Gå til innhold

Liker du helgen bedre enn ukedagene?

Liker du helgen bedre enn ukedagene?  

15 stemmer

1. 1. Liker du helgen bedre enn ukedagene?

• JA
      6
    • NEI
      6
    • ØNSKER IKKE Å AVGI SVAR
      2

Anbefalte innlegg

Liker helgene best, men det er vel nettopp fordi jeg har det så travelt på hverdagene, både med tanke på jobb og barn som skal følges opp med både fritidsaktiviteter og lekser.  Ofte en del som skal ordnes i helgen, men disponerer tiden mer selv, og det er skjønt.

Fortsetter under...

14 timer siden, Ada jones fan skrev:

Liker lørdags kvelden når beste venninna mi velger flott musikk hos meg som vi hører på ( musikki innspilt før 1950) og noen ganger en-to episoder av et gammelt tv program vi ser. Vi er snart ferdig med Ugler i Mosen med Finn Arve Sørbøe som vi ser for 3 gang. Det er vårt favoritt program. Vi ser det på Nrk.no

Er ikke det barne-tv?

Anonymkode: f7e36...a84

4 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ikke det regnes som "arbeid".

Nei, og jeg skjønner ikke hvordan det skal kunne kalles jobb heller. Hvis man "gjør det", så har man ikke den funksjonshemmelsen, men hvis man "ikke gjør det", så er man funksjonshemmet.

Anonymkode: 0dac0...977

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og jeg skjønner ikke hvordan det skal kunne kalles jobb heller. Hvis man "gjør det", så har man ikke den funksjonshemmelsen, men hvis man "ikke gjør det", så er man funksjonshemmet.

Litt mer komplisert enn som så, vil jeg tro.

Annonse

Jeg liker helga best ja, særlig fredagskvelden. Da har jeg hele helga foran meg. Kan som regel sove litt lenger, være med og se på ungenes kamper, ta en joggetur med mannen, være sammen med familie og venner. En sjelden gang har jeg den luksusen å være helt alene! Herlig!

17 hours ago, påskelilje said:

Jeg liker helga best ja, særlig fredagskvelden. Da har jeg hele helga foran meg. Kan som regel sove litt lenger, være med og se på ungenes kamper, ta en joggetur med mannen, være sammen med familie og venner. En sjelden gang har jeg den luksusen å være helt alene! Herlig!

Hvis det er en luksus, hvor fikk du deg mann, barn, familie og venner i utgangspunktet? Angrer du?

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er en luksus, hvor fikk du deg mann, barn, familie og venner i utgangspunktet? Angrer du?

Nå er det faktisk slik at det man opplever bare en gang imellom, har lett for å virke ekstra attraktivt.  Man angrer ikke på de viktige tingene i livet sitt av den grunn. 

For den som er "administrativ leder" for logistikken i en familie, kan det være luksus å ha en halv dag helt alene i heimen og vite at det ikke er noe man få gjort før de andre kommer hjem.  For den som er alene i en stille leilighet de fleste helger, kan det virke som en rosa drøm å bli vekket av livlige småbarn.  Sykehuslegen kan drømme om friheten som bonde, mens bonden ønsker seg en jobb han kan gå hjem fra.  Det er menneskelig og helt naturlig. 

Det er vel positivt at vi ikke alltid trenger å reise jorda rundt eller spise på gourmetrestaurant for å ha det fint, men kan få mye glede ut av et "trivielt" avbrekk fra hverdagsrytmen?

1 hour ago, Xtra said:

Du skal se hun angrer på at hun fikk seg jobb også :P

Åh, hvorfor sier du det? Liker du ikke å jobbe?

1 hour ago, laban said:

Nå er det faktisk slik at det man opplever bare en gang imellom, har lett for å virke ekstra attraktivt.  Man angrer ikke på de viktige tingene i livet sitt av den grunn. 

For den som er "administrativ leder" for logistikken i en familie, kan det være luksus å ha en halv dag helt alene i heimen og vite at det ikke er noe man få gjort før de andre kommer hjem.  For den som er alene i en stille leilighet de fleste helger, kan det virke som en rosa drøm å bli vekket av livlige småbarn.  Sykehuslegen kan drømme om friheten som bonde, mens bonden ønsker seg en jobb han kan gå hjem fra.  Det er menneskelig og helt naturlig. 

Det er vel positivt at vi ikke alltid trenger å reise jorda rundt eller spise på gourmetrestaurant for å ha det fint, men kan få mye glede ut av et "trivielt" avbrekk fra hverdagsrytmen?

Så dere misunner de som kan "kose" seg hjemme, dag ut og dag inn.

Tenkte jeg det ikke.

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere misunner de som kan "kose" seg hjemme, dag ut og dag inn.

Ikke i det heletatt. Jeg er veldig glad og takknemlig for å ha det dere kaller et fullverdig liv. Det virker utrolig kjedelig å sitte på dol og mokke om det samme dag ut og dag inn. 

6 minutes ago, Kayia said:

Ikke i det heletatt. Jeg er veldig glad og takknemlig for å ha det dere kaller et fullverdig liv. Det virker utrolig kjedelig å sitte på dol og mokke om det samme dag ut og dag inn. 

Høres nesten ut som et fullverdig liv. Nå går jeg og skyter meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...