Gå til innhold

Hvordan finne ut av dette?

Anbefalte innlegg

Lurer på om en person er død eller at noe annet har skjedd. Er ikke venn med personen på Facebook, men før var det litt aktivitet. Fra slutten av juli stopper all aktiviteten, absolutt nada. Jeg kan ikke sende melding til personen, kan ikke sende meldingen til familien til personen eller mulighet til å søke den personen opp på gule sider. Nr er hemmelig osv. Hvordan kan man ellers finne ut om personen eventuelt er i live eller bare "sluttet" å bruke Facebook? Noen som har noen ideer? 

Anonymkode: b8388...273

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414238-hvordan-finne-ut-av-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter i fengsel kanskje? 

Anonymkode: 209c9...b2f

Hvordan kan man finne ut hva som har skjedd og hvor personen er uten å måtte ta kontakt med noen i familien til personen eller selve personen?

Annonse

Gjest Gargamel
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det? Hvis personen døde nå nylig da?

Jeg husker ikke linken, men det googler du lett. Man logger inn med bankID e.l.

Vedkommende vil kunne se at du har vært inne og snoket, om hn er i live.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det? Hvis personen døde nå nylig da?

Du kan jo ikke sjekke om personen døde i 2016 ved å se i skattelistene for 2015, hvis dette ikke er noe nytt jeg ikke kjenner til (jeg har ikke sett på skattelistene siden de var åpne).  Selv døde personer skal liknes for sitt siste leveår.

Det er det sentrale adresseregisteret ("Folkeregisteret") som holder orden på folks livsstatus, og selv der er det litt etterslep.  Det vedlikeholdes av skatteetaten: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Utlevering-av-opplysninger/Folkeregisteropplysninger/

Hvis det er sannsynlig at en person er død (men i ditt tilfelle er det vel bare en spekulasjon), er Aftenpostens dødsannonser et greit sted å søke: http://www.aftenposten.no/dodsfall#!page=0

Annonsene blir liggende lenge der, men avdødes familie velger jo selv om de skal bruke tjenesten.

At noen har en "død" Facebook-profil trenger ikke bety noe som helst, men det vet du jo sikkert.

Den linken til gravminner du fikk ovenfor her, er ikke spesielt nyttig for nylig avdøde personer.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om en person er død eller at noe annet har skjedd. Er ikke venn med personen på Facebook, men før var det litt aktivitet. Fra slutten av juli stopper all aktiviteten, absolutt nada. Jeg kan ikke sende melding til personen, kan ikke sende meldingen til familien til personen eller mulighet til å søke den personen opp på gule sider. Nr er hemmelig osv. Hvordan kan man ellers finne ut om personen eventuelt er i live eller bare "sluttet" å bruke Facebook? Noen som har noen ideer? 

Da vil han vel være i fred.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...