Gå til innhold

Til Kanonføde og anonyme av samme kaliber

Anbefalte innlegg

Kan dere være så snille og slulle med tullete personangrep? Jeg vet jeg kan være naiv, jeg vet jeg kan kverrulere, jeg vet jeg kan være sta som et esel og at jeg kan terge på meg en gråstein. Jeg trenger ikke en konstant påminnelse fra dere om dette. Hadde dere vært tilnærmet perfekte selv så hadde det kanskje vært litt anderledes. Men dere er tilsvarende negative/skeptiske som jeg er naiv. Dere kommer nok på pallen hva gjelder kverrulering og evnen til å terge. Jeg forteller dere ikke dette ved hver minste lille anledning fordi det rett og slett ikke har annen hensikt enn å sparke litt på personen det gjelder. Det jeg ikke forstår er hvorfor dere har så behov for å sparke meg hele tiden? Jeg kaver for å holde hode over vannet. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke grave meg ned med min udugelighet. Jeg trenger virkelig ikke deres hjelp til å grave.

Sånn, så var det sagt. Så regner jeg vel med at det hagler på med dritt nå. Jeg har forberedt meg på det så det skal jeg overleve.

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det så ille her da? Ser ut til at du trivdes på tråden "Dr. Dahl, er den noe håp". Men mulig jeg bare er selvhenførende, når jeg tror du trivdes.

Anonymkode: 47278...e9f

Nå forstår jeg ikke hva du mener. Kan ikke huske noen personangrep i den tråden.

6 timer siden, Kanonføde skrev:

Sånn jeg ser det blir dette offermentalitet... fremstille seg selv som sårbar og uskyldig mot "ulven"... fei for din egen dør.

Jeg har ikke fremstilt meg selv som uskyldig. Er bare dritt lei av at man ikke kan si meningen sin uten at andre skal rakke ned på personen bak meningen.

Annonse

1 time siden, Trine skrev:

Jeg har ikke fremstilt meg selv som uskyldig. Er bare dritt lei av at man ikke kan si meningen sin uten at andre skal rakke ned på personen bak meningen.

Det er lite personangrep her.

Anonymkode: 07930...426

Hm, ok. Jeg trodde nesten alt i tråden "dr dahl er den noe håp" var personangrep på meg i overført betydning, akkurat som jeg har opplevd det samme ved flere anledninger bakover. Men da var vel det bare paranoide tanker da. Ikke at jeg kalte det for kverulant i tråden hvor du påstod at fanger får like bra psykiatrisk hjelp som folk "utenfor" som noen form for "hevn" for dette, jeg syns bare det var en totalt drøy påstand som jeg hisset meg opp over. Men jeg er den første til å innrømme at jeg har problemer med temperement.

Men men.

Problemet på DOL er etter min mening følgende:

- Det sitter en håndfull mennesker og synes at livet er så urettferdig at de opplever det legitimt å slenge dritt til de som de anser at har det bittelitt bedre enn seg selv.

- Det er lov å skrive anonymt (som irriterer vettet av meg, men antar at det er en strategisk beslutning for å skape aktivitet på siden, i og med at mange brukere innbiller seg at de er mer anonyme når de skriver anonymt). Ekstra morsomt er det når folk skriver anonymt men oppgir fornavnet sitt. Da har man virkelig skjønt det. 

- Enkelte her er ekstremt hårsåre og benytter enhver anledning til å føle seg krenket (f.eks hvis noen snakker om utfordringer på jobb)

Jeg synes admin snart bør ta stilling til om dette skal være en seriøs side hvor vi kan ha seriøse diskusjoner, eller om det skal være fjas og tull. Snakket en gang IRL med en spesialistlege som skrev her før og han hadde en relativt robust argumentasjon for hvorfor han sluttet. Det er synd.

Hvis dette skal være en seriøs side, synes jeg følgende bør gjøres:

Slette alle innlegg om kokka, men men, bare noe jeg lurte på, så sånn er det med den saken, osv. Gjøre det mulig å kreve å få vite hvilken bruker som troller eller tuller anonymt sånn at man ikke kan skjule seg, optimalt sett fjerne hele anonymfunksjonen, få flere eksperter hit og låse tråder når de sporer helt av. 

Endret av issomethingwrong
1 time siden, Kanonføde skrev:

Hm, ok. Jeg trodde nesten alt i tråden "dr dahl er den noe håp" var personangrep på meg i overført betydning, akkurat som jeg har opplevd det samme ved flere anledninger bakover. Men da var vel det bare paranoide tanker da. Ikke at jeg kalte det for kverulant i tråden hvor du påstod at fanger får like bra psykiatrisk hjelp som folk "utenfor" som noen form for "hevn" for dette, jeg syns bare det var en totalt drøy påstand som jeg hisset meg opp over. Men jeg er den første til å innrømme at jeg har problemer med temperement.

