Gå til innhold

Har sjefen på jobben rett til å si at jeg skal dra meg hjem?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Han er skikkelig kraftig og lav, og på morgenmøtet en gang for noen år siden da han drlte ut arbeidsoppgaver til alle arbeidstakerne på jobben vår for mennesker med spessielle behov, satt jeg å hørte på det han sa mens jeg fulgte med på et viktig innslag på hodeteøefonen min på det ene øret. Han sjefen sa til meg så alle hørte det der inne, at hviss jeg ikke tar av meg de høretelefonene så kan jeg bare dra meg hjem. Hadde han rett i å være så frejk? Jeg gikk rett hjem for det var så slemt i mine ører. Morgenmøtet var sån at han sjefen delte ut oppgaver til alle der inne. Jeg hørte det som ble sagt selvom jeg hadde på hodetelefoner. Jeg prøvde å ungå så mye bråk fra de bråkete kolegaene i tillegg for ikke å bli stressa. Noen kollegaer brøleler og snakket meget høyt å bøller ofte med dårlig humor.

Fortsetter under...

I akkurat de minuttene som brukes til å dele ut arbeidsoppgaver synes jeg sjefen har rett til å kreve at de ansatte følger med.  Du viser veldig tydelig at du ikke er interessert hvis du dekker ørene med hodetelefoner akkurat da. Det blir noe annet å bruke dem for å stenge ute unødvendig støy mens du jobber.

Han kunne godt sagt fra på en hyggeligere måte, men han følte vel det du skriver indirekte ("jeg fulgte med på et viktig innslag på hodetelefonen min på det ene øret", nemlig at du syntes det du hørte på, var viktigere enn det han sa.  Det ble han nok litt provosert av.  Og du vet jo at det er lett å ta litt ekstra i når man blir irritert, ikke sant? 

At han er kraftig og lav er fullstendig irrelevant.  Han er / var sjefen uansett.  Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du tar opp dette flere år senere. 

Blomsterfluen
2 minutter siden, Høstløv skrev:

Det er ikke særlig lurt å være opptatt med noe på hodetelefonen når det blir gitt relevant informasjon på jobben.

Ja. Men nesten ingen informasjon gjalt meg. Jeg hadde faste oppgaver men måtte møte opp på møtet likevel. Sjefen er et hengebuksvin.

Gjest Gargamel
7 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ja. Men nesten ingen informasjon gjalt meg. Jeg hadde faste oppgaver men måtte møte opp på møtet likevel.

Det regnes som uhøflig å ha på høretelefoner selv om det ikke er et praktisk problem.

8 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Sjefen er et hengebuksvin.

Ok. Det forklarer hvorfor han er liten og kraftig.

12 minutter siden, Gargamel skrev:

20 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Sjefen er et hengebuksvin.

Ok. Det forklarer hvorfor han er liten og kraftig

Takk for å ha gitt meg en god latter og ny energi:-) (Ser for meg at du er ganske god på barneoppdragelse.)

Anonymkode: b4092...3a0

Annonse

10 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Han er skikkelig kraftig og lav, og på morgenmøtet en gang for noen år siden da han drlte ut arbeidsoppgaver til alle arbeidstakerne på jobben vår for mennesker med spessielle behov, satt jeg å hørte på det han sa mens jeg fulgte med på et viktig innslag på hodeteøefonen min på det ene øret. Han sjefen sa til meg så alle hørte det der inne, at hviss jeg ikke tar av meg de høretelefonene så kan jeg bare dra meg hjem. Hadde han rett i å være så frejk? Jeg gikk rett hjem for det var så slemt i mine ører. Morgenmøtet var sån at han sjefen delte ut oppgaver til alle der inne. Jeg hørte det som ble sagt selvom jeg hadde på hodetelefoner. Jeg prøvde å ungå så mye bråk fra de bråkete kolegaene i tillegg for ikke å bli stressa. Noen kollegaer brøleler og snakket meget høyt å bøller ofte med dårlig humor.

Når du er så uhøflig og frekk at du sitter med hodetelefonen og hører på noe annet mens sjefen holder møte, synes jeg han hadde helt rett til å snakke slik til deg! 

Dessuten at du kaller sjefen et hengebuksvin sier mer om deg enn om sjefen din.

Blomsterfluen
13 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Når du er så uhøflig og frekk at du sitter med hodetelefonen og hører på noe annet mens sjefen holder møte, synes jeg han hadde helt rett til å snakke slik til deg! 

Dessuten at du kaller sjefen et hengebuksvin sier mer om deg enn om sjefen din.

Jeg var ikke uhøffelig for helsikken!!! Jeg hadde hodetelefonene av øret når han snakket til meg, og sjefen er som menn (og fitte-jenter i puberteten på bussen) flest, maks respektløs mot meg, bare fordi jeg er så stygg frastøtende i utseendet mitt og stemmen min og at han ikke ser at jeg har autisme selvom han vet det, derfor var han så frekk. I tillegg så var det tidligere en gammel sur satan av en arbeidsleder der som kjeftet på meg av alt og ingenting sån at jeg måtte begynne i systua istedenfor i veden. Griser.

