Gå til innhold

Vrikket ankel, røket leddbånd??

Anbefalte innlegg

For 2 dager siden løp jeg på grus og klarte å tråkke over med høyre ankel. Dette var i påvirket tilstand, men kjente fortsatt smertene utrolig godt. Jeg måtte legge meg rett ned på bakken og skrek av smerte, fikk hjelp til å komme meg opp og satt rolig i ca. 20 min. Festet deretter ganske hardt og det gikk greit selvom foten var vond, mest sannsynlig gikk dette greit da jeg var veldig full. 

Dagen etter våknet jeg opp med sterke smerter i ankel og var litt hoven, men ikke noe særlig blå og ankelen var ikke sånn kjempestor. Smertene sitter på fremsiden av ankelkulen(??) og over kulen. Klarte å gå, men det gjorde veldig vondt. Lå for det meste rolig resten av dagen for å ikke belaste den og gjøre vondt verre. Det gjorde vondt å bevege ankelen opp og ned, samt til sidene. For å kjenne litt etter og hvis jeg har ankelen strakt, men vrir beinet litt til høyre er det veldig vondt. Klarte heller ikke å få på meg sko, da dette gjorde for vondt.

Det er nå dag nummer to, og smertene har avtatt litt. Det gjør fortsatt vondt når jeg går, men er ikke like ille. Dersom jeg tar ankelen opp, ned og til sidene gjør det vondt, men ikke så vondt at jeg ikke får det til. Er ikke så vondt at jeg trenger smertestillende, men klarer ikke å stå på tå eller på huk, da ankelen gjør for vondt og rett og slett ikke klarer. Det gjør vondt hvis jeg trykker på huden rundt kulen, der jeg beskrev tidligere, og det er fortsatt hovent. 

Vet dette kanskje ikke høres så ille ut og jeg kan høres ut som en hypokonder, men har lest alt for mange skrekkhistorier om dette tidligere hvor folk ikke oppdager at det egentlig er en alvorlig skade o.l. 

Så til spørsmålene:

1. Kan jeg ha røket et leddbånd siden det kun gjør vondt på ett sted i ankelen? 

2. Hva er det beste for at dette skal bli helt bra?

3. Kan det være en annen skade enn leddbånd? 

Anonymkode: 491f7...638

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415067-vrikket-ankel-r%C3%B8ket-leddb%C3%A5nd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...