Gå til innhold

Går det mot borgerkrig i Sverige?

Anbefalte innlegg

https://www.rights.no/2016/09/bryter-det-svenske-politiet-sammen/

Hittil i år har 240 politibetjenter forlatt det svenske politiet. Dette er 60 prosent flere enn i fjor. Offisielt heter det at for mye «administrativt arbeid» er årsaken til politiflukten. Vel, følger man eksempelvis den nye nettsiden swedenwatch.com, kan det se ut til å være helt andre årsaker til at folk slutter i jobben. Skyting, drap, ran, voldtekter og bilbranner preger det nye Sverige. «Slutt å ignorere krisen i svensk politi», sier en politiinspektør i Stockholm, som tegner et svært dystert bilde av den svenske tilstanden.

Vi snakker antakelig om en generasjonskrise i Sverige, som overhodet ikke vil gå over med det første. Tvert om. Som politiinspektør Lisa Reventberg sier det: «Stopp den ekstremt negative ‘trenden’ som pågår og sprer seg i våre svenske forsteder.» Reventsberg fortsetter slik: «Vi er naive om vi tror at det bare skal gå over av seg selv. Nei, det her føder bare mer og mer forakt mot samfunnet i stort.»

240 politibetjenter har sluttet så langt i år. Er det virkelig for mye administrativt arbeid som fører til flukten fra politiet? Reventsberg peker på helt andre forhold: – Folk flykter på grunn av lave lønninger, underbemanning og uholdbart arbeidsmiljø. – Politiet slokker branner. Noe mer enn det er det ikke snakk om, fortsetter hun.

Reventsverg er absolutt inne på noe der. Som da politiet i Malmö rykket ut etter melding om husbråk. Ti minutter senere kom det inn melding om brann. Så viste det seg at det var politiets egen bil som stod i flammer.

En kvinne på over 70 år fortalte følgende til meg da jeg besøkte Malmö i 2013 for å hente inn virkelighetsbeskrivelser til Islam. Den 11. landeplage.  Kvinnen bodde da i gangavstand fra Malmös kjerne, i en blokk på fire etasjer:

I løpet av årene etter 2010 har hun personlig opplevd ran, ransforsøk, overfall og å bli bevisst påkjørt på fortauet.

I tillegg har hun med forskrekkelse sett en eldre kvinne i rullestol like ved boligblokken som fikk en pistol rettet mot seg av to unge menn av arabisk og somalisk herkomst. De ville ha rullestolen til den gamle som leketøy. … Videre følger minst 10 påsatte branner i en og samme blokk på kun én måned, særlig i kjellerrom (som nå er låst av for uvedkommende), tre påtente branner i den lokale barnehagen (til slutt totalt nedbrent), skolebrann, bilbombe utenfor balkongen, bilbombe i enden av gaten ved boligen hennes, bombe mot den lokale politistasjonen, bombe mot et hus, hærverk av den lokale svømmehallen som måtte stenge, og brannbombe mot menighetshuset der hun pleide å spise middag til en rimelig penge. Denne hverdagsrutinen våger hun ikke lenger. Ikke minst fordi også personalet der er skutt mot hele fire ganger.

(…) Mer inngående blir hun når hun forteller om en 82 år gammel kvinne som ble voldtatt bak den lokale ICA-butikken for tre år siden. Sjokket sitter i ryggmargen og magen til 70-aringen den dag i dag. Et par uker for vi møttes, ble en person skutt og drept like ved boligblokken, antakelig i et narkooppgjør. Slike oppgjør er blitt en del av Malmös nye virkelighet. – De skyter hverandre stort sett i beina, antakelig for å unngå grundig politietterforskning, sier hun.

Det er antakelig ikke å gå for langt hvis man spår at det svenske politiet kommer til å bryte sammen hvis ikke (usannsynlige) dramatiske endringer skulle skje. (Ja, man kan vel si at sammenbruddet delvis har skjedd allerede i de såkalte forstedene. 55 områder er av politiet selv definert som utenfor deres kontroll.) Bryter statens maktmonopol sammen, vet vi hva som skjer: kaos, mafia, gjenger og motgjenger, borgervern og etterhvert potensial for borgerkrig.

Anonymkode: 00ccb...862

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414552-g%C3%A5r-det-mot-borgerkrig-i-sverige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, fredens religion gjør sitt intog. De har ett seriøst aggresjonsproblem, den flokken der.

