Gå til innhold

Hun hater Norge, men hun er veldig glad i pengene hun får fra NAV

Anbefalte innlegg

Sånne folk bør settes på første fly ut av landet!

http://www.dagbladet.no/kultur/hun-hater-norge-men-hun-er-veldig-glad-i-pengene-hun-far-fra-nav/63975422

Hvordan kan vi integrere en som ikke vil integreres? Det kommer nye personer til Norge og de skal bli en del av samfunnet. Vi ønsker ikke gettoer. Det er viktig at integreringen lykkes og at våre nye landsmenn deltar i samfunnet slik at alle blir fullverdige borgere.

Hvem sitt ansvar er det når noen av disse ikke ønsker å være en del av samfunnet og nekter å følge lover og regler? Jeg har møtt de som nekter å jobbe og som begrunner at de ikke kan jobbe på grunn av religion. De vil ikke jobbe der det selges alkohol, de vil ikke jobbe der det selges svin. En kvinne fortalte meg at hun kunne ikke jobbe siden hun var vant med å være hjemme og passe barn. Jeg har også møtt kvinner som ikke får lov til å jobbe utenfor hjemmet av sine ektemenn.

Jeg har hatt samtaler med en rekke personer som arbeider med integrering, og som hver dag møter slike utfordringer. Mange av disse føler seg alene, de føler at samfunnet ikke forstår og lukker øynene for det som skjer. De som ikke vil tilpasse seg og integrere seg blir en belastning for samfunnet og de ødelegger for de som virkelig vil integrere seg.

En annen person jeg har møtt som ikke har noen interesse av å bli integrert, er en kvinne jeg velger å kalle «Fatumo». «Fatumo» er i trettiårene, hun kom fra Somalia til Norge for snart fem år siden. «Fatumo» går med en veldig lang hijab og hun er annerledes enn mange av de andre innvandrerne i den lille kommunen hun bor i. For «Fatumo» er det veldig viktig å vise det norske samfunnet at hun er muslim. For henne er religionen viktigere enn alt annet i livet. «Fatumo» kan gå bort til muslimske barn og ungdom og si at de må huske på at de ikke er norske og at de må oppføre seg som gode muslimer.

Jeg ser «Fatumo» som fordomsfull, men det virker noen ganger som hun verken vet hva hun sier eller gjør. Hun hater Norge, men hun er veldig glad i pengene hun får fra NAV. Hun respekterer verken norske lover, regler eller verdier. Men hun går til NAV og forteller hva hun har krav på, hun kjenner til alle slags stønader. Personer som «Fatumo» tar og tar. «Fatumo» er en av de som nekter å jobbe der det selges alkohol eller svin. Hun har også fått tilbud om jobb på sykehjem, men hun vil ikke pleie menn. «Fatumo» mener det bør finnes egne jobber for muslimer, jobber der menn og kvinner ikke må jobbe sammen.

Anonymkode: 846b8...951

Fortsetter under...

Hvis det er pga. religiøs overbevisning hun hever trygd, eller andre stønader som er ment når man ikke klarer å skaffe arbeidsinntekt, så er det trygdesvindel og bør straffes med fengsel. Hvis vedkommende ikke er norsk statsborger bør vedkommende bortvises fra riket ved lovbrudd som medfører ubetinget fengsel, noe trygdesvindel kan gjøre.

Anonymkode: 01d91...8ca

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...