Gå til innhold

Er kvinner mer sutrete?

FU  

10 stemmer

1. 1. Er kvinner mer sutrete

• Ja
      5
    • Nei
      3
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Eller er det bare mediene som liker slike saker fordi det selger bedre ? Altså like mye sutring men mer publisitet ?

Gutta har vel holdt ut med liknende "uverdige" forhold i alle tider, samt at de må klippe håret på hodet så de "slipper" "problemer" med "svak stråle" i dusjen ? Høres ut som en parodi ?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/kun-fire-dusjer-til-74-kvinnelige-vernepliktige/a/23840793/

Anonymkode: 7ecc3...f14

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414700-er-kvinner-mer-sutrete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner er ikke mer sutrete enn menn. Jeg tenker at det hadde vært litt anderledes om de selv hadde valgt å være der og visste om forholdene på forhånd. Men nå er det verneplikt for kvinner og da får de jo bare legge til rette for det. Det beste/mest effektive var vel om alle jentene hadde sluttet å dusje.

Jeg tror menn og kvinner sutrer omtrent like mye, men det kan ofte gi litt ulike utslag. Kvinner kan være mer verbale og dermed gi mer uttrykk også for negative følelser som oppfattes som sutring. Menn kan sutre ved å surmule og bli mutte. Kanskje er bare førstnevnte regnet som sutring, dermed blir kanskje svare ja likevel ;).

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det bare mediene som liker slike saker fordi det selger bedre ? Altså like mye sutring men mer publisitet ?

Gutta har vel holdt ut med liknende "uverdige" forhold i alle tider, samt at de må klippe håret på hodet så de "slipper" "problemer" med "svak stråle" i dusjen ? Høres ut som en parodi ?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/kun-fire-dusjer-til-74-kvinnelige-vernepliktige/a/23840793/

Anonymkode: 7ecc3...f14

Kvinner har nok ikke noe å gjøre i forsvaret hvis de skal sutre sånn.

Anonymkode: a7425...041

Såklart menn er tøffere enn kvinner sett som gruppe. Tåler mer juling uten å grine. Det er fordeler og ulemper med det, men i en stridssituasjon bør en vel være tøff. Det er en grunn til at  eliteavdelinger som Navy SEALs er kjent for å gjøre det meste for å bryte ned rekruttene slik at bare de aller tøffeste står igjen. Hvis de får vite om denne saken er jeg usikker på om de ler eller griner.

4 timer siden, Kanonføde skrev:

Såklart menn er tøffere enn kvinner sett som gruppe. Tåler mer juling uten å grine. Det er fordeler og ulemper med det, men i en stridssituasjon bør en vel være tøff. Det er en grunn til at  eliteavdelinger som Navy SEALs er kjent for å gjøre det meste for å bryte ned rekruttene slik at bare de aller tøffeste står igjen. Hvis de får vite om denne saken er jeg usikker på om de ler eller griner.

Denne saken har ikke noe med om man er tøff å gjøre. Det blir mer som om en hel blokk skulle delt noen dusjer i kjelleren. Hadde du vært fornøyd med det? Som det også står i artikkelen, det er forskjell på å være ute i felt enn "hjemme" på kaserna.

Så er det jo ikke til å stikke under en stol at eneste måten å få bedre tilstander på er å klage på tilstanden slik den er. Der er menn minst like flinke som kvinner. Forskjellen er at her har ikke gutta det samme problemet når det gjelder dusjing, derfor har de heller ikke klaget på det. Ikke tror jeg det hadde kommet på trykk heller dersom dutta klaget på dårlige forhold. Slikt selger ikke, lager ikke debatter slik som jenter i forsvaret gjør.

Annonse

Dersom man legger innlegg på DOL til grunn, og ikke bare den ene avisartikkelen du linker til, tror jeg man får motsatt svar - menn sutrer mer... På et generellt nivå tror jeg nok kvinner og menn sutrer like mye, men som flere er inne på får nok sytringen ulikt uttrykk.

