Gå til innhold

FU: Gleder du deg til å gå på jobb?

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvordan vet man om man selv ikke misbruker systemet?

Anonymkode: b7f80...a5a

Det får man i hvert fall ikke svar på i et anonymt diskusjonsforum.  Det må man ta opp med de fra "systemet" som man har rundt seg og som har innvilget den hjelpen man får.

Jeg er ikke interessert i å diskutere deg, jeg gidder å gå inn i dette temaet gang etter gang fordi jeg (som representant for gruppa "frisk og arbeidende") misliker å bli tillagt meninger og følelser som jeg ikke har:  Jeg hater ikke jobben min, jeg tror ikke at alle trygdemottakere er snyltere, jeg misunner ikke de som "slipper" å jobbe - og jeg er ingen enestående, helstøpt helgen med glorie rundt hodet, jeg er så kjedelig og A4 som det kan få blitt, så jeg nekter å tro at det er sjeldent og spesielt å mene det jeg gjør!

Jeg lever ikke i en svart/hvit-verden.  Jeg er for nyanser, enten temaet er velferdssystemet, Groruddalen eller barneoppdragelse.  Det er massevis av DOL-innlegg som kan bekrefte det.  Og nå er jeg ferdig i denne tråden. 

Fortsetter under...

4 minutes ago, laban said:

Det får man i hvert fall ikke svar på i et anonymt diskusjonsforum.  Det må man ta opp med de fra "systemet" som man har rundt seg og som har innvilget den hjelpen man får.

Jeg er ikke interessert i å diskutere deg, jeg gidder å gå inn i dette temaet gang etter gang fordi jeg (som representant for gruppa "frisk og arbeidende") misliker å bli tillagt meninger og følelser som jeg ikke har:  Jeg hater ikke jobben min, jeg tror ikke at alle trygdemottakere er snyltere, jeg misunner ikke de som "slipper" å jobbe - og jeg er ingen enestående, helstøpt helgen med glorie rundt hodet, jeg er så kjedelig og A4 som det kan få blitt, så jeg nekter å tro at det er sjeldent og spesielt å mene det jeg gjør!

Jeg lever ikke i en svart/hvit-verden.  Jeg er for nyanser, enten temaet er velferdssystemet, Groruddalen eller barneoppdragelse.  Det er massevis av DOL-innlegg som kan bekrefte det.  Og nå er jeg ferdig i denne tråden. 

Jeg er ikke sort/hvitt jeg, men jeg ser på trender, og trenden er at dette gjelder mange. Det er mye harme, det er det jo bare å se på venteværelset på legekontoret til og med. Hvordan folk ser mistenkelig omkring seg - ikke bare på meg, men også alle de andre utskuddene.

6 minutes ago, Gargamel said:

Jeg har hatt tunge jobber før, men tenkte ikke på å være misunnelig på trygdede. Trygd er for uføre og jeg er ikke ufør.

Hvis jeg først skal være misunnelig så tenker jeg stort: Milliardærer, filmstjerner etc.

Ja, men det er fordi du har penger (?). Det er mange som har så dårlige betalte jobber at det ikke lønner seg å jobbe.

Gjest Gargamel
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er fordi du har penger (?). Det er mange som har så dårlige betalte jobber at det ikke lønner seg å jobbe.

Jeg hadde ikke mye penger da, men jeg skjønner poenget ditt.

Uansett så tror jeg folk stort sett retter misunnelsen oppover, og ikke nedover.

Just now, Gargamel said:

Jeg hadde ikke mye penger da, men jeg skjønner poenget ditt.

Uansett så tror jeg folk stort sett retter misunnelsen oppover, og ikke nedover.

Tror du ja. Nei, de syns nok de "oppover" fortjener det, siden de har jobbet for det.

Da jeg var i jobb syns jeg det var helt greit å være der de gangene jeg hadde jobber jeg følte jeg behersket. F.eks hadde jeg det fint nok når jeg kunne stå for meg selv og bygge og koble til tavler (store sikringskap) og datarack, dersom det ikke var noe tidspress. Hadde jeg vært "frisk" så hadde det vært flere oppgaver jeg hadde taklet fint og da hadde nesten hele jobben vært helt grei. Helt greit er fint nok når man får betalt for det. Da smertene i føttene ble for intense og ikke lenger var mulig å fortrenge så var det heller ikke greit å stå og bygge tavler. Jeg har forstått det sånn at normale mennesker har energi nok til andre ting etter en dag på jobben. Jeg tror ikke de føler at jobben tar alt av dem. Da er det nok også helt greit å være i jobb.

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye harme, det er det jo bare å se på venteværelset på legekontoret til og med. Hvordan folk ser mistenkelig omkring seg - ikke bare på meg, men også alle de andre utskuddene.

Mistenksomt, mener du?  Mens det tidligere var feststemning på venteværelsene, eller hva?  

Hvordan vet du at de ikke er sure eller sinte fordi de synes ventetiden er altfor lang, fordi de synes de burde fått resepten (eller hva de nå kommer for) uten å møte opp, eller fordi favorittlaget deres tapte dagen før? 

