Gå til innhold

Desillusjonert dater på 24 år?

Anbefalte innlegg

"Single Christine (24) har datet mer enn 100 menn: «Det er som om jeg har brukt opp følelsene. Det er bare tomt.»"

Dessverre ligger dette bak betalingsmur. Men historien er at hennes fire år lange og desillusjonerende datingperioden startet da hun var 20 (tjue!!) år fordi forholdet til barndomskjæresten tok slutt.

Og jeg som har gått rundt og tenkt at de tidlige tjueåra var de årene der det var lettest å treffe potensielle partnere! Slik var det iallfall i min tid. De fleste andre rundt oss var single, det var en tid da man hang mye med venner og venners venner - ingen var "stuck" i forstadslivet med barn, bikkje, stasjonsvogn og rekkehus. Og ingen var desillusjonerte etter å ha gått på trynet i en skilsmisse.. 

Er tidene endret fullstendig? Eller er hun uheldig? Eller handler det om hva som kan skje med en med så utstrakt nettdating i fire år? Sveip til høyre eller venstre - yay or nay? 

Jeg er jo glad for at ikke dette er noe jeg leste da jeg satt der nyseparert som 47-åring etter nesten 24 år med samme mann og skulle forsøke meg "der ute" igjen  - å lese om problemer for 24-åringer gir ikke følelsen av felles skjebne - felles trøst. ;) 

http://www.aftenposten.no/amagasinet/Single-Christine-24-har-datet-mer-enn-100-menn-Det-er-som-om-jeg-har-brukt-opp-folelsene-Det-er-bare-tomt-608629b.html

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414899-desillusjonert-dater-p%C3%A5-24-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20. november 2016 den 15.51, morsan skrev:

"Single Christine (24) har datet mer enn 100 menn: «Det er som om jeg har brukt opp følelsene. Det er bare tomt.»"

Dessverre ligger dette bak betalingsmur. Men historien er at hennes fire år lange og desillusjonerende datingperioden startet da hun var 20 (tjue!!) år fordi forholdet til barndomskjæresten tok slutt.

Og jeg som har gått rundt og tenkt at de tidlige tjueåra var de årene der det var lettest å treffe potensielle partnere! Slik var det iallfall i min tid. De fleste andre rundt oss var single, det var en tid da man hang mye med venner og venners venner - ingen var "stuck" i forstadslivet med barn, bikkje, stasjonsvogn og rekkehus. Og ingen var desillusjonerte etter å ha gått på trynet i en skilsmisse.. 

Er tidene endret fullstendig? Eller er hun uheldig? Eller handler det om hva som kan skje med en med så utstrakt nettdating i fire år? Sveip til høyre eller venstre - yay or nay? 

Jeg er jo glad for at ikke dette er noe jeg leste da jeg satt der nyseparert som 47-åring etter nesten 24 år med samme mann og skulle forsøke meg "der ute" igjen  - å lese om problemer for 24-åringer gir ikke følelsen av felles skjebne - felles trøst. ;) 

http://www.aftenposten.no/amagasinet/Single-Christine-24-har-datet-mer-enn-100-menn-Det-er-som-om-jeg-har-brukt-opp-folelsene-Det-er-bare-tomt-608629b.html

Om man dater så ukritisk og hyppig tipper jeg man er så reservert og overfladisk på datene at man ikke lar seg fascinere. og neppe fremstår særlig interessant heller.

23 timer siden, Lillemus skrev:

Høres en smule desperat ut etter min mening. En ny i snitt annenhver uke i 4 år. Er man ikke da i overkant opptatt av å skulle finne en partner? Hva hendte med å finne seg sjæl?

Ja, jeg antar at mange av datene er korte. Typisk møtes for en kaffe. Men jeg hadde trodd det ikke var nødvendig å lete med lykt og lupe på nettet i den alderen..  Jeg var student da og var omgitt av unge, single folk på alle Bauer og kanter, og ingen tilbragte lørdagskvelden med familien eller måtte ha barnevakt for å gå ut..;) 

1 time siden, Xtra skrev:

Om man dater så ukritisk og hyppig tipper jeg man er så reservert og overfladisk på datene at man ikke lar seg fascinere. og neppe fremstår særlig interessant heller.

Ja det tror jeg er en treffende analyse. Jeg opplevde ganske mange menn på nett som hadde nokså sparsomme profiler og som ikke ville chatte så mye - bare skynde seg å finne tid til kaffedate fordi "man må treffe noen for å vite." 

Og jeg er enig i at man ikke vet før etter treff. Men min erfaring var at man 1. Kan sjalte ut mange som i utgangspunktet virket OK bare ved å chatte litt og finne ut litt mer. Og 2. at for den som ikke engang gadd å investere tid på å finne ut litt mer først ville risikoen være stor for at han på kaffedate oppfører seg som om han er på Tinder og sveiper til siden emosjonelt sett før det har gått et kvarter. 

Det er opplagt at mange av de kjappe kaffedatene jeg hadde kunne vært unngått med bare litt mer prat først, men jeg lot meg påvirke av utålmodige menn som ville skynde seg å treffes. 

De synes sikkert det var lurt å få avklart det først som sist - jeg synes det var slitsomt, både å finne/sette av tid, og også at det var kjipt å treffe en som åpenbart var feil. Selv om det er veldig gjensidig at det ikke er liv laga så er det kjipt å få dette bekreftet gang på gang. 

• 2 uker senere...
På 20.11.2016 den 15.51, morsan skrev:

Tidene har forandret seg og det har nok blitt verre med tiden. Mange sliter med å kunne binde seg til en annen person resten av livet. Så går det galt med date også. Opplever man stadige skuffelser og avvisninger etter date (altså aviviser dypere og varig vennskap), gjør dette noe med selvbildet. Man blir lett mer og mer reservert  for ikke å brenne seg på nytt. Opplevde selv akkurat det der i mine ungdomsår for mange år siden. Date ble bare vondere og vondere. Til slutt havnet jeg i dyp depresjon og brukte piller for å døyve sorgen. Heldigvis fikk jeg ektefelle jeg også til slutt, men før den tid....en nedtur som varte i mange år og så vond at det knapt kan beskrives.

Tilfellet referert i avisen blir enda mer forståelig hvis dama hoppet til sengs med mange av de karene. Effekten over tid blir nedbryting av de emosjoner man trenger for binding til en mann og oppleve glede av et parforhold. Den effekten tilsvarer det mange prostituerte opplever.

Anonymkode: fdc2f...d4d

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...