Gå til innhold

12 år og alle venner drikker Burn

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 12 år og alle vennene mine drikker energidrikker som Burn, jeg for ikke lov å drikke det og vet at det er skadelig. 

På overnattinger vil de alltid kjøpe Burn og da gjør jeg det også, for jeg vil ikke føle meg utenfor. De syntes bare det er teit når jeg sier at vi ikke burde kjøpe det fordi det er skadelig. Hva skal jeg gjøre?:mellow:

Anonymkode: f2765...d0b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414149-12-%C3%A5r-og-alle-venner-drikker-burn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg er 12 år og alle vennene mine drikker energidrikker som Burn, jeg for ikke lov å drikke det og vet at det er skadelig. 

På overnattinger vil de alltid kjøpe Burn og da gjør jeg det også, for jeg vil ikke føle meg utenfor. De syntes bare det er teit når jeg sier at vi ikke burde kjøpe det fordi det er skadelig. Hva skal jeg gjøre?:mellow:

Anonymkode: f2765...d0b

Jeg synes du er tøff som tør si at det er skadelig og at du derfor ikke får lov til å drikke det! Burn inneholder koffein, og det er ikke heldig for barn i vekst, og de fleste butikker har 14 års grense på det.

Jeg har en tolvåring hjemme, og hun får heller ikke lov til å kjøpe det. Hun har klaget litt, men vi har sagt nei. Hun fikk riktignok smake av søstera en gang, men hun får ikke lov til å kjøpe.

I årene fremover så vil du komme borti mange slike situasjoner, der du og vennene dine har ulikt syn på ting, og der grensene er forskjellige. De to eldste barna mine er over 14 år, og når de ble gamle nok til å få lov til å kjøpe Burn/Red Bull etc, så var det ikke så spennende lenger, og de kjøper det nesten aldri.

Så kjøp en brus du, eller noe annet du liker å drikke i stedet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...