38 minutes ago, Trine said:

Denne saken har ikke noe med om man er tøff å gjøre. Det blir mer som om en hel blokk skulle delt noen dusjer i kjelleren. Hadde du vært fornøyd med det? Som det også står i artikkelen, det er forskjell på å være ute i felt enn "hjemme" på kaserna.

Jo, det har med å være tøff å gjøre. Det har å gjøre med at det er bare noe man må finne seg i, fordi man er soldat. Jeg hadde ikke vært fornøyd med å dele dusj med fremmede, men det er ikke jobben min å gå og dasse hjemme hele tiden. Og hvorfor kan de ikke shave seg, det er ingen skjønnhetskonkurranse. I militæret så er det disiplin, og man gjør som man blir fortalt, man går ikke til media med problemer med hårpleie.

1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Jo, det har med å være tøff å gjøre. Det har å gjøre med at det er bare noe man må finne seg i, fordi man er soldat. Jeg hadde ikke vært fornøyd med å dele dusj med fremmede, men det er ikke jobben min å gå og dasse hjemme hele tiden. Og hvorfor kan de ikke shave seg, det er ingen skjønnhetskonkurranse. I militæret så er det disiplin, og man gjør som man blir fortalt, man går ikke til media med problemer med hårpleie.

Tror du guttene i forsvaret ikke klager og syter over forhold på kasernene? Det kommer bare ikke frem i media. Jeg har jobbet i endel kasserner og det klages over en lav sko. Det er ikke jobben til disse jentene å være soldat heller, de er der pga verneplikt. Det tar litt mer enn et år før håret vokser ut igjen og jeg kan godt forstå at de fleste jenter ikke ønsker å være korthåra i lang tid etter endt førstegangstjeneste. Jeg hadde klipt håret uten å tenke meg om, en av grunnene til at håret mitt allerede er kort er jo nettopp fordi det er et styr å vaske det. Men det ligger ikke til jenters natur å tenke sånn som jeg gjør. Det kan også være at de har et slags press fra ev. kjæreste om å beholde håret. Gutter flest liker best jenter med langt hår.

8 minutes ago, Trine said:

Tror du guttene i forsvaret ikke klager og syter over forhold på kasernene? Det kommer bare ikke frem i media. Jeg har jobbet i endel kasserner og det klages over en lav sko. Det er ikke jobben til disse jentene å være soldat heller, de er der pga verneplikt. Det tar litt mer enn et år før håret vokser ut igjen og jeg kan godt forstå at de fleste jenter ikke ønsker å være korthåra i lang tid etter endt førstegangstjeneste. Jeg hadde klipt håret uten å tenke meg om, en av grunnene til at håret mitt allerede er kort er jo nettopp fordi det er et styr å vaske det. Men det ligger ikke til jenters natur å tenke sånn som jeg gjør. Det kan også være at de har et slags press fra ev. kjæreste om å beholde håret. Gutter flest liker best jenter med langt hår.

Meningen med førstegangstjenesten er ikke lenger å ha hundretusener av ola dunk, men å forberede et fåtall som går videre innenfor det systemet. Da bør det stilles krav, og så får de som ikke klarer det sendes hjem - noe man jo allerede praktiserer, det er bare et lite fåtall som gjennomfører.

1 hour ago, Trine said:

Jenter med langt hår har ikke noe i forsvaret å gjøre.

Lykke til, og vel hjem.

Anonymkode: 3e512...ca7

4 timer siden, Kanonføde skrev:

Meningen med førstegangstjenesten er ikke lenger å ha hundretusener av ola dunk, men å forberede et fåtall som går videre innenfor det systemet. Da bør det stilles krav, og så får de som ikke klarer det sendes hjem - noe man jo allerede praktiserer, det er bare et lite fåtall som gjennomfører.