Men men.

Det var ingenting i den tråden som handlet om deg. Jeg forstår ikke hvordan du kan tro at den var et personangrep mot deg.

Det er greit at man syns påstander er drøye, man trenger ikke kalle folk kverulante fordet.

25 minutes ago, Trine said:

Det var ingenting i den tråden som handlet om deg. Jeg forstår ikke hvordan du kan tro at den var et personangrep mot deg.

Nei, jeg tror egentlig du juger jeg. Dette er ikke paranoide tanker.

Og jeg vet nok hvem den anonyme du pratet med er også, uten at jeg skal nevne navn.

19 minutter siden, Kanonføde skrev:

Nei, jeg tror egentlig du juger jeg. Dette er ikke paranoide tanker.

Og jeg vet nok hvem den anonyme du pratet med er også, uten at jeg skal nevne navn.

Javel. Jeg vet ikke hvem den anonyme var, men jeg vet det som ble skrevet ikke handlet om deg. Det er jo veldig leit om du tror at alt som skrives er personangrep mot deg. Jeg er ganske direkte, har jeg blitt fortalt. Jeg forstår ikke så godt "overført betydning", kommer det et angrep fra meg så vil det isåfall være et veldig tydelig angrep, ingen skjulte budskap. Men nå vet jeg virkelig ikke hva man kan og ikke kan skrive uten at noen skal ta det som personangrep. Om man ikke kan tøyse litt om sin egen tåkelagte hjerne, så kan man jo ikke skrive noe.

6 minutes ago, Trine said:

Javel. Jeg vet ikke hvem den anonyme var, men jeg vet det som ble skrevet ikke handlet om deg. Det er jo veldig leit om du tror at alt som skrives er personangrep mot deg. Jeg er ganske direkte, har jeg blitt fortalt. Jeg forstår ikke så godt "overført betydning", kommer det et angrep fra meg så vil det isåfall være et veldig tydelig angrep, ingen skjulte budskap. Men nå vet jeg virkelig ikke hva man kan og ikke kan skrive uten at noen skal ta det som personangrep. Om man ikke kan tøyse litt om sin egen tåkelagte hjerne, så kan man jo ikke skrive noe.

Enda flere løgner.

Godt mulig du som oftest er veldig direkte, men her (og i noen tidligere tråder) så demonstrer du at du også kan snakke på denne måten - og benekte det etterpå. Og såklart vet du hvem den anonyme er, det er jo helt tydelig etter tonen deres.

Sier ikke at jeg er "mors beste gutt", slettes ikke, men dette går begge veier, skjønner dere.

Annonse

4 minutter siden, Kanonføde skrev:

Enda flere løgner.

Godt mulig du som oftest er veldig direkte, men her (og i noen tidligere tråder) så demonstrer du at du også kan snakke på denne måten - og benekte det etterpå. Og såklart vet du hvem den anonyme er, det er jo helt tydelig etter tonen deres.

Sier ikke at jeg er "mors beste gutt", slettes ikke, men dette går begge veier, skjønner dere.

Jeg vet ikke, men nå tror jeg du bare prøver å provosere i håp om at jeg skal komme med noe direkte dritt mot deg så du har noe å ta meg på. Jeg snakker ikke på "denne måten" dersom "denne måten" er skjulte budskap. Og nei, jeg aner ikke hvem den anonyme er. Jeg er helt elendig på å skjønne hvem de ulike anonyme er.

3 minutes ago, Trine said:

Jeg vet ikke, men nå tror jeg du bare prøver å provosere i håp om at jeg skal komme med noe direkte dritt mot deg så du har noe å ta meg på. Jeg snakker ikke på "denne måten" dersom "denne måten" er skjulte budskap. Og nei, jeg aner ikke hvem den anonyme er. Jeg er helt elendig på å skjønne hvem de ulike anonyme er.

Dette er bare bortforklaringer. Hva hendte med ærlighet? Er det ikke det vennen din snakker så stort og varmt om?

4 minutter siden, Kanonføde skrev:

Dette er bare bortforklaringer. Hva hendte med ærlighet? Er det ikke det vennen din snakker så stort og varmt om?

Du får tro hva du vil. Tror ikke hun er på DOL for tiden. Har ikke snakket med henne på ganske lenge. Hehe, tror du det er hun som er den anonyme? Det er det garantert ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...