De har usunne mannsidealer. De ser på skandinaviske menn som feminine tullinger. Men de ser ikke att den testosteronslogikken de lever under, skaper nettop slike samfunn som de "flykter" fra........

Anonymkode: 7ec10...992

Når man ikke har tilstrekkelig med politifolk, finnes bare to mulige utfall. Du har vist det ene: sammenbrudd. Det andre alternativet har du glemt. I Norge er vi på vei til å ta det andre alternativet i bruk. For her har vi innsett at politiet ikke har kapasitet alene til terrorbekjempelse til havs. Da  kompleteres politiets kapasitet med ressurser fra Forsvaret. Kanskje får Forsvaret alene ansvaret for terrorbekjempelse til havs etter hvert.

Her snakker vi egentlig om en glidene overgang til å involvere Forsvaret i mer sivile problem. Det er ikke lov etter Grunnloven å bruke Forsvaret mot sivilbefolkning, men den paragrafen kan bli endret hvis presset blir stort nok. I Israel har de tatt mange steg videre i den retningen. Har du vært der? Du kan f.eks. ikke gå inn på større busstasjoner eller varehus uten at du og vesken din blir ransaket av bevepnede soldater før du slipper inn.

Jeg synes det er en gledelig utvikling at man bruker militære til slike oppgaver. Det gir større trygghet. Dessuten er de militære ikke preget av den samme ettergivende mulitkulturen som store deler av politiet er. Aller helt hadde jeg ønsket meg en militær offiser som statsminister. Da hadde vi fått en som kunne være atskillig hardere i klypa mot femtekolonister, pressedemagoger og snyltere fra fjerne land.

Anonymkode: 96bc6...6d6

Gjest Gargamel
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aller helt hadde jeg ønsket meg en militær offiser som statsminister. Da hadde vi fått en som kunne være atskillig hardere i klypa mot femtekolonister, pressedemagoger og snyltere fra fjerne land.

Jeg synes også utviklingen i Sverige er avskrekkende, men vil ikke ha en militær statsminister som er "hard i klypa mot pressedemagoger ". Da kan man like gjerne flytte til Tyrkia. 

58 minutes ago, Gargamel said:

Jeg synes også utviklingen i Sverige er avskrekkende, 

Da er det desto mer skremmende at Sverige forsetter sin spinn-ville innvandringspolitikk. Ønsker svenskene å begå kollektivt selvmord?

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2015/10/22/0915/Flyktningkrisen/sverige-venter-opptil-360000-asylskere-i-lpet-av-2015-og-2016

Sverige venter opptil 360.000 asylsøkere i løpet av 2015 og 2016

- Den nåværende flyktningsituasjonen mangler sidestykke i moderne tid, sier direktøren i Migrationsverket.

Anonymkode: 14013...60d

På 5.11.2016 den 16.41, Gargamel skrev:

Jeg synes også utviklingen i Sverige er avskrekkende, men vil ikke ha en militær statsminister som er "hard i klypa mot pressedemagoger ". Da kan man like gjerne flytte til Tyrkia. 

Med pressedemagoger mente jeg slike som driver skitne skjulte mediekampanjer mot personer og annerledestenkende og fremmer en syk propaganda som bryter grundig mot Grunnloven. Vi har lovgivere og riksadvokat som ikke våger å "legge seg ut" med pressen. Jeg ville hatt en fyr på toppen som ikke har den angsten og kan stille pressefolk til ansvar for ulovlige handlinger etter dagens lover. Mange pressefolk fortjener mange kraftige spark bak for å si det mildt.

Vi har noe sånne eksempler på demagogi og hets: Tore Tønne begikk selvmord rett etter at han ble mobbet i pressen. Ingen ble strafferettslig forfulgt for det det. Tidligere toppsjef i DNB Finn Hvistendal ble sparket etter en kampanje for å sverte fyren. Ingen fikk tiltale. Sjefen for Visjon Norge har sagt mye rart (pluss at han fremmer et budskap som jeg misliker sterkt), men deler av kritikken mot ham fra NRK og noen aviser har hatt form av hets etter min mening. De blir ikke stilt til ansvar for sånt. Skavlan inviterte en svensk politiker til sitt TV-program. Han fikk ikke sitte sammen med andre gjester i studioet. Han slet med helsen og var sykemeldt, likevel orket han å dra til TV-studioet. Fyren var sterkt kritisk til innvandringspolitikken. Skavlan var av en annen oppfatning og hengte fyren ut på det groveste. Det ble mye bråk etterpå, men det fikk ingen konsekvenser for Skavlan. Pressens faglige utvalg vasser i lignende skitt-saker. De tar visst aldri slutt.

