Gå til innhold

Bør man ha fiberduk under grus og heller?

Anbefalte innlegg

Vi har gravd opp ca 15 cm, og har tenkt å fylle med grus og legge heller oppå. Dette i håp om å redusere telehiv noe. Er klar over at vi sikkert burde gravd enda dypere men... håper det hjelper litt likevel. Alternativt kunne vi også lagt isolerende plater i bunn, men da  måtte vi vel også gravd litt dypere?

Men altså: pleier man å legge fiberduk nederst, under grusen, for å hindre at gress eller annet begynner å vokse?

Anonymkode: e949a...22c

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men altså: pleier man å legge fiberduk nederst, under grusen, for å hindre at gress eller annet begynner å vokse?

Anonymkode: e949a...22c

Kommer an på hvor mange m2 det dreier seg om. Hadde det vært bare noen få så hadde jeg lagt duk under, men om det er 150 m2 f.eks. så hadde jeg ikke giddet tror jeg. Men som Trine sier - da kommer det ugress...

• 2 uker senere...

Vi har lagt grus over et stort område i hagen, og brukte da fiberduk. Veldig fornøyd, da det lille ugresset som kommer kun "sitter løst" i grusen. Flere år etter det utvidet vi parkeringsplassen på hytta, da gruset vi uten å legge fiberduk, og det er ikke bra i det hele tatt. Det må vi ta det igjen, dvs. få lagt fiberduk under grusen.

Det finnes forresten ulike fiberduker, så viktig å velge riktig. Eksempel:  http://gjoerdetselv.com/hage/fiberduk-skal-det-fiberduk-under-singelen 

:) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...