Gå til innhold

Fengsel / hærverk / bot

Anbefalte innlegg

Hvis man begår hærverk (mindre omfang; cirka 5000 kr skade), blir anmeldt og for bot av Politiet, men ikke svarer på noe som helst av dokumentene som sendes en, og unngår Politiet når de kommer på døren ens for å overrekke diverse dokumenter - hva skjer videre? Blir det fengsel til slutt?

Hva er "berammelse av hovedforhandling"? Har det noe med soning / domsutmålelse å gjøre?

Hilsen

Forvirret

Anonymkode: 86ce4...14b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414170-fengsel-h%C3%A6rverk-bot/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man begår hærverk (mindre omfang; cirka 5000 kr skade), blir anmeldt og for bot av Politiet, men ikke svarer på noe som helst av dokumentene som sendes en, og unngår Politiet når de kommer på døren ens for å overrekke diverse dokumenter - hva skjer videre? Blir det fengsel til slutt?

Ja, hvis du ikke gjør opp for deg. Hvorfor unngår du Politiet?

Anonymkode: ee0a4...8a6

Annonse

Hva er "berammelse av hovedforhandling"? Har det noe med soning / domsutmålelse å gjøre?

Hilsen

Forvirret

Du får melde fra til sosialetaten.

lykke til.

Anonymkode: baa34...343

Dette gjelder ikke meg selv, det gjelder en jeg vet om. Det er umulig å forklare dette til fyren, det med at han må gjøre opp for seg, i det minste ta en samtale med Politiet - sannsynligvis er han psykotisk.

Var ikke vedkommende psyk?

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Var ikke vedkommende psyk?

Vel, det blir egentlig feil av meg å si at han nødvendigvis er det, fordi jeg ikke vet om vedkommende har en diagnose, men for alle er det veldig tydelig at dette er en alvorlig syk mann. Jeg vil tippe "kverulantparanoia", siden vedkommende bruker mesteparten av tiden til å klage til myndigheter og andre instanser - tusenvis av eposter har det blitt i løpet av den tiden etter vedkommende flyktet landet fordi han følte seg forfulgt av den albanske mafia.

Når har ble tvangsinnlagt og fikk permisjon flyktet han landet på nytt. Han ble innhentet av Interpol, og innlagt på nytt i Norge. Men så ble han utskrevet helt uten videre (noe jeg syns er meget mystisk, og jeg har ingen forklaring på det).

Vedkommende tror han er helt frisk, og kommer ikke til å fortelle Politiet om psykdom, ved en ev. arrestasjon eller rettsgang.

Hva kan Sosialetaten gjøre for vedkommende, og hvordan kommer man i kontakt med denne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...