Endret av Blomsterfluen
7 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg var ikke uhøffelig for helsikken!!! Jeg hadde hodetelefonene av øret når han snakket til meg, og sjefen er som menn (og fitte-jenter i puberteten på bussen) flest, maks respektløs mot meg, bare fordi jeg er så stygg frastøtende i utseendet mitt og stemmen min og at han ikke ser at jeg har autisme selvom han vet det, derfor var han så frekk. I tillegg så var det tidligere en gammel sur satan av en arbeidsleder der som kjeftet på meg av alt og ingenting sån at jeg måtte begynne i systua istedenfor i veden. Griser.

Jo, på morgenmøtet skal oppmerksomheten være vendt mot det som sies, det kan komme informasjon som gjelder deg selv om du ikke tror det. Det var du som var frekk først i dette tilfellet.

Blomsterfluen
1 time siden, Lillemus skrev:

Jo, på morgenmøtet skal oppmerksomheten være vendt mot det som sies, det kan komme informasjon som gjelder deg selv om du ikke tror det. Det var du som var frekk først i dette tilfellet.

Nei jeg var ikke frekk. Jeg sa jo at jeg hørte alt som ble sagt uansett. Han var frekk og ikke jeg, fordi det er en tilrettelagt arbeidsplass og da får man lov å være anderledes å gjøre sånt.

3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Nei jeg var ikke frekk. Jeg sa jo at jeg hørte alt som ble sagt uansett. Han var frekk og ikke jeg, fordi det er en tilrettelagt arbeidsplass og da får man lov å være anderledes å gjøre sånt.

Han kunne ikke vite om du hørte hva han sa eller ikke siden du hadde høretelefoner på. Ta dem av på morgenmøter og når du snakker med andre, det er vanlig høflighet.

8 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Han var frekk og ikke jeg, fordi det er en tilrettelagt arbeidsplass og da får man lov å være annerledes og gjøre sånt.

Det finnes regler og grenser også på tilrettelagte arbeidsplasser.  Det er utvidet toleransegrense for oppførsel den enkelte ikke kan noe for, det betyr ikke at det er fritt fram.

Dette er flere år siden - hvis du er så sikker på at alt var sjefens feil, hvorfor ruger du over det fremdeles?  Du blir jo selv veldig irritert hvis det f.eks. er skrikende småbarn i nærheten.  Akkurat denne sjefen ble provosert av at du demonstrerte at du ikke brydde deg noe særlig om hva som ble sagt.  Alle har sitt - forsøk å lære noe av det og gå videre. 

Blomsterfluen
16 minutter siden, laban skrev:

Det finnes regler og grenser også på tilrettelagte arbeidsplasser.  Det er utvidet toleransegrense for oppførsel den enkelte ikke kan noe for, det betyr ikke at det er fritt fram.

Dette er flere år siden - hvis du er så sikker på at alt var sjefens feil, hvorfor ruger du over det fremdeles?  Du blir jo selv veldig irritert hvis det f.eks. er skrikende småbarn i nærheten.  Akkurat denne sjefen ble provosert av at du demonstrerte at du ikke brydde deg noe særlig om hva som ble sagt.  Alle har sitt - forsøk å lære noe av det og gå videre. 

Ok. Men jeg demonstrerte ikke med villje, fordi jeg gjorde ting som jeg ikke visste uten å ha det fritt fram. Jeg lot ikke som.

Annonse

22 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Men jeg demonstrerte ikke med vilje, fordi jeg gjorde ting som jeg ikke visste uten å ha det fritt fram.

Nei, men nå har du forstått det og trenger ikke gruble mer på det.  Du var kanskje litt tankeløs, han overreagerte kanskje litt - han ville nok først og fremst at du skulle følge med, ikke at du skulle gå hjem.  Så passer du på å unngå å komme opp i en liknende situasjon en annen gang. 

Endret av laban
13 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Jo, du var frekk - ved å sitte med hodetelefonene på under et møte. Det er normalt folkeskikk å følge med på det som skjer, selv om det ikke hele tiden er direkte rettet mot deg. 
Og med språket du bruker ellers, skjønner jeg godt at folk oppfatter deg som frekk i diverse situasjoner.

Blomsterfluen
4 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Jo, du var frekk - ved å sitte med hodetelefonene på under et møte. Det er normalt folkeskikk å følge med på det som skjer, selv om det ikke hele tiden er direkte rettet mot deg. 
Og med språket du bruker ellers, skjønner jeg godt at folk oppfatter deg som frekk i diverse situasjoner.

Nei jeg var ikke frekk for faen!!!

3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Nei jeg var ikke frekk for faen!!!

Det er mye mulig du ikke mente å være frekk, og at du også fikk med deg det du skulle. Men man oppfattes som frekk når  man gjør slik du gjorde under dette møtet. Det er ting man må ta til etterretning. 

Du er også frekk i måten du svarer folk på i denne tråden.

Blomsterfluen
3 minutter siden, Xtra skrev:

:P

Jo, du var nok frekk, i hvertfall ble du oppfattet slik. Og det er du også her.

Nei jeg var ikke frekk. Jeg gjorde bare noe som ikke jeg visste var galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...