Gå til innhold

Klarer du å vente på ting du trenger?

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fint for de som er voksne da. Da blir nok livet mer i retning fullverdig.

Anonymkode: c6af6...93f

Åh, du var en av "disse" som stilte spørsmålet ja - jeg pleier å la være å svare jeg da...

Fortsetter under...

42 minutes ago, AnonymBruker said:

www.aftenposten.no/norge/politikk/Arbeidsledige-Robert-Eriksson---Alternativet-var-a-melde-meg-hos-Nav-58165b.html

Tidligere arbeidsminister Robert Eriksson sier han ikke skjønte at han ville få karantene og mer etterlønn da han stiftet rådgivningsfirmaet «Løkka i livet AS» for å gi råd om arbeid og pensjon.

Anonymkode: 26927...1fa

Han sier "jeg vil jobbe"... må tydeligvis ha hørt på den "jeg vil nave" - sangen, og funnet ut at det lureste var å si det motsatte.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du å vente på ting du trenger?

Kommer vel litt an på settinga trur jeg.

Jeg venta i flere måneder på å kunne kjøpe oppvaskmaskin. For meg et must, men andre mener kanskje at det er luksus.

Når det gjelder klær, er jeg ikke så flink til å vente, men jeg har økonomisk verge som er med og bestemmer hva pengene skal brukes til, så får i utgangspunktet ukepenger og heller noe ekstra om det skulle skje noe spesielt eller jeg trenger noe. Prøver bruke ukepengene mine til ting som ikke er livsnødvendig, men greit å ha. Som månedskort til bussen (sparer litt over tre uker for å få råd til det), linser, kortisonsprøyter hos legen, medisiner på hvit resept og klær som ikke er et must, men som jeg har lyst på. Nå er det litt knapt med ukepengene for driver og handler inn til kalender til pjokken også...i tillegg til alt det andre pengene skal strekke til. Skal jo ha mat oppi dette og, ikke alltid jeg prioriterer det.

Dersom jeg først har bestemt meg for noe så klarer jeg dårlig å vente. Det er ikke noe problem økonomisk sett for jeg gidder sjeldent handle noe. Men helsevesenet gir meg trøbbel, der er det jo ikke annet enn venting. Jeg ser liksom ingen grunn til å vente på ting.

Middager er håpløst. Man begynner jo ikke lage mat før man er sulten og siden jeg ikke får noen forvarsel om at jeg begynner å bli sulten, men bare plutselig er veldig sulten så må maten også bli fort ferdig.

25 minutes ago, Psykojenta said:

Kommer vel litt an på settinga trur jeg.

Jeg venta i flere måneder på å kunne kjøpe oppvaskmaskin. For meg et must, men andre mener kanskje at det er luksus.

Når det gjelder klær, er jeg ikke så flink til å vente, men jeg har økonomisk verge som er med og bestemmer hva pengene skal brukes til, så får i utgangspunktet ukepenger og heller noe ekstra om det skulle skje noe spesielt eller jeg trenger noe. Prøver bruke ukepengene mine til ting som ikke er livsnødvendig, men greit å ha. Som månedskort til bussen (sparer litt over tre uker for å få råd til det), linser, kortisonsprøyter hos legen, medisiner på hvit resept og klær som ikke er et must, men som jeg har lyst på. Nå er det litt knapt med ukepengene for driver og handler inn til kalender til pjokken også...i tillegg til alt det andre pengene skal strekke til. Skal jo ha mat oppi dette og, ikke alltid jeg prioriterer det.

Ja, med tanke på disponering av penger. Hvordan er du til å vente på andre ting du har lyst til at skjer?

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, med tanke på disponering av penger. Hvordan er du til å vente på andre ting du har lyst til at skjer?

Jeg kunne tenkt meg å få snakka med medisinansvarlig snart. Har venta siden begynnelsen av September og får muligens en avtale før jul. Dette synes jeg er altfor dårlig, skulle gjerne snakka med den så raskt som mulig. Det ene bør jeg få svar på før midten av November, så hvordan dette skal gå er jeg jo spent på. Det er mange ting jeg har lyst til, men som jeg pent må vente uker/mnd/år på. Og kanskje skjer det ikke da heller.

Annonse

Skjer ingenting med meg ift. helsevesenet. Skulle egentlig vært til fastlegen nå, men har bestemt meg for å boikotte det. Lurer på om han tar kontakt før jeg må fornye reseptene. Jeg er jo tross alt trygda.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjer ingenting med meg ift. helsevesenet. Skulle egentlig vært til fastlegen nå, men har bestemt meg for å boikotte det. Lurer på om han tar kontakt før jeg må fornye reseptene. Jeg er jo tross alt trygda.

Har du nytte av å gå dit?

1 minute ago, AnonymBruker said:

Har du nytte av å gå dit?

Er diverse somatiske ting som skal følges opp, men jeg gidder ikke mer. Så får vi se hva som skjer.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er diverse somatiske ting som skal følges opp, men jeg gidder ikke mer. Så får vi se hva som skjer.

Dumt vis man blir syk unødvendig da.

1 minute ago, AnonymBruker said:

Dumt vis man blir syk unødvendig da.

Det blir jeg nok ikke, det er bare kontroller. Men hva er vitsen med det når man ikke bidrar med noe uansett.

1 minute ago, Psykojenta said:

Trur nok ikke legen tar kontakt- det er ditt ansvar å følge opp. Med mindre det er avtalt om du faller vekk fra avtaler da...eller det er livsnødvendig...

Får håpe han fornyer reseptene på antipsykotika, stemningsstabiliserende og 4 somatiske før de går ut. Vi får se.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...