Gå til innhold

Planer for uka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunner du dem som bare slapper av foran skjermen, og gleder seg til nok en hvilehelg?

Anonymkode: f61de...d5d

Denne var ikke direkte til meg, men svarer allikevel . 

Jeg "misunner" de som greier å stå i jobb, som fungerer bedre enn meg. Som har et arbeidsmiljø, som kan føle seg verdsatt. Ha en verdi i samfunnet. Kunne være noe/bety noe for andre. De som har større muligheter til det meste. Lista er lang på hva jeg synes er positivt med å kunne greie å stå i jobb.

Er glad for at jeg tross alt har det bedre nå enn før. Bl.a så er jeg mindre ensom nå enn da jeg var gift. 

Det å ligge på sofaen hele dagen å se på en skjerm synes jeg er kjempe kjedelig. Dessuten veldig demotiverende. Blir ikke akkurat gladere av å gjøre ingenting ,  heller motsatt.

Synes det er hyggelig å høre at andre får ting til. Det å kunne glede seg på andres vegne tror jeg bare er positivt. Iallefall for meg.

Annonse

3 minutes ago, Trine said:

Det er ikke mulig for du vet ikke engang hvilken kommune jeg bor i. Dermed kan du heller ikke vite hva slags behandling folk her får.

Bryr meg ikke om de andre i din kommune, men de andre som bor i Norge.

1 minute ago, Trine said:

Men jeg har ikke snakket om de andre i Norge. Du må lese før du svarer.

Når jeg sa "det er bra de satser på deg da", så var det implisitt at det gjaldt nasjonalt, ikke en kommune som kanskje har 1500 innbyggere for alt jeg vet. Og da er det faktisk du som må lese før du svarer.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg sa "det er bra de satser på deg da", så var det implisitt at det gjaldt nasjonalt, ikke en kommune som kanskje har 1500 innbyggere for alt jeg vet. Og da er det faktisk du som må lese før du svarer.

Og når jeg svarer " De "satser" ikke noe mer på meg enn på andre i denne kommunen." så er det veldig tydelig at jeg ikke uttaler meg om hva som foregår i andre kommuner, det vet jeg jo ingenting om. Når du da svarer "Jo det tror jeg" så kan ikke jeg annet enn å anta at du mener at de satser mer på meg enn på andre i den kommunen jeg bor i. Jeg kan ikke lese tankene dine, kun forholde meg til akkurat det du skriver.

Just now, Trine said:

Og når jeg svarer " De "satser" ikke noe mer på meg enn på andre i denne kommunen." så er det veldig tydelig at jeg ikke uttaler meg om hva som foregår i andre kommuner, det vet jeg jo ingenting om. Når du da svarer "Jo det tror jeg" så kan ikke jeg annet enn å anta at du mener at de satser mer på meg enn på andre i den kommunen jeg bor i. Jeg kan ikke lese tankene dine, kun forholde meg til akkurat det du skriver.

Jeg trodde du bare midlertidig avsporet med å snakke om kommune, sånn sleivete. Såklart jeg snakker nasjonalt, når hjelpen du får (satsingen) er underlagt regionale helseforetak (bortsett fra fastlegen, som er privat og ikke kommunal).

Men men.

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde du bare midlertidig avsporet med å snakke om kommune, sånn sleivete. Såklart jeg snakker nasjonalt, når hjelpen du får (satsingen) er underlagt regionale helseforetak (bortsett fra fastlegen, som er privat og ikke kommunal).

Men men.

Jeg midlertidig avsporer ikke. Så klart jeg ikke snakker nasjonalt, jeg har ikke testet alle helsetjenester i hele landet. Det tror jeg forøvrig ikke du har heller så jeg tror ikke du har nok grunnlag for de bastante påstandene dine.

9 minutes ago, Trine said:

Jeg midlertidig avsporer ikke. Så klart jeg ikke snakker nasjonalt, jeg har ikke testet alle helsetjenester i hele landet. Det tror jeg forøvrig ikke du har heller så jeg tror ikke du har nok grunnlag for de bastante påstandene dine.

1. Du sporer av når du begynner å dreie dette inn på kommunen din, når temaet er nasjonalt. Jeg klagde ikke noe på dette i utgangspunktet fordi jeg ikke ville kverulere på det, men heller fokusere på debatten, noe som kanskje var dumt av meg.

