Gå til innhold

kondisjon


Gjest Jessi

Anbefalte innlegg

Har i et par måneder drevet med trening tre ganger i uka. Jeg har først trent styrke og deretter utholdenhet i samme økt. Utholdenhetstreningen har vært jogging på tredemølle i 9 km/t non-stop. Målet var å jogge 20 minutt hver gang. I begynnelsen var det veldig hardt, men nå går det mye lettere. I går for eksempel jogget jeg 5 km (34 minutt) uten problemer. Jeg føler nå at jeg har nådd målet med å forbedre formen, jeg har hver eneste gang – 3 ganger i uka- klart å jogge 20 minutt 9km/t uten pause.

Nå er det lett å bli umotivert, så jeg vil gjerne ha et tips om hva det neste målet skal bli. Jeg ønsker å bli i enda bedre form og vil fortsette med treningen 3 g. i uka. Skal jeg øke hastigheten til 10 km/t? Eller er det beste å øke perioden til 30 min. hver gang?

P.S. Som et eksempel for dere som lurer på hvor mye dere må trene for å miste vekt , har jeg i denne perioden gått ned mellom 1-2 kilo og har spist som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei, Jessi!

Kjempeflott å høre at du gjør framskritt med trimmen din! Videre målsetning bør komme i form av ytterligere utvidet distanse og tid på samme tempo. Dette vil bygge opp bindevevsstyrken din og gi deg det nødvendige grunnlaget til hardere trening. Å øke løpshastigheten innenbærer en raskt og kraftig voksende intensitet, mens økning av volumet er langt lettere.

Med Vennlig hilsenhttp://home.enitel.no/trening/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...