Gå til innhold

Når begynne å bake julekaker?

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg har lyst å begynne å bake julekaker snart, og lurer på når det er normal tid å begynne å bake julekaker? Er litt redd for å spise opp mye kaker før jul, så derfor tenker jeg å begynne i slutten av november? Eller hva sier dere?

Anonymkode: 63ad8...93b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414754-n%C3%A5r-begynne-%C3%A5-bake-julekaker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst å begynne å bake julekaker snart, og lurer på når det er normal tid å begynne å bake julekaker?  Er litt redd for å spise opp mye kaker før jul, så derfor tenker jeg å begynne i slutten av november?

Det kommer jo lit an på om du har mest lyst til å spise julekaker eller til å være ute i god tid?  Hvis du tror de blir spist før jul, er det jo lurt å vente så lenge som mulig.  Når det er sagt, er det ikke mer umoralsk å spise julekaker i november / tidlig desember, enn langt ut i januar.  Men det bør jo være noe igjen til jule- og nyttårshelgen ;)

Typiske "gule" småkaker som inneholder en del fett, altså serinakaker, sandkaker osv., holder seg fint i månedesvis hvis de oppbevares i tette bokser.  Det gjelder tynne, sprø pepperkaker også.  Så det kan være lurt å starte med den typen.  Kaker med mye nøtter og evt. smultbakst hadde jeg ventet litt med.

Første adventshelg er jo siste helg i november i år, så det kan vel være et greit tidspunkt å starte?  Det er bare to uker til. Du får ikke politiet på døra om du starter uka før, heller :D

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere. Jeg har lyst å begynne å bake julekaker snart, og lurer på når det er normal tid å begynne å bake julekaker? Er litt redd for å spise opp mye kaker før jul, så derfor tenker jeg å begynne i slutten av november? Eller hva sier dere?

Bare begynn du! :) Som Laban sier - de tørre småkakene holder seg til sommeren om så er (jeg har spist et halvt år gamle julekaker jeg...) og smultbakst eller kaker med nøtter, tykklefser og slike ting kan du bare putte i fryseren. :) Kos deg med bakingen!

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Serinakaker og sandkaker er for pensjonister.

Sånn er det nok.

Anonymkode: 491d3...ac3

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og slikt kjøper jeg på Rema, vel.

Anonymkode: 26cd5...6bd

Og noen av oss har fremdeles igjen 15-20 år til vi når pensjonsalder, men synes det er godt og ikke minst er det trivelig å lage kakene selv, smaker bedre gjør de også. Tenk så fullverdige liv vi har!

17 minutes ago, Lillemus said:

Og noen av oss har fremdeles igjen 15-20 år til vi når pensjonsalder, men synes det er godt og ikke minst er det trivelig å lage kakene selv, smaker bedre gjør de også. Tenk så fullverdige liv vi har!

Høres utvilsomt ut som et fullverdig liv, ja.

Anonymkode: 491d3...ac3

Trådstarter her. 

Jeg tror jeg venter til litt ut i desember før jeg begynner bakingen, syns det er litt for tidlig å starte i november. Selv om butikkene frotser med julekaker allerede. Vil lage krumkaker selv, syns de i butikkene ikke er så gode. Blir koselig :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...