Gå til innhold

NAV skal oppsøke klientene hjemme eller på arbeidsplassen.

Anbefalte innlegg

Ville du likt å få besøk av NAV på jobben?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nav/naa-skal-nav-reise-til-brukerne/a/23847779/

Nye NAV kan like gjerne oppsøke brukerne på arbeidsplassen eller hjemme som at brukerne skal komme til NAV-kontoret.

Det går frem av arbeidsminister Anniken Hauglie (H) og regjeringens nye, store NAV-plan som skal settes ut i livet de neste månedene.

– NAV skal møte deg der du er: Du vil få se et mer mobilt NAV som ikke er bundet til kontoret. NAV reiser ut til brukerne og på arbeidsplassene, og de har med seg fullt brukerutstyr på nettbrettet eller PC-en, tegner og forklarer Hauglie overfor VG.

Fortsetter under...

32 minutter siden, slabbedask skrev:

Ville du likt å få besøk av NAV på jobben?

Akkurat det med å rykke ut til arbeidsplasser betyr vel bare at NAV kan stille på oppfølgingsmøter hos arbeidsgiver, hvis det er enklere enn å få en hel flokk til å komme til NAV?  Det er mange regler om sånt, bl.a. om dialogmøter som NAV er forpliktet til å holde når en person er langtidssykmeldt.

Tviler på at NAV har så lite å gjøre at de drar ut til arbeidsplassene for å sjekke at man ikke misligholder fleksitidsreglene eller tar for mange kaffepauser.   

Psykiatrien har visst måttet "tegne og forklare" for meg og... husker det var en sånn "sirkel", med 3 "hjørner"; "følelser", "tanker" og "handling" (noe i den duren), og så tegnet de dette med pil for å forklare "runddansen" her. Da kjente jeg en lettelse.

Anonymkode: 6be02...ef6

11 hours ago, slabbedask said:

tegner og forklarer

Ja, det er sånn NAV og psykiatrien tror man er. Man må "tegne" ting, for at man skal forstå det. Visualiseringsevner er helt fraværende. Det er derfor man har erteposesenter.

11 timer siden, laban skrev:

Akkurat det med å rykke ut til arbeidsplasser betyr vel bare at NAV kan stille på oppfølgingsmøter hos arbeidsgiver, hvis det er enklere enn å få en hel flokk til å komme til NAV?  Det er mange regler om sånt, bl.a. om dialogmøter som NAV er forpliktet til å holde når en person er langtidssykmeldt.

Tviler på at NAV har så lite å gjøre at de drar ut til arbeidsplassene for å sjekke at man ikke misligholder fleksitidsreglene eller tar for mange kaffepauser.   

Det er nok mest pinlig at nav skal troppe opp der , tenker jeg.

Annonse

18 timer siden, slabbedask skrev:

Det er nok mest pinlig at nav skal troppe opp der , tenker jeg.

Tenker du at dette i all hovedsak er negativt og pinlig for den det gjelder, mao et totalt bomskudd fra Nav sin side? I såfall, hvilke (andre) tiltak kan gjøre Nav mer brukervennlig enn det er i dag?

Jeg tenker at NAV burde være mye ute på arbeidsplassene så de får en bedre forståelse av hva folk driver med. Og om saksbehandleren absolutt vil hjem til meg så skal ikke jeg nekte henne det. Syns ikke det er så stas å sitte på et NAV-kontor. Men hun får tåle litt hund og litt rot.

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tragisk at man skal føle seg trakassert på jobb. Hva med personvern og ikke utsette folk for unødig press?

Anonymkode: 61d46...134

Er det noe som helst i denne planen som tyder på at NAV kommer til å dra ut til arbeidsplassen til noen som ER i jobb, uten varsel eller samtykke fra arbeidstakeren, sånn bare for å gi dem en følelse av at NAV alltid følger med?  I arbeidstøy med "NAV" på ryggen, slik at alle kollegene får vite det?

Jeg tror ikke den planen vil føre til noen revolusjon, men det får være grenser for mistolking :angry:

1 hour ago, laban said:

Er det noe som helst i denne planen som tyder på at NAV kommer til å dra ut til arbeidsplassen til noen som ER i jobb, uten varsel eller samtykke fra arbeidstakeren, sånn bare for å gi dem en følelse av at NAV alltid følger med?  I arbeidstøy med "NAV" på ryggen, slik at alle kollegene får vite det?

Jeg tror ikke den planen vil føre til noen revolusjon, men det får være grenser for mistolking :angry:

Er du ansatt i NAV? Eller mannen din...

Anonymkode: 6be02...ef6

Annonse

1 time siden, laban skrev:

Det er nok mest for å plage folk.

22 timer siden, Kanonføde skrev:

Ja, det er sånn NAV og psykiatrien tror man er. Man må "tegne" ting, for at man skal forstå det. Visualiseringsevner er helt fraværende. Det er derfor man har erteposesenter.

Erteposesenter?

Anonymkode: 4584a...7d8

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...