Gå til innhold

Hvor har du dine moralske grenser? Tyveri? Drap?

Anbefalte innlegg

Har sluttet å se på seriene Dexter og How to get away with murder.Så 2 sesonger av Dexter før jeg fant ut at jeg ikke ville hevne meg på mordere uansett om dette var fantasi.Drap er drap,og jeg ønsker ikke å ta liv av mordere.Selv ikke i fantasien.Jeg lar andre ta livet av Hitler og Stalin i mitt hode.Jeg nekter plent.Orket bare å se en sesong av H.T.G.A.W.M. Jeg ville aldri tatt livet av noen selv om jeg kunne slippe straff.Noen som er uenige? Tror vel at alle her inne er enige med meg? Nordmenn er stort sett snille folk.Jeg har funnet 100 lapper inne på kjøpesenter,og har ikke lenger dårlig samvittighet for å beholde de.Husker en idiot som leverte en 100 lapp til politiet som hittegods.Så dum går det ikke an å være.Da ville en uærlig politimann få en ekstra slant i sin lommebok.Alt under 1000 kr hadde jeg beholdt,og kun store mengder kontanter ville jeg ha levert inn til politiet,vi snakker da over 5000 kr som kan påvirke folks liv.Mellom 1000 og 5000 hadde jeg meldt inn til informasjonen og oppgitt mitt personnummer og mittt hjemmenummer i fall noen tok kontakt.Hadde telt opp eksakt antall 100 og 200 lapper og tatt vare på embalasjen.Folk som klarer å miste over 5000 kr er nok kriminelle,og da får jeg jo 10% i finnerlønn av politiet.500 kr er letttjente penger.Kjør debatt!

Fortsetter under...

5 minutter siden, Meat Loff skrev:

Kjør debatt!

;) 

5 minutter siden, Meat Loff skrev:

Jeg ville aldri tatt livet av noen selv om jeg kunne slippe straff.Noen som er uenige? Tror vel at alle her inne er enige med meg?

Ville nok aldri tatt livet av noen selv om jeg ikke fikk straff, men føler det mest har med latskap/apati å gjøre ikke så mye "moral" egentlig, for min del

9 minutter siden, Meat Loff skrev:

Nordmenn er stort sett snille folk.Jeg har funnet 100 lapper inne på kjøpesenter,og har ikke lenger dårlig samvittighet for å beholde de.Husker en idiot som leverte en 100 lapp til politiet som hittegods.Så dum går det ikke an å være.Da ville en uærlig politimann få en ekstra slant i sin lommebok.Alt under 1000 kr hadde jeg beholdt,og kun store mengder kontanter ville jeg ha levert inn til politiet,vi snakker da over 5000 kr som kan påvirke folks liv.Mellom 1000 og 5000 hadde jeg meldt inn til informasjonen og oppgitt mitt personnummer og mittt hjemmenummer i fall noen tok kontakt.Hadde telt opp eksakt antall 100 og 200 lapper og tatt vare på embalasjen.Folk som klarer å miste over 5000 kr er nok kriminelle,og da får jeg jo 10% i finnerlønn av politiet.500 kr er letttjente penger.Kjør debatt!

Tror jeg ville levert dem inn (eller bare ikke plukket dem opp) uansett, med mindre jeg var helt overbevist om at det var penger fra narkosalg eller noe da hadde jeg sikkert bare beholdt dem

Hvis det hadde vært en krigssituasjon eller gjaldt et land som Nordkorea så tror jeg at jeg hadde klart å "trekke av" hvis det var veldig dokumentert at dette var noen det var best å kvitte seg med. F.eks. Hitler.

Da hadde jeg nok "bare gjort det". Despoter og de som begår forbrytelser mot menneskeheten.

Men jeg tror ikke jeg hadde klart å se på "fotsoldater" i en krig som noen som fortjente å dø. Selv om jeg nok hadde blitt innstilt på å forsvare meg selv, hvis en slik situasjon skulle oppstå. Nå hadde jeg bare blitt kanonføde så nørd som jeg er, så vi får håpe det ikke kommer til det.

Ang. Dexter så er det vel ikke hevn han driver med, men en måte å kanalisere lystmord på for å unngå straff... :lol:

Jeg ville aldri drept noen mennesker eller større dyr insekter har jeg jo drept som fllue og mygg.

Penger jeg finner som ikke er f.eks en 5'er eller en tier leverer jeg inni nermeste butikk.

Fant en gang 100 kr på gulvet inne på Kiwi. Den hundrelappen leverte jeg i kassen. Hadde ikke samvittighet til å beholde den,men beholdt et flakslodd som jeg fant hvor det var 25 kr i gevinst på. Først vilke jeg levere det på Narvesen,men han som var på jobb der da sa jeg kunne bare ha det og få gevinsten da det ville være nærmest umulig å finne hvem som eide loddet.