De aller fleste pressefolk er politisk røde, en svært stor del også på aller ytterste venstrefløy i følge medieforsker Frank Aarebrot. Så er også norsk presse preget av en ensidighet som ikke gavner demokratiet og forsvar for Grunnloven.

Problemet her er at pressefolk inbiller seg at de er mer moralsk høyverdige enn andre og driver en utidig moralisme overfor meningsmotstandere. De setter urettmessig godtfolk i offentlig gapestokk for å avskrekke meningsfeller fra lignende ytringer. Den der utidige moralisme irriterer meg grenseløst. I tillegg driver de propaganda for masseinnvandring som over tid vil kan koste Norge flere statsbudsjetter og knekke norsk demokratisk kultur. Mesteparten av norsk presse er veldig ensidig, fanatisk politisk korrekt og venstrevridd. Profetene og det politiske presteskapet i media tolererer ikke at noen kritiserer religionen deres. Forsøkene på meningstyranni er til å spy av. Så er det ikke rart kvaliteten på pressen er så lav de krever enorm pressestøtte. Pressestøtten i gjennomsnitt for hver journalist er faktisk langt større enn snittet for bøndenes jordbrukssubsidier! Hvem tror de at de egentlig er? Tror de ikke at folk flest kan tenke selv?

Pressefolk som krenker folks privatliv og kringkaster det, begår en ulovlig handling. Det må bli slutt på at pressefolk får forhåndsamnesti til å drive på som de gjør, strafferetten gjelder dem også!

Annonse

Blomsterfluen

Hva skjer hviss noen blir iakttatt og prøver å bryte seg inn i huset i ei bygd i norge, da burde beboerne ha skaffet seg tazere og eller skytevåpen til å forsvare seg med selv sån som de gjør i USA, siden mesteparten av lensmannskontorene i landet legges ned?

10 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Hva skjer hviss noen blir iakttatt og prøver å bryte seg inn i huset i ei bygd i norge, da burde beboerne ha skaffet seg tazere og eller skytevåpen til å forsvare seg med selv sån som de gjør i USA, siden mesteparten av lensmannskontorene i landet legges ned?

Lite. Politikerne skiter i folk uten på landet, siden de selv ikke bor der. Ja, de må finne seg i å bli ranet, voldtatt og mishandlet, men nåde dem hvis de forsvarer seg selv. Da vanker det lengre fengselstraffer enn selv de mest fanatiske imamer kunne funnet på. Politikerne er mer opptatt av at politiet ikke skal miste kontrollen over såkalte invandrertette områder i byene. For det er nettopp det politireformen går ut på: sentralisering av politi-innsatsen. For de vil jo ikke øke politiets budsjetter noe særlig og heller ikke kaste ut av landet bråkebøttene fra sånne områder.

On 11/7/2016 at 4:31 PM, AnonymBruker said:

Med pressedemagoger mente jeg slike som driver skitne skjulte mediekampanjer mot personer og annerledestenkende og fremmer en syk propaganda som bryter grundig mot Grunnloven. Vi har lovgivere og riksadvokat som ikke våger å "legge seg ut" med pressen. Jeg ville hatt en fyr på toppen som ikke har den angsten og kan stille pressefolk til ansvar for ulovlige handlinger etter dagens lover. Mange pressefolk fortjener mange kraftige spark bak for å si det mildt.

Vi har noe sånne eksempler på demagogi og hets: Tore Tønne begikk selvmord rett etter at han ble mobbet i pressen. Ingen ble strafferettslig forfulgt for det det. Tidligere toppsjef i DNB Finn Hvistendal ble sparket etter en kampanje for å sverte fyren. Ingen fikk tiltale. Sjefen for Visjon Norge har sagt mye rart (pluss at han fremmer et budskap som jeg misliker sterkt), men deler av kritikken mot ham fra NRK og noen aviser har hatt form av hets etter min mening. De blir ikke stilt til ansvar for sånt. Skavlan inviterte en svensk politiker til sitt TV-program. Han fikk ikke sitte sammen med andre gjester i studioet. Han slet med helsen og var sykemeldt, likevel orket han å dra til TV-studioet. Fyren var sterkt kritisk til innvandringspolitikken. Skavlan var av en annen oppfatning og hengte fyren ut på det groveste. Det ble mye bråk etterpå, men det fikk ingen konsekvenser for Skavlan. Pressens faglige utvalg vasser i lignende skitt-saker. De tar visst aldri slutt.

