Gå til innhold

Har du startet med julegaver?

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Er mine to nevøer 8 og 12 år resten voksne jeg er snart 47 singel og barnløs

8 og 12-åringer synes jo gaver til jul er stas 😀 Og det er også stas at andre får gaver. Litt mange pakker under treet greia som øker spenningen. Vi voksne her har liksom det vi trenger, godt etablerte og gaver blir mer å stresse med å finne på noe å gi hverandre. Så det passer oss fint med ei pause fra styret. Kanskje kommer barnebarn til snart og da er nok gavedrysset i gang igjen 😀

Anonymkode: 70996...d7c

Fortsetter under...

Jeg vet 1 ting jeg får til jul fordi jeg får av ei venninne og hun ville gi meg en genser så den måtte jeg prøve først da. Jwg fikk velge en genser selv som hun ville gi meg. Det gjør ingenting at jeg vet det. Jeg valgte en som var på salg. Selv vil hun helst bare ha sanger av meg som hun kan høre på eller noe fra bibelen. Hun bryr seg ikke om å få noen ting  lenger. Hun er en del eldre enn meg. Jeg synes hun er en god venninne selv om hun er en del eldre. Hun reddet mitt liv 2 ganger i år. Jwg kan snakke med henne om alt jeg vil. Hun forstår angsten min selv om hun sldri har hatt det selv, Det er så godt å snakke med ei som sjønner meg og setter seg inn i hvordan jeg har det og prøver å hjelpe,men kan hun ikke hjelpe hører hun på meg og hun ber for meg. Vi ber samnen ofte og jeg leser høyt fra bibelen for henne. Det synes hun er så fint.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 og 12-åringer synes jo gaver til jul er stas 😀 Og det er også stas at andre får gaver. Litt mange pakker under treet greia som øker spenningen. Vi voksne her har liksom det vi trenger, godt etablerte og gaver blir mer å stresse med å finne på noe å gi hverandre. Så det passer oss fint med ei pause fra styret. Kanskje kommer barnebarn til snart og da er nok gavedrysset i gang igjen 😀

Går fint annå gi en flaske vin til ensom liker vin eller sjokolade og en kan gi flaxlodd. Det er jo greit,men selv drikker ikke jeg. Ønsker meg gavekort. Da kan jeg finne noe selv. 

44 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Jeg vet 1 ting jeg får til jul fordi jeg får av ei venninne og hun ville gi meg en genser så den måtte jeg prøve først da. Jwg fikk velge en genser selv som hun ville gi meg. Det gjør ingenting at jeg vet det. Jeg valgte en som var på salg. Selv vil hun helst bare ha sanger av meg som hun kan høre på eller noe fra bibelen. Hun bryr seg ikke om å få noen ting  lenger. Hun er en del eldre enn meg. Jeg synes hun er en god venninne selv om hun er en del eldre. Hun reddet mitt liv 2 ganger i år. Jwg kan snakke med henne om alt jeg vil. Hun forstår angsten min selv om hun sldri har hatt det selv, Det er så godt å snakke med ei som sjønner meg og setter seg inn i hvordan jeg har det og prøver å hjelpe,men kan hun ikke hjelpe hører hun på meg og hun ber for meg. Vi ber samnen ofte og jeg leser høyt fra bibelen for henne. Det synes hun er så fint.

Høres ut som et fint og godt venninneforhold. 😀

13 hours ago, laban said:

Jeg bestilte noen fra nettbutikker som hadde fri frakt under "black week". De største og viktigste gjenstår, men de skal ikke sendes eller leveres ut lenge i forveien, så de haster det ikke med. Jeg har ikke så veldig mange jeg skal kjøpe til, så det er ikke gavene som er mest stressende før jul for min del.

Er tradisjoner viktig for dere?

Anonymkode: 170f8...e88

Annonse

5 hours ago, Kayia said:

Det må være deilig å ha en så åpen avtalebok, jeg ville aldri rukket å kjøpe alt lille-julaften. Årsaken er ikke at jeg har et så stort antall gaver å kjøpe at det ikke lar seg gjøre på én dag, men fordi mange av gavene skal leveres til en mottaker utenfor mitt hus, at noen skal sendes til en annen by og til andre land, og fordi jeg er opptatt hele 23. desember med å forberede julefeiring, julmiddag, julefrokoster etc.

Høres slitsomt ut å ha de forpliktelsene. Jeg har ingen forpliktelser jeg, trenger ikke stå opp for å gå på arbeid engang.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres slitsomt ut å ha de forpliktelsene. Jeg har ingen forpliktelser jeg, trenger ikke stå opp for å gå på arbeid engang.

Høres ut som vi begge er fornøyde da. Jeg er glad jeg har både familie og jobb, og liker forpliktelsene dette fører med seg. Siden du syns dette høres slitsomt ut er det sikkert riktig at du ikke har noen av delene. 

1 minute ago, Kayia said:

Høres ut som vi begge er fornøyde da. Jeg er glad jeg har både familie og jobb, og liker forpliktelsene dette fører med seg. Siden du syns dette høres slitsomt ut er det sikkert riktig at du ikke har noen av delene. 

