Gå til innhold

Angst (NHD): Hvordan overtale fastlegen til å øke benzo dosering?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er klart ekte arbeidsfolk blir prioritet. Er du trygda kommer du bakert i køen.

Anonymkode: 7a8a2...20a

Det er nok riktig observert, også mtp NHD sine mange uttalelser i forhold til benzobruk og hvordan det å være i arbeid er et argument han kommer trekkende med til stadighet, når det gjelder hvorvidt man skal være verdig behandling med benzo eller ikke. Dette er politikk, og noe han som lege burde holde seg for god til. Om han føler at hans stilling begrenser han, bør han slutte umiddelbart og søke til politikken i stedet. 

Når det er sagt har jeg respekt for mye av kunnskapen og erfaringen NHD besitter. Men synes han er litt vel bastant når det gjelder benzobruk, og skuffet over at han bruker arbeid som argument mtp hvorvidt en pasient skal få virksom og lindrende behandling eller ikke. Blir litt "høna og egget" slik jeg ser det. Av egen erfaring kan jeg si at benzo i tillegg til å redde mitt liv, gjorde at jeg kunne fullføre en utdanning og stå i en stressende jobb. Vil ikke tro at det hadde vært mulig å komme ut i jobb, om jeg slet like mye, var trygdet, og ikke ble prioriter mht eneste virksom behandling, benzo. 

Anonymkode: 7e441...ca2

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok riktig observert, også mtp NHD sine mange uttalelser i forhold til benzobruk og hvordan det å være i arbeid er et argument han kommer trekkende med til stadighet, når det gjelder hvorvidt man skal være verdig behandling med benzo eller ikke. Dette er politikk, og noe han som lege burde holde seg for god til. Om han føler at hans stilling begrenser han, bør han slutte umiddelbart og søke til politikken i stedet. 

Når det er sagt har jeg respekt for mye av kunnskapen og erfaringen NHD besitter. Men synes han er litt vel bastant når det gjelder benzobruk, og skuffet over at han bruker arbeid som argument mtp hvorvidt en pasient skal få virksom og lindrende behandling eller ikke. Blir litt "høna og egget" slik jeg ser det. Av egen erfaring kan jeg si at benzo i tillegg til å redde mitt liv, gjorde at jeg kunne fullføre en utdanning og stå i en stressende jobb. Vil ikke tro at det hadde vært mulig å komme ut i jobb, om jeg slet like mye, var trygdet, og ikke ble prioriter mht eneste virksom behandling, benzo. 

Enig, det handler om å gi lindrende behandling, ofte til mennesker som har forsøkt mye annen behandling før de landet på benzo. Det er gjerne det siste halmstrået. Det er med på å redde mitt liv også, men går i behandling hos psykiater.

Anonymkode: d6bcf...883

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker som en fin person, og bidrar nok med det. :) Det finnes nok av folk som er arbeidsføre/i arbeid som ikke har hodet og hjertet på rett plass, og river ned andre mennesker og koster samfunnet kr og lidelse med det. Hold ut! Ting kan forandre seg gradvis, og er jo mer mulig med positive forandringer med den innstillingen du har. :) 

Tusen takk, det varmet. Litt godhet kommer det alltid noe godt ut av, på den ene eller andre måten, før eller siden. Prøver å være sånn selv. Du virker som et godt menneske selv :)

Anonymkode: d6bcf...883

Skrevet
On 28.10.2016 at 0:20 AM, AnonymBruker said:

Nei, men det vet man ikke på forhånd. Tenk deg om legen ga deg benzo og så er du en av de som må opp i høyere dose. Da har du fått nok et problem. 

Anonymkode: 6907c...889

Det er vel her legens rolle ifht kontroll av bruk kommer inn. Lav dosering gjør nok oppgaven mer overkommelig. Selv har jeg stått flere år på Alprazolam (2 mg/døgn), som visstnok er det verste å gå av. "Point of no return", som NHD har kalt det. For meg var det minst like ille, om ikke verre, å kutte SSRI, noe jeg fikk beskjed om var ren innbilning, og at det ikke skulle by på noen problemer å kutte tvert. Vel,, jeg har ikke stått på benzo på en god del år. Tror heller ikke at jeg har blitt så veldig primitiv eller hjerneskadet, under eller etter benzobruken.

Skrevet
14 hours ago, Janus30 said:

Hadde aldri, under noen omstendigheter, puttet i meg piller kjøpt på gata uansett hvor ekte selgeren påstod at de var. Det er mye av kopimedisiner, og da mener jeg ikke generika. 

Ser i tillegg for meg at det kan være negativt for fremtidig behandling. Om det skulle glippe ut av en pasient at vedkommende har kjøpt mer av et preparat illegalt fordi den ordinerte dosen opplevdes som for lav, vil en restriktiv lege kunne tenke at pasienten ikke er skikket til å la seg behandle med vanedannende medisiner. Noen vil kanskje kalle det et rusproblem. 

Jeg tror dessverre de fleste kan bli drevet til det ene og det andre, dersom plagene er sterke og langvarige nok, og man ikke har fått eller får virksom behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...