2. Det er ingen grunn til å snakke kommunalt, fordi hvis kommunen din hadde vært spesielt god sånn sett, så hadde du fortsatt blitt "satset" på i nasjonal sammenheng, selv om det hadde vært normalt i din kommune.

3. Jeg har ikke testet alle helsetjenestene i hele landet. Men det har ingen, og da snakker man ut i fra hva man kan lese. Når de ter debatten i media så er ikke det basert på individuelle og personlige erfaringer, men kunnskap og statistikk.

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Du sporer av når du begynner å dreie dette inn på kommunen din, når temaet er nasjonalt. Jeg klagde ikke noe på dette i utgangspunktet fordi jeg ikke ville kverulere på det, men heller fokusere på debatten, noe som kanskje var dumt av meg.

Som jeg allerede har sagt så kan jeg ikke uttale meg om mer enn hva jeg faktisk vet. Det syns jeg ikke du burde heller.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

2. Det er ingen grunn til å snakke kommunalt, fordi hvis kommunen din hadde vært spesielt god sånn sett, så hadde du fortsatt blitt "satset" på i nasjonal sammenheng, selv om det hadde vært normalt i din kommune.

Om det ikke er noe vits i å snakke om så forstår jeg ikke hvorfor du tok deg bryet å kommentere i det hele tatt. Da kunne du bare sagt at du ga f... i hva som skjer kommunalt, ikke skrive at du ikke tror noe på det jeg skriver.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

3. Jeg har ikke testet alle helsetjenestene i hele landet. Men det har ingen, og da snakker man ut i fra hva man kan lese. Når de ter debatten i media så er ikke det basert på individuelle og personlige erfaringer, men kunnskap og statistikk.

Og hva sier statistikken? Du får linke til bevisene da. Innlegg av folk i aviser er omtrent like mye verdt som å snakke selv med folk som har erfaring. Jeg har aldri sett noen statisitkk på at de som går på trygd får dårligere hjelp enn de som går på AAP.

6 minutes ago, Trine said:

Og hva sier statistikken? Du får linke til bevisene da. Innlegg av folk i aviser er omtrent like mye verdt som å snakke selv med folk som har erfaring. Jeg har aldri sett noen statisitkk på at de som går på trygd får dårligere hjelp enn de som går på AAP.

Hensikten med behandling er enten å få pasienten i inntektsgivende arbeid, eller "slukke brann" (noe som ikke gjelder for mange da det er mange flere syke enn det er pasienter som blir kandidater for akuttpsykiatri). Så hvis ingen gjelder, blir man stuet vekk på trygd, men med fri tilgang på Ludosenteret såklart.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hensikten med behandling er enten å få pasienten i inntektsgivende arbeid, eller "slukke brann" (noe som ikke gjelder for mange da det er mange flere syke enn det er pasienter som blir kandidater for akuttpsykiatri). Så hvis ingen gjelder, blir man stuet vekk på trygd, men med fri tilgang på Ludosenteret såklart.

Jeg leser fortsatt bare dine ord. Ikke mye kunnskap og statistikk over det. Så da har det du skriver null verdi, ifølge deg selv.

6 minutes ago, Trine said:

Jeg leser fortsatt bare dine ord. Ikke mye kunnskap og statistikk over det. Så da har det du skriver null verdi, ifølge deg selv.

Du får høre med de som har greie på det da vettu. Det er ikke min erfaring, og dermed har jeg ikke sagt at det har null verdi. Du må skille mellom individuelle, personlige enkelt-erfaringer og det fagfolket selv innrømmer.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får høre med de som har greie på det da vettu. Det er ikke min erfaring, og dermed har jeg ikke sagt at det har null verdi. Du må skille mellom individuelle, personlige enkelt-erfaringer og det fagfolket selv innrømmer.

Det er jo dine påstander, da får jo du også bevise at de stemmer. Jeg kan godt høre med fagfolk jeg, men da blir det på det dps'et hvor jeg får behandling og da vet jeg allerede svaret. Men for deg har det jo ingen betydning for selv om jeg hører med fagfolk så er det fortsatt bare min erfaring, i dine øyne. Du skjønner sikkert selv at dette ikke fører noen vei. At kriteriene for deg ikke er de samme som for meg, så lenge det er du som setter kriteriene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...