Gå til innhold

Spørsmål til Nils Håvard Dahl

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

For å bli godkjent som adoptiv foreldre, vil vi da få problemer siden jeg to år tilbake gikk til psykolog grunnet "en svak depresjon"? Evt. vil myndighetene kunne finne dette ut hvis jeg lar være å nevne dette? Føler det er en privat sak, som ikke gjenspeiler min personlighet og skikkethet til å i vareta et barns interesser, omsorg, oppdragelse, etc. Hvis de undersøker slikt, vil det øke mulighetene hvis psykologen skriver en anbefaling?

MVH

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes absolutt ikke at dere skal holde den tidligere behandlingen skjult. Dette fordi det svekker tilliten til dere om dt blir oppdaget, og fordi behandling hos psykolog i seg selv ikke skal telle negativt i en slik vurdering.

Det er i utallige saker fastslått at behandling i psykiatrien i seg selv ikke er negativt i forhold til omsorgsvne.

Jeg synes du kan oppgi psykologen som referanse. Da kan de kontakte denne om nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...