De fleste jeg prater med klager mye over hvor sliten de blir av jobben. Jeg forstår meg ikke på det som skrives på dette forumet, det er bare ikke sånn jeg opplever samfunnet.

Nicklusheletida
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jeg prater med klager mye over hvor sliten de blir av jobben. Jeg forstår meg ikke på det som skrives på dette forumet, det er bare ikke sånn jeg opplever samfunnet.

Så klart man kan bli sliten av å jobbe, men tror jeg hadde blitt mer mentalt  sliten av å sitte på dol hele dagen og spamme forumet med meningsløse spørsmål.

Dol har blitt en lekegrind for de trygda. 

14 minutes ago, Nicklusheletida said:

Så klart man kan bli sliten av å jobbe, men tror jeg hadde blitt mer mentalt  sliten av å sitte på dol hele dagen og spamme forumet med meningsløse spørsmål.

Bra man har DOL. Er det noe annet man kan bruke i stedet?

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor stor og variert er den gruppa du "prater med"?  Mange her beskriver både omgangskretsen sin og sin egen deltakelse i samfunnet som svært liten og begrenset.  Jeg vet ikke om det gjelder deg, for jeg klarer ikke skille mellom alle de anonyme.  

Jeg synes det er rart hvis man treffer forskjellige typer mennesker, slik man gjør ved å være normalt aktiv, og likevel opplever at flertallet klager mye over jobben sin.  Hvis man har veldig begrenset kontakt med andre, kan det selvfølgelig hende at akkurat disse er negative.  Men da blir det litt drøyt å generalisere dette til hvordan man "opplever samfunnet".

Jeg burde vel ikke være med på å diskutere dette i en tråd om julegaver, men avsporingen var allerede godt i gang...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er tradisjoner viktig for dere?

Hvorfor lurer du på det ut fra hva jeg skrev om julegaver? ;)

Vi er ikke en sånn familie som har masse ritualer, verken rundt jul eller resten av året.  Men vi synes det er naturlig å markere at det er jul, så vi har da juletre med gaver under, julemat og denslags. 

På ett punkt er jeg kanskje litt tradisjonsbundet (eller gammeldags, som mange vil foretrekke å kalle det): Jeg sender mange julekort - i posten med konvolutt og frimerke - og jeg skriver en lang, personlig hilsen på alle. 

Annonse

13 minutter siden, laban skrev:

Vi er ikke en sånn familie som har masse ritualer, verken rundt jul eller resten av året.  Men vi synes det er naturlig å markere at det er jul, så vi har da juletre med gaver under, julemat og denslags. 

På ett punkt er jeg kanskje litt tradisjonsbundet (eller gammeldags, som mange vil foretrekke å kalle det): Jeg sender mange julekort - i posten med konvolutt og frimerke - og jeg skriver en lang, personlig hilsen på alle. 

Det er jo så utrolig koselig å få kort/brev i posten. :)

Nei, jeg har ikke startet på julegavene ennå. Det holder lenge med adventskalender både hjemme og jobb (jeg er øverstkommanderende på begge deler) :P

Så når 1. desember er passert, kan jeg begynne å tenke på julegaver, både hva vi ønsker oss og hva jeg skal kjøpe til hvem. Min søster er alltid noen uker tidligere ute enn oss, så når hun spør hva vi ønsker oss, har vi ikke kommet i det moduset ennå!

I år har jeg mange ønsker selv, og det er ikke så vanlig. Håper jeg får noen av dem oppfylt :) - synes det er koselig både å gi og å få gaver!

Har et spørsmål - hvor lenge er det vanlig å gi gaver til nevøer/nieser? Hva med fadderbarn?

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Har et spørsmål - hvor lenge er det vanlig å gi gaver til nevøer/nieser? Hva med fadderbarn? 

Jeg har en eldre bror med en sønn, og vi sluttet å gi da han stiftet egen familie. Gaven "hans" gikk da til sønnen hans istedenfor :) Litt lite gjennomtenkt, nå har han to barn, og vi kommer ikke til å gi til begge ungene i mange år framover tror jeg. Eller hvem vet, vi har bare fem nevøer/nieser, så mulig vi fortsetter også... :P 

37 minutter siden, laban skrev:

Koselig med håndskrevne kort og brev! :) 

1 minutt siden, Kayia skrev:

Jeg har en eldre bror med en sønn, og vi sluttet å gi da han stiftet egen familie. Gaven "hans" gikk da til sønnen hans istedenfor :) Litt lite gjennomtenkt, nå har han to barn, og vi kommer ikke til å gi til begge ungene i mange år framover tror jeg. Eller hvem vet, vi har bare fem nevøer/nieser, så mulig vi fortsetter også... :P 

Ja, kanskje det er greit - å stanse når de får egen familie. Eller sånn midt i 20-årene (sånn uansett singel/foreldre eller ikke)?

Tror ikke jeg fikk noen gaver fra tanter og onkler etter at jeg flyttet hjemmefra i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...