Gå til innhold

Hvilket ti år synes du hadde/har den beste musikken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Fryktelig vanskelig spørsmål. Jeg googlet billboard på forskjellige årstall for å se hva som så best ut. For meg er nesten alle sangene fra 80-tallet klassikere, selv om jeg ikke likte eller liker alt.

Antageligvis vil mine barn føle det samme om 2010-tallet., eller?

Har utviklingen stagnert litt? Jeg mener ikke at musikken er dårlogere, men det meste som blir gitt ut i dag kunne vært gitt ut for 20 år siden uten å vekke noen oppsikt.

Musikk fra 80-tallet er radikalt forskjellig fra 60 tallet. 70-tallet helt forskjellig fra 50 tallet etc.

Jeg har hørt nummer en hit av 1904 en sang som heter Blue bell som ble innspilt med Byron G Harlan og Frank C Stanley.

Den er kjempe flott og gjorde meg glad. Det var overraskende å begynne å høre musikk fra tiden 1890-1949 fordi jeg plutselig fant musikk jeg virkelig likte og som hjelper meg i livet. Jeg sliter mye,men går ikke på tabletter av noe slag unntatt hodepine tabletter når jeg har hodepine da og jeg kan si mitt liv er minst 65% bedre etter jeg begynte å høre den gamle musikken. 

Jeg er helt kvitt de dype depresjonene jeg slet med og jeg kan faktisk høre på musikken for hjelp til det meste som går på følelser i dag og få hjelp i den. F.eks kan jeg være redd og så lytte på f.eks Ada Jones,Billy Murray eller Aileen Stanley og reddselen blir bare borte. Eller jeg kan være skikkelig sint og høre på f.eks Marion Harris ( dronningen av blues som også sang jazz) eller Arthur Collins og bli kvitt sinnet. Jeg faktisk lever i dag p.g.a den gamle musikken. Det var en spessiell opplevelse å høre musikk innspilt på 1890 tallet og finne den god å høre på. Jeg hører hovedsklig amerikansk musikk da,men litt Jens Book Jensen da. Jeg sa til min mor da jeg var 4 eller 5 år: Det må være en bedre musikk enn de spiller i radioen som er fra før du ble født.

Det var det. Iallfall synes jeg det. Jeg var kjempe lykkelig da jeg fikk høre den. Jeg liker ikke alt jeg har hørt,men veldig mye av det. Å finne sanger jeg trodde var f.eks rock'n roll av 50-60 tallet i gamle versjoner lenge før rock'n roll det var en flott opplevelse.

Endret av Ada jones fan

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...