Gå til innhold

Er kvinner mer sutrete?

FU  

10 stemmer

1. 1. Er kvinner mer sutrete

• Ja
      5
    • Nei
      3
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

27 minutes ago, Trine said:

Det var færre gutter pr dusj enn jenter pr dusj. Dette med hårvasken var bare en liten del av hele problemet. Men noe du valgte å henge deg opp i.

Tror du de flyr rundt i skogen med håret løst? Håret skal være oppsatt i strikk eller hårnett. De får ikke lov til å ha håret hengende fritt.

Hvis de hadde vært litt tøffe så hadde de klippet seg kort, og akseptert at de hadde litt trangere dusjplass enn gutta uten å mukke. Virker veldig jentete.

Nei, jeg tror ikke håret er løst. Det er nettopp det som er problemet, at det er vanskelig å feste/binde når ting blir røffe.

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde max tillatt hårlengde vært 12mm hadde det ikke vært noe problem. Da kunne man vaske og tørke håret mye mye raskere.

Anonymkode: a7425...041

"Dusjene er for få, for trange og med innsyn for alle som går forbi." -Om du bryr med å lese resten så ser du at hårvask bare er en liten del av problemet.

"I god tid før de første vernepliktige kvinnene kom hit i sommer, varslet vi at sanitærforholdene måtte forbedres. Men det finnes ikke penger til å legge til rette for kvinnene, fortsetter han."  - Her står det tydelig at problemet ikke er noe jentene selv har fått for seg når de kom dit, men at det ble varslet FØR de første vernepliktige kvinnene kom, at sanitærforholdene var for dårlige.

"I dag er garderobeforholdene dårlige både for både kvinner og menn. Men når kvinneandelen øker blir forholdene enda mer utilfredsstillende for alle, sier Kleveland" Som du ser er det ikke bare det lange håret som sørger for dusjproblemer, men mindre gutta også har langt hår så klart.

"På Haakonsvern er det fire dusjer per etasje med 74 senger. Siden kvinnene blir samlet på ett sted, er det fra 50 til 100 prosent flere kvinner per dusj enn det er menn per dusj, opplyser løytnant Olaf Mathisen." 

"Alle de unge kvinnene har langt hår satt opp i hestehale når de bærer uniform. Å få vasket det lange håret, må planlegge nøyes. – Det tar ekstra lang tid fordi strålen er så svak. Det tar evigheter å få ut sjampoen. For å vaske håret bør vi helst komme hit sent om kvelden, sier Andresen." I 2016 burde det ikke være et problem å få vasket håret.

"De vernepliktige kvinnene synes også det er ubehagelig at alle som går forbi i trappen kan se rett inn på de som dusjer hvis noen går ut eller inn." Dette har ingenting med hårlengde å gjøre, men retten til et visst privatliv. 

"Om to uker er det nytt inntak av vernepliktige soldater på Haakonsvern. Av de i overkant av 300 vernepliktige som kommer da, er 68 kvinner. Med de 60 som er der fra før, blir det totalt 128 kvinner." Selv om alle hadde barbert hodet sier det seg selv at 4 dusjer på 128 mennesker er for lite.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder, du har låst deg på dette med hår.

8 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hvis de hadde vært litt tøffe så hadde de klippet seg kort, og akseptert at de hadde litt trangere dusjplass enn gutta uten å mukke. Virker veldig jentete.

Nei, jeg tror ikke håret er løst. Det er nettopp det som er problemet, at det er vanskelig å feste/binde når ting blir røffe.

Litt trangere??? 50-100% fler pr dusj enn gutta står det jo. Det ble også varslet om for dårlige sanitærforhold før jentene kom dit så dette har ingenting med å være tøff eller å klippe håret å gjøre. Uansett er man ikke tøff selv om man klipper håret. Jeg hadde 4 mm en periode, hadde ikke holdt ut i forsvaret av den grunn. Jentene som har blitt sendt ut i 1.gangstjeneste har blitt det fordi forsvaret har sett et potensiale i dem. Da får de ta det lange håret med i beregningen.

