Gå til innhold

Oslo: Ny bompengepris: 160 kroner hver vei

Anbefalte innlegg

Kommer du til å slutte kjøre bil til jobben?

http://www.oblad.no/nyhet/oslo/trafikk/ny-pris-i-bommen-160-kroner-hver-vei/s/5-68-215586

Bomavgiften i Oslo blir fem ganger så høy på dager med spesielt høy forurensning. Det har bystyret vedtatt.

Vedtaket betyr nemlig at én passering i bomringen vil koste 160 kroner på dager med akutt høy luftforurensning, ifølge Aftenposten.

Forslaget ble vedtatt med stemmene til byrådspartiene Ap, MDG og SV, samt KrF, Venstre og Høyre.

– Jeg håper vi ikke kommer i en situasjon hvor vi må femdoble bompengene, men hvis alternativet er at tusenvis må holde seg inne på grunn av farlig luft, mener vi det er et nødvendig tiltak, sier samferdselsbyråd Lan Marie Nguyen Berg (MDG).

Anonymkode: 10756...248

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414450-oslo-ny-bompengepris-160-kroner-hver-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest at det i fjor dreide seg om 2 dager eller noe sånt? Folk må jo på jobb så jeg tror neppe miljøgevinsten blir målbar engang så lenge det ikke vedvarer i mange dager / uker, da finner nok folk en annen utvei. Jeg bor heldigvis ikke i Oslo.

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer du til å slutte kjøre bil til jobben?

http://www.oblad.no/nyhet/oslo/trafikk/ny-pris-i-bommen-160-kroner-hver-vei/s/5-68-215586

Bomavgiften i Oslo blir fem ganger så høy på dager med spesielt høy forurensning. Det har bystyret vedtatt.

Vedtaket betyr nemlig at én passering i bomringen vil koste 160 kroner på dager med akutt høy luftforurensning, ifølge Aftenposten.

Forslaget ble vedtatt med stemmene til byrådspartiene Ap, MDG og SV, samt KrF, Venstre og Høyre.

– Jeg håper vi ikke kommer i en situasjon hvor vi må femdoble bompengene, men hvis alternativet er at tusenvis må holde seg inne på grunn av farlig luft, mener vi det er et nødvendig tiltak, sier samferdselsbyråd Lan Marie Nguyen Berg (MDG).

Anonymkode: 10756...248

Jeg kan ikke slutte å kjøre bil til der jeg jobber nå. Det finnes ikke alternativer. Det jeg må vurdere er å finne en annen jobb. Det er noe jeg vurderer nå også, fordi det også nå koster meg for mye penger å jobbe. Diesel og bompenger spiser opp for mye av lønna mi. For ikke å snakke om hvor mye penger jeg har brukt på reperasjoner  på bilen etter at jeg ble avhengig av bil til jobb.

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg kan ikke slutte å kjøre bil til der jeg jobber nå. Det finnes ikke alternativer. Det jeg må vurdere er å finne en annen jobb. Det er noe jeg vurderer nå også, fordi det også nå koster meg for mye penger å jobbe. Diesel og bompenger spiser opp for mye av lønna mi. For ikke å snakke om hvor mye penger jeg har brukt på reperasjoner  på bilen etter at jeg ble avhengig av bil til jobb.

Det lønner seg snart ikke å jobbe.

Anonymkode: d6517...2bf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...