AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 Hei dere. Jeg har lyst å begynne å bake julekaker snart, og lurer på når det er normal tid å begynne å bake julekaker? Er litt redd for å spise opp mye kaker før jul, så derfor tenker jeg å begynne i slutten av november? Eller hva sier dere? Anonymkode: 63ad8...93b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 Man begynner ikke før etter 1. søndag i advent. Sånn er det nok. Anonymkode: 491d3...ac3 0 Siter
laban Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst å begynne å bake julekaker snart, og lurer på når det er normal tid å begynne å bake julekaker? Er litt redd for å spise opp mye kaker før jul, så derfor tenker jeg å begynne i slutten av november? Anonymkode: 63ad8...93b Det kommer jo lit an på om du har mest lyst til å spise julekaker eller til å være ute i god tid? Hvis du tror de blir spist før jul, er det jo lurt å vente så lenge som mulig. Når det er sagt, er det ikke mer umoralsk å spise julekaker i november / tidlig desember, enn langt ut i januar. Men det bør jo være noe igjen til jule- og nyttårshelgen Typiske "gule" småkaker som inneholder en del fett, altså serinakaker, sandkaker osv., holder seg fint i månedesvis hvis de oppbevares i tette bokser. Det gjelder tynne, sprø pepperkaker også. Så det kan være lurt å starte med den typen. Kaker med mye nøtter og evt. smultbakst hadde jeg ventet litt med. Første adventshelg er jo siste helg i november i år, så det kan vel være et greit tidspunkt å starte? Det er bare to uker til. Du får ikke politiet på døra om du starter uka før, heller 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei dere. Jeg har lyst å begynne å bake julekaker snart, og lurer på når det er normal tid å begynne å bake julekaker? Er litt redd for å spise opp mye kaker før jul, så derfor tenker jeg å begynne i slutten av november? Eller hva sier dere? Anonymkode: 63ad8...93b Bare begynn du! Som Laban sier - de tørre småkakene holder seg til sommeren om så er (jeg har spist et halvt år gamle julekaker jeg...) og smultbakst eller kaker med nøtter, tykklefser og slike ting kan du bare putte i fryseren. Kos deg med bakingen! 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 (endret) Her påbegynnes julebaksten 17. desember ca. kl. 12 og avsluttes ca. kl. 18 :-). Endret 13. november 2016 av Xtra 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 Serinakaker og sandkaker er for pensjonister. Sånn er det nok. Anonymkode: 491d3...ac3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Serinakaker og sandkaker er for pensjonister. Sånn er det nok. Anonymkode: 491d3...ac3 Og slikt kjøper jeg på Rema, vel. Anonymkode: 26cd5...6bd 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Serinakaker og sandkaker er for pensjonister. Sånn er det nok. Anonymkode: 491d3...ac3 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og slikt kjøper jeg på Rema, vel. Anonymkode: 26cd5...6bd Og noen av oss har fremdeles igjen 15-20 år til vi når pensjonsalder, men synes det er godt og ikke minst er det trivelig å lage kakene selv, smaker bedre gjør de også. Tenk så fullverdige liv vi har! 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 17 minutes ago, Lillemus said: Og noen av oss har fremdeles igjen 15-20 år til vi når pensjonsalder, men synes det er godt og ikke minst er det trivelig å lage kakene selv, smaker bedre gjør de også. Tenk så fullverdige liv vi har! Høres utvilsomt ut som et fullverdig liv, ja. Anonymkode: 491d3...ac3 0 Siter
Gjest Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Jeg kjøper ferdig jukekaker. Gidder ikke bake tilmeg selv alene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 Skrevet 19. november 2016 Trådstarter her. Jeg tror jeg venter til litt ut i desember før jeg begynner bakingen, syns det er litt for tidlig å starte i november. Selv om butikkene frotser med julekaker allerede. Vil lage krumkaker selv, syns de i butikkene ikke er så gode. Blir koselig Anonymkode: 63ad8...93b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 Man begynner første søndag i advent, så baker man 7 sorter den uka, så 7 sorter neste, etc, for adventens 4 uker. Da skulle man ha 28 sorter julekaker. Skulle bare mangle. Anonymkode: 491d3...ac3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 Jaja da har du litt av en jobb foran deg Anonymkode: 63ad8...93b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.