56 minutes ago, Trine said:

Da jeg var i jobb syns jeg det var helt greit å være der de gangene jeg hadde jobber jeg følte jeg behersket. F.eks hadde jeg det fint nok når jeg kunne stå for meg selv og bygge og koble til tavler (store sikringskap) og datarack, dersom det ikke var noe tidspress. Hadde jeg vært "frisk" så hadde det vært flere oppgaver jeg hadde taklet fint og da hadde nesten hele jobben vært helt grei. Helt greit er fint nok når man får betalt for det. Da smertene i føttene ble for intense og ikke lenger var mulig å fortrenge så var det heller ikke greit å stå og bygge tavler. Jeg har forstått det sånn at normale mennesker har energi nok til andre ting etter en dag på jobben. Jeg tror ikke de føler at jobben tar alt av dem. Da er det nok også helt greit å være i jobb.

Tror det er mange som har det slik alt jobben tapper dem helt, men det er mulig bare skryt. Virker som folk liker å skryte av hvor syke de er, og hvor stor innsats de gjør for å trosse dette ("går på jobb uansett").

57 minutes ago, laban said:

Mistenksomt, mener du?  Mens det tidligere var feststemning på venteværelsene, eller hva?  

Hvordan vet du at de ikke er sure eller sinte fordi de synes ventetiden er altfor lang, fordi de synes de burde fått resepten (eller hva de nå kommer for) uten å møte opp, eller fordi favorittlaget deres tapte dagen før? 

Feststemning på venteværelset? Det kan jeg umulig ha sagt...

Nei det vet jeg ikke. Men det er egentlig lite av ting man må forholde seg til å hverdagen man ikke vet noe om. Det hjelper ikke å spørre folk når juging er en sentral del av hvordan alt fungerer. Hvis ingen hadde juget så hadde samfunnet og sosiale relasjoner falt sammen.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er mange som har det slik alt jobben tapper dem helt, men det er mulig bare skryt. Virker som folk liker å skryte av hvor syke de er, og hvor stor innsats de gjør for å trosse dette ("går på jobb uansett").

Vet ikke, folk jeg kjenner har i hvertfall sagt til meg at de har syns det vært merkelig at jeg har vært så ferdig etter en dag på jobben. De skjønner det nå da. Så det er bare derfor jeg har tenkt at det ikke er normalt å bruke seg opp på jobb.

Er sikkert endel som skryter litt ja. Har også et inntrykk av at endel har et behov for å fortelle hvor ille de har det, men at de går på jobb fordet.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feststemning på venteværelset? Det kan jeg umulig ha sagt...

Nei, men du skrev at det var en trend at folk nå viser harme mens de sitter på legens venterom.  Jeg tror virkelig ikke stemningen på venterommene var hyggelig tidligere, men nå er preget av mistenksomhet og harme. 

Hvis det er dårligere stemning nå enn før, tror jeg det er knyttet til at folk er mindre tålmodige og ikke lenger har overdreven respekt for leger, men synes de skal holde tiden og ikke la folk vente.  Jeg tror ikke eventuell aggresjon er uttrykk for at "jeg er syk, mens du bare er en snylter som lager kø her".

Og nå synes jeg det hele blir så spekulativt at jeg avslutter, slik jeg lovte ovenfor her ;)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye harme, det er det jo bare å se på venteværelset på legekontoret til og med. Hvordan folk ser mistenkelig omkring seg - ikke bare på meg, men også alle de andre utskuddene.

Det har jeg aldri lagt merke til.

19 minutes ago, laban said:

Nei, men du skrev at det var en trend at folk nå viser harme mens de sitter på legens venterom.  Jeg tror virkelig ikke stemningen på venterommene var hyggelig tidligere, men nå er preget av mistenksomhet og harme. 

Hvis det er dårligere stemning nå enn før, tror jeg det er knyttet til at folk er mindre tålmodige og ikke lenger har overdreven respekt for leger, men synes de skal holde tiden og ikke la folk vente.  Jeg tror ikke eventuell aggresjon er uttrykk for at "jeg er syk, mens du bare er en snylter som lager kø her".

Og nå synes jeg det hele blir så spekulativt at jeg avslutter, slik jeg lovte ovenfor her ;)

Nei det var nok det samme før. Det var ikke det jeg mente med trend. Men at mange mener dette, ja.

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå nå er jeg så sliten at jeg bare må ut og kjøpe noe kokka.

Så sånn var det nok.

mern men.,

Har De prøvd vann rett fra springen?

Anonymkode: 8eea9...136

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som du liker å ønske de som er i arbeid god bedring, men når noen uansett ikke jobber, da er det en annen sak!

De som ikke jobber er oppgitt av samfunnet, og kommer aldri til å bli produktive nyttige samfunnsborgere. Så god bedring er meningsløst.

1 minute ago, AnonymBruker said:

De som ikke jobber er oppgitt av samfunnet, og kommer aldri til å bli produktive nyttige samfunnsborgere. Så god bedring er meningsløst.

Tyder på at vi er pariakasten i det tjueførste århundre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...