Gå til innhold

Hvor ofte bør man vaske badet?

Hvor ofte bør man vaske badet?  

8 stemmer

1. 1. Hvor ofte bør man vaske badet?

• To ganger om dagen
      0
    • Hver dag
      0
    • Annenhver dag
      0
    • To ganger i uka
      1
    • Hver uke
      4
    • Annenhver uke
      1
    • Hver tredje uke
      0
    • En gang i måneden
      0
    • Hver annen måned
      0
    • Hver tredje måned
      1
    • To ganger i året
      0
    • En gang i året
      0
    • Sjeldnere
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

1 hour ago, Trine said:

Jeg mener vel egentlig en gang i uken, men det hender det går lenger tid her. Er man en hel familie så må man vaske en gang i uka syns jeg.

Dagdrivere har som regel ikke familier. Eller venner og sosialt liv.

Anonymkode: 68af5...517

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagdrivere har som regel ikke familier.

Det sto ingenting i startinnlegget om at bare "dagdrivere" kunne svare, hva nå det er for noe.

Jeg er enig med Trine i at svaret på spørsmålet "Hvor ofte bør man vaske badet?" avhenger litt av hvem "man" er.  Det er forskjell på om "man" er en husstand på én person eller f.eks. en husstand med småbarn og / eller tenåringer.   Men ytterpunktene (mange ganger uka / noen få ganger i året) synes jeg uansett er lite aktuelle. 

Endret av laban
3 minutes ago, laban said:

Det sto ingenting i startinnlegget om at bare "dagdrivere" kunne svare, hva nå det er for noe.

Jeg er enig med Trine i at svaret på spørsmålet "Hvor ofte bør man vaske badet?" avhenger litt av hvem "man" er.  Det er forskjell på om "man" er en husstand på én person eller f.eks. en husstand med småbarn og / eller tenåringer.   Men ytterpunktene (mange ganger uka / noen få ganger i året) synes jeg uansett er lite aktuelle. 

Hva så?

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så?

Hva var det du ikke forsto?  Jeg kommenterte at 1) svaret på spørsmålet avhenger av hvem / hvor mange "man" er og 2) at det er irrelevant hvorvidt "dagdrivere" som regel har familie eller ikke.  

Hvis "dagdriver" her er synonymt med "utenfor arbeidslivet" (i så fall et heller dårlig valg av synonym), kan jeg opplyse om at mange av sistnevnte har familie. 

Endret av laban
21 minutes ago, laban said:

Hva var det du ikke forsto?  Jeg kommenterte at 1) svaret på spørsmålet avhenger av hvem / hvor mange "man" er og 2) at det er irrelevant hvorvidt "dagdrivere" som regel har familie eller ikke.  

Hvis "dagdriver" her er synonymt med "utenfor arbeidslivet" (i så fall et heller dårlig valg av synonym), kan jeg opplyse om at mange av sistnevnte har familie. 

Jeg har ikke familie. Ikke at jeg har lyst på det, bare sier det. Hadde jeg hatt familie å ta meg av hadde jeg nok ikke blitt sett på som snylter. Det er noe med det. Så om man er isolert så er man snylteren.

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagdrivere har som regel ikke familier. Eller venner og sosialt liv.

Kan du definere dagdriver? Uansett så har det ingenting med saken å gjøre. Spørsmålet var ikke hvor ofte dagdrivere bør vaske badet.

6 hours ago, Trine said:

Kan du definere dagdriver?

Jeg har ingen objektiv definisjon, jeg ser mer på at "folk" bruker dette utrykket... f.eks. når jeg er på butikken på dagen for å handle brus, så er det ofte noen gamlinger som glor på meg, og snakket om NAV - ja, jeg klarer å høre hva folk sier, det er ikke så vanskelig om man er "interessert".

Føler meg av denne grunn ofte sint på gamlinger, men jeg biter meg i det, jeg syns faktisk de har et poeng - det var ikke slik da de var unge og spreke. Mange av dem har jobber kanskje 60 år, og betalt skatt i 60 år, bare for at navere som meg skal kunne dra på butikken på dagtid og handle cola, mens de opplever elendig eldreomsorg. Det finnes også alderspensjonister som får mindre utbetalt enn meg, tenker da spesielt på kvinnene.

Men men, lite å gjøre noe med, jeg må ha penger, som alle andre. Det er vel bare å fortsette å leve dette livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...