Joda, men det er ingen grunn til at man ikke skal kunne klage på å måtte stå i evig lang kø for å få dusjet. Forsvaret er tross alt ekstremt opptatt av hygiene for å unngå sykdom.

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jenter med langt hår har ikke noe i forsvaret å gjøre.

Lykke til, og vel hjem.

Anonymkode: 3e512...ca7

Da er det jo merkelig at de har blitt plukket ut fremfor gutter med kort hår. Skal man ha gode soldater eller skal man ha de med minst hår?

2 minutter siden, Trine skrev:

Da er det jo merkelig at de har blitt plukket ut fremfor gutter med kort hår.

Var nok meningen de skulle fått snauklippet håret første dag. 

2 minutter siden, Trine skrev:

Skal man ha gode soldater eller skal man ha de med minst hår?

Gode soldater har nok kort hår. Finnes ikke dusj, sjampo og hårføner ute i felten.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var nok meningen de skulle fått snauklippet håret første dag. 

Hvorfor tror du det? Det er ikke vanlig at jenter blir snauklipt.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gode soldater har nok kort hår. Finnes ikke dusj, sjampo og hårføner ute i felten.

Så hvorfor velger de da noen med langt hår fremfor noen med kort hår. Lengden på håret avgjør ikke kvaliteten på soldaten. Det er ikke slik at man må vaske håret hele tiden så de med langt hår vil klare seg helt fint i felten. Men som jeg alt har skrevet så er det krav til hygiene på kasernene og da må det legges til rette for det.

Tror ikke det er stor forskjell. Men hvordan de to kjønnene aksepteres når de suttrer er mest i kvinners favør. De har lov å være litt mer sutrete og nykkette enn mannfolk. Just saying....

Den mest sutrette jeg har vært borti er ei jente, den modigste er også ei jente. Så det er tilfeldig.

14 minutes ago, Trine said:

Joda, men det er ingen grunn til at man ikke skal kunne klage på å måtte stå i evig lang kø for å få dusjet. Forsvaret er tross alt ekstremt opptatt av hygiene for å unngå sykdom.

Saken her er vel at det tar så lang tid å stelle langt hår. Hvis de hadde hatt kort hår kunne de dusjet raskt, noe jeg tror bør kreves av soldater. Hvis de hadde dusjet "som en gutt" så hadde nok forholdene vært på linje med slik gutta har det.

Langt hår er nok ikke gunstig om noe "fysisk" skal skje veldig fort og hektisk. Kan jo sikkert stripse håret på plass, men det kan nok også gli opp.

Men hva vet jeg.

5 minutter siden, Kanonføde skrev:

Saken her er vel at det tar så lang tid å stelle langt hår. Hvis de hadde hatt kort hår kunne de dusjet raskt, noe jeg tror bør kreves av soldater. Hvis de hadde dusjet "som en gutt" så hadde nok forholdene vært på linje med slik gutta har det.

Langt hår er nok ikke gunstig om noe "fysisk" skal skje veldig fort og hektisk. Kan jo sikkert stripse håret på plass, men det kan nok også gli opp.

Men hva vet jeg.

Det var færre gutter pr dusj enn jenter pr dusj. Dette med hårvasken var bare en liten del av hele problemet. Men noe du valgte å henge deg opp i.

Tror du de flyr rundt i skogen med håret løst? Håret skal være oppsatt i strikk eller hårnett. De får ikke lov til å ha håret hengende fritt.

1 minutt siden, Trine skrev:

Det var færre gutter pr dusj enn jenter pr dusj. Dette med hårvasken var bare en liten del av hele problemet. Men noe du valgte å henge deg opp i.

Tror du de flyr rundt i skogen med håret løst? Håret skal være oppsatt i strikk eller hårnett. De får ikke lov til å ha håret hengende fritt.

Hadde max tillatt hårlengde vært 12mm hadde det ikke vært noe problem. Da kunne man vaske og tørke håret mye mye raskere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...