Gå til innhold

Liker du massivt regnvær?

Undersøkelse  

3 stemmer

1. 1. Trives du når kloakken flyter i gatene?

• JA
      1
    • NEI
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skal da mye til at kloakken flyter i gatene her i landet?  En fordel ved å bo i en nedbørsrik del av verden og i et land med penger til en viss standard, er at vi er forberedt på striregn uten at det får katastrofale konsekvenser hver gang.

Det er stor forskjell mellom å ha sans for regnvær og å like flom og smittefare. 

Merkelig spørsmål.

Ja, det hender at det kan komme kloakk ut i sjøen/bekker/elver ved sterk nedbør - når ikke overvannsledningene fungerer som de skal, eller pumpestasjonene tettes av alt mulig rask som folk putter i doene - men det er unntakene. Og det kan selvsagt også skje at kloakken kan komme ut i gatene, men det kan ikke jeg huske har skjedd i Norge. Som Laban sier, så er vi ganske godt forberedt på store nedbørsmengder her til lands. Når det er sagt, så vet jeg at kloakkledningene i sentrum i byen min er over hundre år gamle, og det er i gang en diger rehabilitering av dem fordi det er sprekker og hull i gamle rør, som kan gi avrenning og forurensning ut i grunnen (og for så vidt også sikkert ut i gatene).

Ja, jeg liker intenst regn, synes det er fascinerende! Men når jeg ser på konsekvensene for de som bor nærme elver og vann der det flommer, så er det jo trist å se på. Vi bor på en fjellknaus, der det ikke kan komme vann inn, og det er litt trygt og godt å tenke på når det bøtter ned.

Endret av påskelilje

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...