Gå til innhold

Pinnedyret klatret på koppen hennes, og hun ga meg skylda...

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Er det riktig at jeg skal få kjeft av hun som drakk av koppen, fordi jeg skulle ha "regnet med" at pinnedyret ville klatre på koppen? Hun ble dritsur, og hørte ikke på min ydmyke forklaring. Jeg kunne jo ikke vite at pinbedyret bestemte seg for å klatre akkurat der...

(Vi har et terrarium på jobben med snille pinnedyr som får komme ut så de andre får holde dem hviss de vil).

Endret av Blomsterfluen

Fortsetter under...

Haha, jeg kan se det for meg. Jeg er kanskje merkelig, men jeg synes det høres litt søtt ut med et pinnedyr som bestemmer seg for å klatre på koppen.

Jeg tenker at dersom det er vanlig praksis at pinnedyrene får lufte seg, og folk er klar over at det er sånn, så er man selv ansvarlig for å passe på at ens egen kopp ikke blir nedklatret. Men den som tar ut pinnedyrene må passe på, da tenker jeg mer på pinnedyrenes sikkerhet enn på gretne fruers kaffekopper. De er jo så små, det er vel lett at de ramler på gulvet eller at noen uforvarende slenger en stabel med bøker o.l på dem.

Anonymkode: cd3ca...be9

Blomsterfluen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg kan se det for meg. Jeg er kanskje merkelig, men jeg synes det høres litt søtt ut med et pinnedyr som bestemmer seg for å klatre på koppen.

Jeg tenker at dersom det er vanlig praksis at pinnedyrene får lufte seg, og folk er klar over at det er sånn, så er man selv ansvarlig for å passe på at ens egen kopp ikke blir nedklatret. Men den som tar ut pinnedyrene må passe på, da tenker jeg mer på pinnedyrenes sikkerhet enn på gretne fruers kaffekopper. De er jo så små, det er vel lett at de ramler på gulvet eller at noen uforvarende slenger en stabel med bøker o.l på dem.

Anonymkode: cd3ca...be9

Ja. Jeg passet på de 2 pinnedyrene, men jeg snudde meg til noen jeg pratet med, og da var de kjappe pinnedyrene allerede oppå koppen hennes. De er kjappe, elsker å klatre på vegger men er supersøte og motsomme når de "danser" i vinden, og leker pinner.

3 minutter siden, Trine skrev:

Var hun redd for pinnedyrene? Kunne hun ikke bare tatt de bort fra koppen? Høres ut som du jobber sammen med ei skikkelig dramaqueen :D

Kan love deg at jeg ville heller ikke likt at pinnedyr klatret på koppen min eller (gud forby) på meg! Men ikke dermed sagt jeg ville blitt sint og kjeftet.

Blomsterfluen
4 minutter siden, Trine skrev:

Var hun redd for pinnedyrene? Kunne hun ikke bare tatt de bort fra koppen? Høres ut som du jobber sammen med ei skikkelig dramaqueen :D

Ja hun var en "rævete blei". Personalet fra omsorgsboligene der jeg bor som var med meg og skulle hjelpe meg sosialt så jeg ikke skal havne i trøbbel, var på hennes side og hun personalet sa alt som jeg gjorde feil og galt nesten hele den dagen. Hun personalet er skjelden på meg, men i tillegg er hun veldig masete sur og syns masse av det jeg gjør er dustete. Hun hjalp meg ikke i den situasjonen i det heletatt, men bare avbrøt meg når jeg forklarte pinnedyrhendelsen til hun sure bleia.

Annonse

2 minutter siden, Xtra skrev:

Kan love deg at jeg ville heller ikke likt at pinnedyr klatret på koppen min eller (gud forby) på meg! Men ikke dermed sagt jeg ville blitt sint og kjeftet.

Nei, det er jo greit nok å ikke like det. Var mer sinnet jeg syns var overdrevent. Om det er så krise så bør man jo kanskje ikke sitte så nære pinnedyra, eller ihvertfall passe på koppen sin ;)

5 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ja hun var en "rævete blei". Personalet fra omsorgsboligene der jeg bor som var med meg og skulle hjelpe meg sosialt så jeg ikke skal havne i trøbbel, var på hennes side og hun personalet sa alt som jeg gjorde feil og galt nesten hele den dagen. Hun personalet er skjelden på meg, men i tillegg er hun veldig masete sur og syns masse av det jeg gjør er dustete. Hun hjalp meg ikke i den situasjonen i det heletatt, men bare avbrøt meg når jeg forklarte pinnedyrhendelsen til hun sure bleia.

Hmm, høres merkelig ut hele greia. Hun fra personalet prøver sikkert å lære deg hvordan du skal oppføre deg for å ikke havne i trøbbel, men jeg kan forstå at det kan virke veldig negativt for deg om hun hele tiden kommenterer hva du gjør feil.

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Er det riktig at jeg skal få kjeft av hun som drakk av koppen, fordi jeg skulle ha "regnet med" at pinnedyret ville klatre på koppen? Hun ble dritsur, og hørte ikke på min ydmyke forklaring. Jeg kunne jo ikke vite at pinbedyret bestemte seg for å klatre akkurat der...

(Vi har et terrarium på jobben med snille pinnedyr som får komme ut så de andre får holde dem hviss de vil).

Det er ditt pinnedyr og du som hadde det løst, så indirekte hadde du nok skylden.

Anonymkode: 6357b...acd

Blomsterfluen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ditt pinnedyr og du som hadde det løst, så indirekte hadde du nok skylden.

Anonymkode: 6357b...acd

Ja men hun burde sagt at hun ikke likte dem når jeg hadde dem fremme. Hun er ei frekk hurpe.

Nicklusheletida
4 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Ja men hun burde sagt at hun ikke likte dem når jeg hadde dem fremme. Hun er ei frekk hurpe.

He he, jeg tror det er en selvfølge for folk flest at andre ikke liker pinnedyr og i hvert fall ikke på koppen man skal drikke av. :)

5 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Å kjefte er vel litt i overkant kanskje, men jeg hadde likt meget dårlig hvis et pinnedyr hadde vært i nærheten av meg. Jeg kunne faktisk å risikert å klappet til det - og det hadde vel gått ganske ille. 

Alt avhenger litt av om du fortalte at pinnedyrene var løse, og at vedkommende hadde "godtatt" det.

Annonse

Gjest Kanuttius

Jeg har hatt pinnedyr og selv om jeg aldri slå de løs så fant jeg de over alt i huset. Inni søpla, i oppvaskmaskinen, i garnet mitt, vegger og skap. De er ikke enkle å holde styr på de tøysedyrene. Når barna ville ha dyrene i senga sammen med katten måtte jeg si ifra om at pinnedyrene måtte flytte til barns litt. 

12 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Visste hun at pinnedyrene var løse? Hadde det vært meg er jeg redd du hadde hatt ett pinnedyr mindre...Jeg hadde meget godt kunnet slengt fra meg koppen og drept pinnedyret i vanvare. Ja, jeg vet at de ikke er farlige, men jeg hadde antagelig helt instinktivt blitt vettskremt og slengt koppen avsted når jeg oppdaget krypet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...