AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 - kald og deilig vann i springen - blir ikke så svett, og da kan man dusje sjeldnere - det blir ikke for varmt eller kaldt inne, fordi hvis det begynner å bli for varmt er det bare å skru av ovnen - om vinteren har man mer "tunge" plagg som i større grad enn t-skjorte skjuler de mindre attraktive detaljene ved kroppen - man sover bedre når det er mer mørkt, i alle fall noen/endel - om sommeren føler man i større grad at man "må" være mer utendørs, pga. været, om vinteren er det mer ok å være mye hjemme - det er færre folk utendørs, så når man skal ut så blir det færre folk rundt en, og folk er ikke så "glade", slik at man føler større fred og ro - +++ Anonymkode: f7c21...c3e 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Etter vinter kommer vår, takk og lov 😀 Anonymkode: bdccc...da6 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 17 minutes ago, AnonymBruker said: Etter vinter kommer vår, takk og lov 😀 Anonymkode: bdccc...da6 Ja, det du sier her er vel at at du gleder deg til våren, noe som er positivitet. Negativitet ville jo vært å klage over vinteren. Så da er vi alle positive, siden jeg roser vinteren. Det kan kanskje vært sunt for psyken å bestemme seg for å BARE vinkle ting positivt i en hel tråd. Altså ikke at man skal "være positiv til alt", men at man forsøker å VINKLE det positivt, dvs. finne det positive i ting selv om de er negative. Nå er det ikke noe problem for min del å kun vinkle ting positivt til vinteren, fordi jeg føler at dette er den beste tiden. (Med unntak når det regner eller sludder, akkurat da er det nesten det verste som er, dvs. vått og kaldt samtidig - men stort sett er det jo greit nok vær! ) Anonymkode: f7c21...c3e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: - kald og deilig vann i springen - blir ikke så svett, og da kan man dusje sjeldnere - det blir ikke for varmt eller kaldt inne, fordi hvis det begynner å bli for varmt er det bare å skru av ovnen - om vinteren har man mer "tunge" plagg som i større grad enn t-skjorte skjuler de mindre attraktive detaljene ved kroppen - man sover bedre når det er mer mørkt, i alle fall noen/endel - om sommeren føler man i større grad at man "må" være mer utendørs, pga. været, om vinteren er det mer ok å være mye hjemme - det er færre folk utendørs, så når man skal ut så blir det færre folk rundt en, og folk er ikke så "glade", slik at man føler større fred og ro - +++ Anonymkode: f7c21...c3e + man kan fyre i peisen + man kan drikke mye kakao + man kan dra ut på skitur, tenne bål, ta med kvikklunch og kakao og kose seg + man kan ha på seg tykke, gode å komfortable klæruten at det blir for varmt + katten tilbringer mer tid innendørs + man kan bruke jakke når man går utendørs, og slipper dermed å føle seg så "naken" + man kan "gjemme" seg bort med lue Ellers så er jeg enig i at det er et + at det er mindre folk ute i gatene vinterstid. Anonymkode: 8dcea...ecf 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 -Man får fri fra mygg, flått, snegler, veps, fluer og klegg. -Færre inntrykk (mindre lukter, mindre farger og snøen dekker bakken) -Ingen pollenallergi Jeg syns livet er lettere på vinteren 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: - kald og deilig vann i springen - blir ikke så svett, og da kan man dusje sjeldnere - det blir ikke for varmt eller kaldt inne, fordi hvis det begynner å bli for varmt er det bare å skru av ovnen - om vinteren har man mer "tunge" plagg som i større grad enn t-skjorte skjuler de mindre attraktive detaljene ved kroppen - man sover bedre når det er mer mørkt, i alle fall noen/endel - om sommeren føler man i større grad at man "må" være mer utendørs, pga. været, om vinteren er det mer ok å være mye hjemme - det er færre folk utendørs, så når man skal ut så blir det færre folk rundt en, og folk er ikke så "glade", slik at man føler større fred og ro - +++ Anonymkode: f7c21...c3e Jeg synes det er mye positivt ved vinteren, men vektlegger nok andre ting enn deg. Kjenner meg i grunnen ikke særlig igjen i punktene dine, og tenker mer på følgende: - Man kan gå (og stå) på ski. Det betyr mye for meg. - Det skjer mye sosialt - mange hyggelige kvelder med venner - Hytteturer - Fantastisk lys (det lille som er...) - Stjerneklare netter og evt. nordlys - Det kjennes enda bedre med vår og sommer etter en lang, mørk og kald vinter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg er mest glad i sommeren, men jeg finner fine ting med alle årstider. Det jeg liker ved vinteren er: Kald og klar luft (når det er tørr luft og