Gå til innhold

Jeg har løyet og latt som i hele mitt liv

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, Trine said:

Jeg tror ikke det er viljestyrt, men det er det vel bare du som kan svare på. Men om fornuften sier at tankene er feil så kan man vel velge å høre på fornuften?

Jeg vet ikke om det er viljestyrt. Slik selvinnsikt har jeg ikke.

Jeg hører alltid på fornuften, i og med at jeg aldri "anklager" noen. Men tankene er automatiske.

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg vet ikke om det er viljestyrt. Slik selvinnsikt har jeg ikke.

Jeg hører alltid på fornuften, i og med at jeg aldri "anklager" noen. Men tankene er automatiske.

Ok, da er det kanskje det å stole på fornuften som er problemet da. Man kan visst endre automatiske tanker, men det krever endel arbeid.

21 minutes ago, Trine said:

Ok, da er det kanskje det å stole på fornuften som er problemet da. Man kan visst endre automatiske tanker, men det krever endel arbeid.

Kanskje en kan si det slik ja. :)

"Automatiske tanker" er vel bare et begrep fra kognitiv terapi, jeg tenker på at det er tanker jeg ikke har noen innflytelse over, da det føles som det ikke er viljestyrt. Jeg vet ikke helt hva slags arbeid en kan gjøre for å slutte å tenke sånn, men nå har jeg aldri skjønt det der med å "jobbe med tankene" generelt sett...

Nei, gidder ikke legge meg jeg. Bare ligger på sofaen i en mørk stue.

7 timer siden, Kanonføde skrev:

Kanskje en kan si det slik ja. :)

"Automatiske tanker" er vel bare et begrep fra kognitiv terapi, jeg tenker på at det er tanker jeg ikke har noen innflytelse over, da det føles som det ikke er viljestyrt. Jeg vet ikke helt hva slags arbeid en kan gjøre for å slutte å tenke sånn, men nå har jeg aldri skjønt det der med å "jobbe med tankene" generelt sett...

Nei, gidder ikke legge meg jeg. Bare ligger på sofaen i en mørk stue.

Nei, jeg vet ikke. Jeg skal ihvertfall ikke si at du garantert kan "jobbe med tankene" for det vet jeg ikke om stemmer. Men jeg tenker at når du er mistroisk til noen så kan du si til deg selv at det bare er tull og at det er hjernen din som har noen merkelige idéer. Men jeg vet ikke om det fungerer å gjøre det.

48 minutes ago, Trine said:

Nei, jeg vet ikke. Jeg skal ihvertfall ikke si at du garantert kan "jobbe med tankene" for det vet jeg ikke om stemmer. Men jeg tenker at når du er mistroisk til noen så kan du si til deg selv at det bare er tull og at det er hjernen din som har noen merkelige idéer. Men jeg vet ikke om det fungerer å gjøre det.

Men er jeg mistroist? det er spørsmålet.

Annonse

Blomsterfluen

Poenget mitt i denne tråden, var at jeg ikke later som jeg har sykdommer/psykdommer nå i voksen alder, men jeg føler at psykologen og mange her på forum mener at jeg bare er ei hypokonderisk dame som egentlig ikke feiler noe. Da er det jo ikke rart at jeg selv tror at jeg bare er en løgn. Jeg skrev det om at jeg har latt som på ironisk vis (untatt det med å tisse i buksa som 7 åring). Fordi jeg ønsker ikke å jukse.

51 minutes ago, Trine said:

Hahahaha! Du er ikke særlig naiv ;)

Jeg vet ikke. Denne medisinen gjør at jeg ikke vet noe.

1 hour ago, Blomsterfluen said:

Poenget mitt i denne tråden, var at jeg ikke later som jeg har sykdommer/psykdommer nå i voksen alder, men jeg føler at psykologen og mange her på forum mener at jeg bare er ei hypokonderisk dame som egentlig ikke feiler noe. Da er det jo ikke rart at jeg selv tror at jeg bare er en løgn. Jeg skrev det om at jeg har latt som på ironisk vis (untatt det med å tisse i buksa som 7 åring). Fordi jeg ønsker ikke å jukse.

Bare tull det med hypo da.

Annonse

1 time siden, Kanonføde skrev:

Sant nok, men tror folk IRL mener jeg er naiv, ikke mistroisk... de ser vel på meg som dum, naiv, klønete og lykkelig.

Tja, egentlig spiller det ingen rolle hva de tror, du viser dem jo ikke hvem du er. Så får de bare tro hva de vil, og passe sine egne saker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...