Gå til innhold

Droppe julepresangene til alle voksne?

Droppe julepresangene til alle voksne?  

9 stemmer

1. 1. Droppe julepresangene til alle voksne?

• Ja
      5
    • Nei
      4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville likt den tanken. Jeg ville i tillegg redusert gaveverdien til ungene en del, og kun gitt og fått småting. Det man trenger av  dyre klær og sportsutstyr til barna kan foreldrene uansett kjøpe selv, det er mye mer praktisk.

Anonymkode: e7129...3e8

Annonse

En kan ikke både redde kloden OG gi julegaver i hytt og pine, men det hindrer nok ikke klimafanatikerne fra å prøve ;)  

Men fra alvor til spøk, synes ikke det er noen vits med julegaver fra voksne til voksne, jula er for barna, eller bør være

Anonymkode: 82b56...566

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du kan selge TV'n.

Anonymkode: bb79d...7d4

Hjelper ikke det om kabel er inkludert i felleskostnadene, vel. Etterhvert blir det nok en annen løsning ettersom mer og mer av bruken går over internett.

Anonymkode: 569e2...328

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du tenke deg å droppe alle julepresanger til voksne i år (kun gi til barna i familien)?

Anonymkode: 93d51...4d1

Nei i vår familie er ikke dette aktuelt. Viimin nærmeste familie gir til hverandre ennen det er voksne eller barn. Tenk for en trist jul om jeg ikke fikk en eneste julegave.

3 hours ago, Ada jones fan said:

Nei i vår familie er ikke dette aktuelt. Viimin nærmeste familie gir til hverandre ennen det er voksne eller barn. Tenk for en trist jul om jeg ikke fikk en eneste julegave.

Er ikke Gud og Jesus for mer "åndelige" gleder enn presanger?

Anonymkode: 569e2...328

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du tenke deg å droppe alle julepresanger til voksne i år (kun gi til barna i familien)?

Anonymkode: 93d51...4d1

Nei, jeg er alt for glad i både å gi og å få gave til det. :) Men jeg har innskrenket hvem jeg gir til da. Kjæresten nevnte en gang at det var noen på jobben hans som ikke ga gaver til hverandre (altså et ektepar) og han fikk straks beskjed om at det ikke var aktuelt å begynne med det. Jeg elsker å finne på noe til ham og se hvor glad han blir for det han får. :) I tillegg gir jeg til mine søsken, min far med samboer, en svoger, et par venninner, eksen og barnas bonusmor. Og de vokse på kjærestens side, men det er det hans oppgave å kjøpe fra oss så det legger jeg meg ikke borti, jeg bare pakker inn. 

9 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, jeg er alt for glad i både å gi og å få gave til det. :) Men jeg har innskrenket hvem jeg gir til da. Kjæresten nevnte en gang at det var noen på jobben hans som ikke ga gaver til hverandre (altså et ektepar) og han fikk straks beskjed om at det ikke var aktuelt å begynne med det. Jeg elsker å finne på noe til ham og se hvor glad han blir for det han får. :) I tillegg gir jeg til mine søsken, min far med samboer, en svoger, et par venninner, eksen og barnas bonusmor. Og de vokse på kjærestens side, men det er det hans oppgave å kjøpe fra oss så det legger jeg meg ikke borti, jeg bare pakker inn. 

Hele opplegget er bare latterlig, kunne likegodt byttet penger.

1 minutt siden, slabbedask skrev:

Hele opplegget er bare latterlig, kunne likegodt byttet penger.

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg setter enormt pris på en gave som jeg vet at avsender har tenkt at vil passe til meg og kanskje har brukt litt tid og omtanke på å finne den. :) 

Jeg syns det er litt kjedelig når jeg kjøper gaver som noen har hatt på ønskelista, men syns det er veldig moro de gangene jeg har klart å fange opp at noen har sagt at de skulle hatt ett eller annet. Så får de aldri somlet seg til å kjøpe det også glemmer de at de ønsker seg det også har jeg lagt det under juletreet. Da blir de så overrasket og glade :) Om jeg bare skulle gitt til barna i familien så hadde det bare blitt to gaver. De får så mye så å kjøpe masse småting til dem er bare tull. De blir bare overstimulert av alle gavene. Siden jeg ikke har flust av penger så får foreldrene til barna litt rimeligere gaver nå enn de gjorde før og det syns de er helt greit. Liker best å kjøpe praktiske gaver. Å gi masse nips ser jeg på som bortkastet, med mindre personen er ekstremt glad i nips ;)

Jeg gir julegave min far og hans kone,mins.søster og svoger,en tante og onkel,ei kusine og selvsagt til mine to nevøer. Til de to  brevvennene jeg har sender jeg en liten gave (for 50-60 kr) når dette er avtalt å bytte gave til jul. Ellers er det noen som får bare et julekort.Jeg kjøper for det jeg kan ta meg råd til,men aldri for mer enn max 250 pr person unntatt brevvennenene som får for ca 50 kr ( porto for forsendelsen kommer itillegg)

Endret av Ada jones fan

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...