minusgrader - ofte er det jo vått og grått her på Sørlandet selv om det er "vinter") Renne slalåm Gå på ski Lyset - særlig når det er kommet snø, da blir det så lyst og fint ute! Lyset om morgenen og om ettermiddagen ved soloppgang/solnedgang Adventstiden - i helga pyntet vi med lilla farger hjemme, og det er så koselig! Stearinlys, røkelse, fyr i ovnen...! Jula - vi pleier å pynte med rødt 2-3 dager før julaften, og det er koselig å finne frem julepynten. Hytteturer der vi går på ski, enten bare familien, eller med venner Gå kveldsturer når det er minusgrader og stjerneklart 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 4 hours ago, påskelilje said: Jeg er mest glad i sommeren, men jeg finner fine ting med alle årstider. Det jeg liker ved vinteren er: Kald og klar luft (når det er tørr luft og minusgrader - ofte er det jo vått og grått her på Sørlandet selv om det er "vinter") Renne slalåm Gå på ski Lyset - særlig når det er kommet snø, da blir det så lyst og fint ute! Lyset om morgenen og om ettermiddagen ved soloppgang/solnedgang Adventstiden - i helga pyntet vi med lilla farger hjemme, og det er så koselig! Stearinlys, røkelse, fyr i ovnen...! Jula - vi pleier å pynte med rødt 2-3 dager før julaften, og det er koselig å finne frem julepynten. Hytteturer der vi går på ski, enten bare familien, eller med venner Gå kveldsturer når det er minusgrader og stjerneklart Viktig med de fargekodene ja, for de som har troen. Anonymkode: f7c21...c3e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Man kan stå på ski. Ellers ingen fordeler. Anonymkode: 30611...3ca 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: - kald og deilig vann i springen - blir ikke så svett, og da kan man dusje sjeldnere - det blir ikke for varmt eller kaldt inne, fordi hvis det begynner å bli for varmt er det bare å skru av ovnen - om vinteren har man mer "tunge" plagg som i større grad enn t-skjorte skjuler de mindre attraktive detaljene ved kroppen - man sover bedre når det er mer mørkt, i alle fall noen/endel - om sommeren føler man i større grad at man "må" være mer utendørs, pga. været, om vinteren er det mer ok å være mye hjemme - det er færre folk utendørs, så når man skal ut så blir det færre folk rundt en, og folk er ikke så "glade", slik at man føler større fred og ro - +++ Anonymkode: f7c21...c3e Det beste med vinteren er at man kan se frem til våren når det blir varmene og lysere. Sånn er det nok. Anonymkode: 9e43e...892 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: - kald og deilig vann i springen - blir ikke så svett, og da kan man dusje sjeldnere - det blir ikke for varmt eller kaldt inne, fordi hvis det begynner å bli for varmt er det bare å skru av ovnen - om vinteren har man mer "tunge" plagg som i større grad enn t-skjorte skjuler de mindre attraktive detaljene ved kroppen - man sover bedre når det er mer mørkt, i alle fall noen/endel - om sommeren føler man i større grad at man "må" være mer utendørs, pga. været, om vinteren er det mer ok å være mye hjemme - det er færre folk utendørs, så når man skal ut så blir det færre folk rundt en, og folk er ikke så "glade", slik at man føler større fred og ro - +++ Anonymkode: f7c21...c3e Hei! Som påskelilje nevner, alle årstider har noe fint ved seg, og for min del, er mørke det gode ved vinteren. (men et lokalt gode, dvs for øynene mine) Men selv om vår og sommersolen gjør vondt i øynene i tilvenningsfasen, så tror jeg nok at sommeren er min favorittårstid muligens, om jeg må velge.....( Man kan få vondt i ørene også av støy om sommeren, men det kan man lukke ute ved å bruke ørepropper) Jeg liker ikke å ha mye klær på meg, av ull blir det fort, om ikke kløe (mange fine kløfrie ullprodukter for tiden) , så klumper, eller plutselig, alt for varmt m.m. Om sommeren:-) da kan man bade, dykke, svømme, gå nesten naken, slippe klær på kroppen, og slippe klumper, slippe fryse, og slippe så mye utstyr. Man kan sove nesten naken, og nesten ikke ta på noe klær for å være klar for dagen:-) Det er såå deilig! Det er nok mer sånn at hver årstid har sine fordeler og ulemper, for fjellet er aldri så vakkert som med høstfargene på, og vinteren er fin, for med sin kulde gjør det helt greit å kose seg inne:-), og våren, selv om skarp og kald og solsterk, får en til å ta grep, og stå på litt mer, også kommer sommeren, og man blir, det man er, eller jeg er, en ekte delfin, som hører best til i vann og under vann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415055-fordeler-med-vinteren/#findComment-3736574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.