Gå til innhold

Vurderer å bli vegetarianer.

Anbefalte innlegg

Å jeg tenker på grisene, ja sauene og. Tenk at vi spiser dyr, det er jo fælt. Jeg vurderer å bli vegetarianer, har du vurdert det noen gang? Tenk på all smerten vi tar inn. Jeg hørte en gris skrike i går når jeg la meg, og med det smalt et lys i panna mi. De kom nok til "himmelen", men så mye smerte. Jeg kjente det, hadde spist innbakte pølser. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414902-vurderer-%C3%A5-bli-vegetarianer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, stjernestøv skrev:

Å jeg tenker på grisene, ja sauene og. Tenk at vi spiser dyr, det er jo fælt. Jeg vurderer å bli vegetarianer, har du vurdert det noen gang? Tenk på all smerten vi tar inn. Jeg hørte en gris skrike i går når jeg la meg, og med det smalt et lys i panna mi. De kom nok til "himmelen", men så mye smerte. Jeg kjente det, hadde spist innbakte pølser. 

Jeg kommer neppe til å bli vegetarianer, men spiser nok mindre kjøtt nå enn for noen år siden. Jeg er ikke så begeistret for svin lengre, men spiser gjerne kylling, egg, vilt og fisk.

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg kommer neppe til å bli vegetarianer, men spiser nok mindre kjøtt nå enn for noen år siden. Jeg er ikke så begeistret for svin lengre, men spiser gjerne kylling, egg, vilt og fisk.

Ja kjøtt er vel ikke akkurat sunt heller...

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg vurderer å bli vegetarianer, har du vurdert det noen gang?

Slettes ingen dum ide - du har godt av å fokusere på noe annet tror jeg. Sett deg som mål at du selv handler inn til middager da, så får du deg en tur utomhus også :)

Selv kommer jeg  a l d r i  til å bli vegetarianer, jeg er altfor glad i både kjøtt (spesielt fugl og vilt), fisk og skalldyr. Jeg er uansett såpass småspist at det kommer ikke noe til eller fra om jeg spiser det ene eller andre - det er ikke jeg som er skyld for at det er for høyt kjøttforbruk i verden :P

Endret av Kayia

Annonse

1 minutt siden, Kayia skrev:

Slettes ingen dum ide. Jeg tror du har godt av å fokusere på noe annet. Sett deg som mål at du selv handler inn til middager , så får du deg en tur ut også :)

Selv kommer jeg  a l d r i  til å bli vegetarianer, jeg er altfor glad i både kjøtt (spesielt fugl og vilt), fisk og skalldyr. Jeg er uansett såpass småspist at det kommer ikke noe til eller fra om jeg spiser det ene eller andre - det er ikke jeg som er skyld for at det er for høyt kjøttforbruk i verden :P

Ja kan lage vegetar middager, min samboer er jo vegetarianer. :) 

Er glad i kjøtt jeg og, men det er ganske grotesk i grunn. 

8 minutter siden, Kayia skrev:

OK. Da er det i grunnen litt overraskende at dette ikke har slått deg tidligere :)

Jo har tenkt på det lenge, helt siden ungene var små. Men da sa en healer at jeg og ungene måtte ikke bli vegetarianere, vi trengte proteinene. Men da var jeg veldig syk. 

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo har tenkt på det lenge, helt siden ungene var små. Men da sa en healer at jeg og ungene måtte ikke bli vegetarianere, vi trengte proteinene. Men da var jeg veldig syk. 

Man finner da masse fullverdig protein i planteriket også. :) Det er en fordel å like bønner, linser og erter da. Det eneste er vitamin B12, det finnes kun i dyreriket, men om man f.eks. spiser litt fisk eller egg, melk, ost så går det fint, ellers bør man ta et tilskudd.

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Man finner da masse fullverdig protein i planteriket også. :) Det er en fordel å like bønner, linser og erter da. Det eneste er vitamin B12, det finnes kun i dyreriket, men om man f.eks. spiser litt fisk eller egg, melk, ost så går det fint, ellers bør man ta et tilskudd.

Ja min samboer klarer seg fint han :) 

28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nok en grunn til å være skeptisk til healere, det han sa er jo bare vissvass. Som Lillemus sier er det null problem å lage næringsrik vergetarisk mat med mer enn nok protein.

Nicklusheletida
5 timer siden, stjernestøv skrev:

De jeg kjenner som ble vegetarianenere ( Hele 2 stk :) ) ble overvektige etterpå, fordi de begynte å erstatte kjøtt med drittmat. Det krever litt av deg. 

Annonse

13 timer siden, Kayia skrev:

Nok en grunn til å være skeptisk til healere, det han sa er jo bare vissvass. Som Lillemus sier er det null problem å lage næringsrik vergetarisk mat med mer enn nok protein.

På den tiden lagde jeg ikke mat. 

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

De jeg kjenner som ble vegetarianenere ( Hele 2 stk :) ) ble overvektige etterpå, fordi de begynte å erstatte kjøtt med drittmat. Det krever litt av deg. 

Ja det krever vel litt av meg. 

10 timer siden, stjernestøv skrev:

På den tiden lagde jeg ikke mat. 

Jeg kommenterte ikke din kokkekunst, kun healerens utsagn.

Du sa at han sa at du og ungene ikke måtte bli vegetarianere, dere trengte proteinene. Det han sa var tullball. Han burde visst at vegetariansk mat kan inneholde minst like mye protein som ikke-vegetariansk mat. Han tar/tok feil, og som jeg har sagt før- du bør ikke stole på alt du leser/hører fra ikke-kyndige.

Endret av Kayia

Selv ofrer jeg ikke dyrene en tanke. Mon tro hva tomatene tenker når jeg setter kniven i dem.

Kjøtt synes ikke smaker godt når jeg spiser en og en bit. Men når jeg får tilbehør som poteter og annet ved siden av blir opplevelsen en annen. Kanskje jeg burde teste ut mer vegetar?

Anonymkode: 28505...fd7

6 timer siden, Kayia skrev:

Jeg kommenterte ikke din kokkekunst, kun healerens utsagn.

Du sa at han sa at du og ungene ikke måtte bli vegetarianere, dere trengte proteinene. Det han sa var tullball. Han burde visst at vegetariansk mat kan inneholde minst like mye protein som ikke-vegetariansk mat. Han tar/tok feil, og som jeg har sagt før- du bør ikke stole på alt du leser/hører fra ikke-kyndige.

Men jeg orket ikke sette meg inn i sånt på den tiden. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv ofrer jeg ikke dyrene en tanke. Mon tro hva tomatene tenker når jeg setter kniven i dem.

Kjøtt synes ikke smaker godt når jeg spiser en og en bit. Men når jeg får tilbehør som poteter og annet ved siden av blir opplevelsen en annen. Kanskje jeg burde teste ut mer vegetar?

Anonymkode: 28505...fd7

Det er mye god vegetarmat,vi har det av og til.

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Men jeg orket ikke sette meg inn i sånt på den tiden. 

Igjen, jeg sa ingenting om deg, hvorfor trekker du inn deg hele tiden?

Jeg kritiserte healeren for å gi råd om noe han ikke har greie på, fordi jeg mener du har godt av å legge merke til at healere ikke alltid er til å stole på. 

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...