Gå til innhold

Feber og snufs og vondt i halsen

Anbefalte innlegg

Dette er et "synes synd på meg selv"- innlegg. Ikke dødsseriøst, men oppriktig akkurat i dag.

Jeg er syk. Det begynte tirsdag kveld med kling i halsen. Natt til onsdag sov jeg dårlig, var tett i nesa. Hadde fri onsdag og var hjemme.  Slapp på formiddagen og etterhvert kjente jeg at nå kommer feberen.  Så det siste døgnet har jeg syntes veldig synd på meg selv. Sov lite i natt. Vondt i halsen, nesten ikke stemme, orker ikke annet enn å ligge i sofaen eller i senga og sove, se på tv eller bare sløve. Lenge siden sist jeg var syk. Hadde nesten glemt hvordan det var. Drikker ingefær-te og spiser litt. Det går over snart. Vet jo det, men vanvittig kjedelig. Sov to timer i stas.  Skal vel sove litt igjen snart. Snur jo døgnet helt... 

Klageinnlegg fra meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414578-feber-og-snufs-og-vondt-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Dette er et "synes synd på meg selv"- innlegg. Ikke dødsseriøst, men oppriktig akkurat i dag.

Jeg er syk. Det begynte tirsdag kveld med kling i halsen. Natt til onsdag sov jeg dårlig, var tett i nesa. Hadde fri onsdag og var hjemme.  Slapp på formiddagen og etterhvert kjente jeg at nå kommer feberen.  Så det siste døgnet har jeg syntes veldig synd på meg selv. Sov lite i natt. Vondt i halsen, nesten ikke stemme, orker ikke annet enn å ligge i sofaen eller i senga og sove, se på tv eller bare sløve. Lenge siden sist jeg var syk. Hadde nesten glemt hvordan det var. Drikker ingefær-te og spiser litt. Det går over snart. Vet jo det, men vanvittig kjedelig. Sov to timer i stas.  Skal vel sove litt igjen snart. Snur jo døgnet helt... 

Klageinnlegg fra meg...

Huff, ikke moro. Det er bare å ta det med ro; da går det fortere over enn om du forsøker å holde på som vanlig. God bedring!

Akkurat nå, Xtra skrev:

Huff, ikke moro. Det er bare å ta det med ro; da går det fortere over enn om du forsøker å holde på som vanlig. God bedring!

Takk. Har ikke sjans til å gjøre noe fornuftig.  Har ikke stelt meg en gang. Det kunne jeg jo gjøre før middag... tror det er best å bli hjemme i morgen og.

24 minutter siden, påskelilje skrev:

Klageinnlegg fra meg...

Kjedelig å være syk. Du får pleie deg selv godt så går det kanskje fortere over. Masse god bedring :)

24 minutter siden, påskelilje skrev:

Takk. Har ikke sjans til å gjøre noe fornuftig.  Har ikke stelt meg en gang. Det kunne jeg jo gjøre før middag... tror det er best å bli hjemme i morgen og.

Selvfølgelig skal du være hjemme i morgen, du har ingenting på jobb å gjøre i den formen der! Det eneste du oppnår er å smitte enda flere. Hold deg varm og drikk masse så du ikke blir dehydrert og la kroppen ta den tiden den trenger til å bli bra igjen. God bedring! *klem*

Annonse

17 timer siden, Lillemus skrev:

Selvfølgelig skal du være hjemme i morgen, du har ingenting på jobb å gjøre i den formen der! Det eneste du oppnår er å smitte enda flere. Hold deg varm og drikk masse så du ikke blir dehydrert og la kroppen ta den tiden den trenger til å bli bra igjen. God bedring! *klem*

Hadde ikke sjans til å gå på jobb i dag heller nei.

8 timer siden, Trine skrev:

Høres ut som et fullverdig liv :lol::lol: Sorry, jeg klarte ikke la være.

Å være syk er dritkjedelig. Honning og hvitløk skal hjelpe. Og, så klart, ingefær-te, som du alt er igang med.

God bedring :)

Haha - nå fikk du meg jammen til å smile her jeg ligger inntullet i pledd på sofaen og hoster og snufs er 😂 Takk!

7 timer siden, Inner self skrev:

Det er kjipt å være skikkelig forkjøla, med feber. Eneste positive er att det sjeldent er farlig. Men fy så pyton! God bedring!

Ja, veldig kjedelig. Får jo vondt i rompa av å bare sitte og ligge. Tusler litt rundt i huset innimellom for å få litt variasjon. Orker ingenting. Men det går jo over. Takk for gode tanker!

18 timer siden, påskelilje skrev:

Klageinnlegg fra meg...

Hei!

En klem til deg og varm omtanke :-)

Bra du drikker ingefærte, jeg skal sende deg link til en film som betyr mye for meg, sender på mail, spekket med stjerner som Nicole Kidman, Meryl Streep m.fl. Kjedelig å være syk, håper du orker feks se en film.

Klem

Annonse

På Friday, November 04, 2016 den 9.43, Madelenemie skrev:

Hei!

En klem til deg og varm omtanke :-)

Bra du drikker ingefærte, jeg skal sende deg link til en film som betyr mye for meg, sender på mail, spekket med stjerner som Nicole Kidman, Meryl Streep m.fl. Kjedelig å være syk, håper du orker feks se en film.

Klem

Tusen takk, søte du!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...