Det er ikke vanskelig å sette opp håret. det er bare å slenge det i en strikk og stappe det oppi lua. Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener her. Håret er allerede satt opp før ting blir "røffe"

3 minutes ago, Trine said:

Litt trangere??? 50-100% fler pr dusj enn gutta står det jo. Det ble også varslet om for dårlige sanitærforhold før jentene kom dit så dette har ingenting med å være tøff eller å klippe håret å gjøre. Uansett er man ikke tøff selv om man klipper håret. Jeg hadde 4 mm en periode, hadde ikke holdt ut i forsvaret av den grunn. Jentene som har blitt sendt ut i 1.gangstjeneste har blitt det fordi forsvaret har sett et potensiale i dem. Da får de ta det lange håret med i beregningen.

Det er ikke vanskelig å sette opp håret. det er bare å slenge det i en strikk og stappe det oppi lua. Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener her. Håret er allerede satt opp før ting blir "røffe"

50-100% fler per dusj er lite om problemene er så store med å "få ut sjampoen", tar kanskje 500% lenger tid da, enn å bare skrubbe det ut på noen sekunder. 500% fra 2 min er 10 min.

Hvis man får juling er man sterkere uten langt hår - det bør si seg selv.

Man er ikke røff bare man klipper håret, men det er sippete å ikke bare fikse dette "problemet" selv ved å klippe seg kort - trenger ikke "shave" engang, det fungerer helt bra med vanlig kort.

Ferdig snakka!

9 timer siden, Kanonføde skrev:

50-100% fler per dusj er lite om problemene er så store med å "få ut sjampoen", tar kanskje 500% lenger tid da, enn å bare skrubbe det ut på noen sekunder. 500% fra 2 min er 10 min.

Man er ikke røff bare man klipper håret, men det er sippete å ikke bare fikse dette "problemet" selv ved å klippe seg kort - trenger ikke "shave" engang, det fungerer helt bra med vanlig kort.

Ferdig snakka!

Hæ, sterkere uten langt hår? Unnskyld at jeg spør men hva har du fått i deg i dag? Hårlengde har da virkelig ikke noe å si på styrken.

Å klippe håret vil ikke fikse problemet, om du leser innlegget en gang til uten "langt hår" brillene på, så vil du se at det med håret bare er en del av saken. Får jentene i det heletatt kom dit, ble det varslet om at sanitærforholdene er for dårlige. Både for gutten og for de jentene de ventet skulle komme.

Ferdig snakka!

13 timer siden, Kanonføde skrev:

Ferdig snakka!

Sånn er det nok.

Annonse

4 timer siden, Trine skrev:

Hæ, sterkere uten langt hår? Unnskyld at jeg spør men hva har du fått i deg i dag? Hårlengde har da virkelig ikke noe å si på styrken.

Å klippe håret vil ikke fikse problemet, om du leser innlegget en gang til uten "langt hår" brillene på, så vil du se at det med håret bare er en del av saken. Får jentene i det heletatt kom dit, ble det varslet om at sanitærforholdene er for dårlige. Både for gutten og for de jentene de ventet skulle komme.

Ferdig snakka!

Hvis alle hadde måtte klippe håret snaukort hadde det ikke vært noe problem.

Det er vanlig at det settes opp «klippeposter» i løpet av de første dagene. Her er det én frisyre som gjelder: kort!

Så sånn er det.

6 hours ago, Trine said:

Ferdig snakka!

Jeg tenker ikke sterkere i musklene, men at man stiller sterkere til det man skal gjøre. Hår kommer i veien. De bruker såklart strikk, men det kan lett rives ut. Og da blir det et handicap.

Jeg sier ikke at problemet bare er håret, men hvis de hadde vært litt tøffe så hadde de bare klippet seg for å gjøre det enklere for seg selv og leiren. Og da sutrer de fordi de ikke bare klipper håret, noe som er en praktisk løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...