Endret av Ada jones fan

Jeg tror de fleste mennesker er i stand til å drepe, så lenge riktig trigger treffer. Jeg ville ofret alt for å beskytte min sønn og familie, dette ligger nok i menneskets natur. Det ligger jo også i mange (de fleste?) dyrs instinkt. Så det handler vel kanskje ikke om å ville? Føler man seg truet er det naturlig å forsvare.

Endret av Maw87

Men hva føler dere for disse 2 tv seriene? Etter å ha tenkt meg om er begge forkastelige.Ingen forbrytelse kan forsvares med at politiet ikke klarer å fakke meg.Å kjøre på rødt ved en feiltagelse eller å kjøre i 110 på motorvei med 90 ansees ikke som kriminelt,Ei heller å smugle litt tobakk fra sverige.Dog er alkoholsmugling forbudt.( ikke 12 øl)

Annonse

Drap? Nix.

Lyve? Nix.

Tyveri? Nix. Ikke en gang beholde penger som andre har mistet, selv om jeg ikke ble oppdaget. Klarer ikke gjøre sånt.

Jeg har sannsynligvis ikke så lenge igjen å leve med den sykdommen jeg har. Den tiden vil jeg ikke grise til med dårlig samvittighet. Vil ha fred med meg selv når min tid tar slutt her på kloden og jeg skal møte Jesus. Ren samvittighet = god mental helse.

Anonymkode: 9fb16...d8a

Jeg begår ofte drap i dagdrømmerier.  Men dette er bare fantasier, selvfølgelig. Det er harmløst å fantasere om å bruke vold. Jeg tror de fleste gjør det fra tid til annen. Man trenger ikke trussler om straff engang, for å unngå å gjøre slikt. Det er noe med en grense som må tråkkes over. Jeg har aldri vært voldelig, og tror ikke jeg kommer til å bli det heller.

Tyveri? Jeg stjal masse da jeg var ungdom. Jeg har også begått andre mer alvorlige handlinger. Jeg var småkriminell som ungdom, helt til den første depresjonen kom. Senere ble jeg enda værre psykisk. Jeg angret fælt på det jeg hadde gjort som ungdom, og nå har jeg ikke behov for å stjele. Hadde jeg sultet hadde jeg nok stjålet.

Jeg har funnet 1200 kroner en gang, og en annen gang 500, jeg beholdt begge beløpene.

Da jeg var psykotisk derimot så var jeg så full av skrupler att jeg dro til butikken dersom de slo inn 5 kroner for lite på kvitteringen.. Samvittighet er en ting som hos meg har kommet og gått, men etter jeg ble voksen har den vært overdreven. Da jeg var psykotisk om religiøse ting, var den ekstrem.

Anonymkode: 05022...dd2

På 29.11.2016 den 2.14, AnonymBruker skrev:

Jeg begår ofte drap i dagdrømmerier.  Men dette er bare fantasier, selvfølgelig. Det er harmløst å fantasere om å bruke vold. Jeg tror de fleste gjør det fra tid til annen. Man trenger ikke trussler om straff engang, for å unngå å gjøre slikt. Det er noe med en grense som må tråkkes over. Jeg har aldri vært voldelig, og tror ikke jeg kommer til å bli det heller.

Tyveri? Jeg stjal masse da jeg var ungdom. Jeg har også begått andre mer alvorlige handlinger. Jeg var småkriminell som ungdom, helt til den første depresjonen kom. Senere ble jeg enda værre psykisk. Jeg angret fælt på det jeg hadde gjort som ungdom, og nå har jeg ikke behov for å stjele. Hadde jeg sultet hadde jeg nok stjålet.

Jeg har funnet 1200 kroner en gang, og en annen gang 500, jeg beholdt begge beløpene.

Da jeg var psykotisk derimot så var jeg så full av skrupler att jeg dro til butikken dersom de slo inn 5 kroner for lite på kvitteringen.. Samvittighet er en ting som hos meg har kommet og gått, men etter jeg ble voksen har den vært overdreven. Da jeg var psykotisk om religiøse ting, var den ekstrem.

Anonymkode: 05022...dd2

Er helt enig i tyveri.Hadde beholdt begge beløpene,men hadde ikke stjålet.Selv ikke om jeg var sulten,har venner som jeg låner 200 eller 500 kr av.Har aldri hatt dagdrømmer om drap utenom xen de første 5 årene jeg var skilt.Jeg har minstet kontakt med egne barn i 10 år.Det er mye når de er 7.

På 27.11.2016 den 22.46, Maw87 skrev:

Jeg tror de fleste mennesker er i stand til å drepe, så lenge riktig trigger treffer. Jeg ville ofret alt for å beskytte min sønn og familie, dette ligger nok i menneskets natur. Det ligger jo også i mange (de fleste?) dyrs instinkt. Så det handler vel kanskje ikke om å ville? Føler man seg truet er det naturlig å forsvare.

100% enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...