De aller fleste pressefolk er politisk røde, en svært stor del også på aller ytterste venstrefløy i følge medieforsker Frank Aarebrot. Så er også norsk presse preget av en ensidighet som ikke gavner demokratiet og forsvar for Grunnloven.

Problemet her er at pressefolk inbiller seg at de er mer moralsk høyverdige enn andre og driver en utidig moralisme overfor meningsmotstandere. De setter urettmessig godtfolk i offentlig gapestokk for å avskrekke meningsfeller fra lignende ytringer. Den der utidige moralisme irriterer meg grenseløst. I tillegg driver de propaganda for masseinnvandring som over tid vil kan koste Norge flere statsbudsjetter og knekke norsk demokratisk kultur. Mesteparten av norsk presse er veldig ensidig, fanatisk politisk korrekt og venstrevridd. Profetene og det politiske presteskapet i media tolererer ikke at noen kritiserer religionen deres. Forsøkene på meningstyranni er til å spy av. Så er det ikke rart kvaliteten på pressen er så lav de krever enorm pressestøtte. Pressestøtten i gjennomsnitt for hver journalist er faktisk langt større enn snittet for bøndenes jordbrukssubsidier! Hvem tror de at de egentlig er? Tror de ikke at folk flest kan tenke selv?

Pressefolk som krenker folks privatliv og kringkaster det, begår en ulovlig handling. Det må bli slutt på at pressefolk får forhåndsamnesti til å drive på som de gjør, strafferetten gjelder dem også!

Hva er grunnen til at dere på ytre høyre-fløy alltid er så hatske, grinete, misfornøyde og sinna?

Anonymkode: e572f...1ae

On 11/8/2016 at 7:28 PM, AnonymBruker said:

Hva er grunnen til at dere på ytre høyre-fløy alltid er så hatske, grinete, misfornøyde og sinna?

Den der var vel ganske opplagt. :P

Anonymkode: f9c50...81d

På 8.11.2016 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Må du ha det inn med teskje? Hadde ikke du blitt irritert over toskete påfunn som vil tømme statskassen for penger og få horder av hyklende mordere inn i Norge?  Der resultatet på sikt (noen år) setter livet ditt og dine nærmeste i fare, ødelegger dine muligheter til å ytre seg som du vil og fjerne muligheten til at du kan unnslippe et liv i fattigdom og angst? For det er jo akkurat det som er konsekvensen av de rødes politikk med masseinnvandring. Nei, jeg skriver ikke om i første rekke flertallet av innvandrer, men en andel av dem, folk som er man sjelden makter å avsløre på forhånd. Jeg skriver om en sannsynligvis forholdsvis andel av innvandrere som er krigsforbryterere, voldtektforbrytere og demagoger i religiøs (muslimsk) forkledning. Jeg skriver også om en majoritet som kun i sin kraft av store antall og økonomiske krav ikke er mulig å ta vare på på en god måte. Når masseinnvandringen over tid vil koste flere statsbudsjetter, burde det gå opp for flere at det har Norge ikke råd til!

De verste menneskene som forfekter denne toskeskapen er ytterst naive etniske norske. De er redaktører, journalister, TV-folk, forlagssjefer og ledere i politiske partier. Ikke en gang nazistene klarte å påføre Norge større ødeleggelser enn disse treskallene.

Hatsk? Nix, men har massevis av forakt for hva de folka står for. De gjør meg ytterst bekymret for egen og mine pårørendes sikkerhet og velferd for framtiden.

Utfallet av stadig mer vold som politiet mister kontroll på, er at en annen aktør overtar i tide: Forsvaret.

Muslimers forsøk på vold mot politiet er langt verre i Israel. De har satt opp 8 meter høye murer på de mest kritiske stedene  rundt muslim-reservatene og ellers høye piggtrådgjerder. De har de satt inn soldater for å hindre vold og terror. Væpende soldater ransaker alle som vil inn på handlesentra, buss-stasjoner og andre steder med store folkemengder. Også små kiosker drevet av jøder kan få vepnet beskyttelse av soldater. De vegrer seg ikke for å skyte først.

Muslimene får unngjelde for at de ikke tar et oppgjør med fanatikere blant sine egne.

Hva gjør vi i Norge. Første begynnelse er vepnet politi og bygging av grensegjerde mot Russland. Dette er bare begynnelsen. Det kan du klø deg på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...