Gå til innhold

Hvis du skulle starte ett politisk parti?

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Humanisme er ikke vrangforestillinger. I helsevesenet tvangsinnlegger man de med vrangforestillinger, man støtter ikke opp om det.

Anonymkode: 0ce96...374

Takk for svar. HEF får støtte fra staten fordi de regnes som et trossamfunn. Svaret ditt tar jeg som om at du vil at HEF skal få støtte som trossamfunn, men at ingen andre skal få støtte som trossamfunn fordi du mener de lider av vrangforestillinger. Alt etter hvordan man regner det, f.eks. den norske Kirke har mange ganger så mange medlemmer som HEF. Etter din mening lider disse kirkemedlemmene av vrangforestillinger, mens den lille sekten HEF ikke lider av vrangforestillinger. Eller sagt på en annen måte, med din måte å se det på: halve Norge lider av vrangforestillinger, mens lille HEF med ca. 85 000 medlemmer ikke lider av vrangforestillinger. Veldig sannsynlig, du! HEF burde begynne å dele ut glorier til sine medlemmer ved festlige anledninger. Det ville kledd dem!

Anonymkode: b2ea5...4be

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Starcraft?

Ikke akkurat det, men mer moderne våpen trengs. Automatisering kan langt på vei kompensere for møte med fientlig hær med mer manuelt utstyr. Som alltid i krig er hurtighet, mobilitet og rekkevidde avgjørende for hvem som vinner. (F.eks. vant romerske hærer i sin tid mot motstandere fordi de brukte våpen med mye lengre rekkevidde (pil og bue pluss spyd) og var veldig hurtige og kunne da utnytte overraskelser mot motstandere.) Det eneste russerne har av fordeler NATO ikke klarer å stå imot nå, er kjernefysisk krigføring, ubåtkrig og elektrisk/elektronisk krigføring (f.eks. sending av radiostøy for å forstyrre radar osv.) En ren konvensjonell krig mot NATO er de fullstendig underlegne.

Jeg ville gå inn for å doble kapasiteten i norske fengsler. Dette ville vært bilig med innkjøp av køyesenger, og 2 personer på hver celle. Dobbling av straff for alle alvorlige forbrytelser, iallefall overgrep, drap, vold osv.

Anonymkode: a57f9...630

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gå inn for å doble kapasiteten i norske fengsler. Dette ville vært bilig med innkjøp av køyesenger, og 2 personer på hver celle. Dobbling av straff for alle alvorlige forbrytelser, iallefall overgrep, drap, vold osv.

Passende straffer er bra, det samme er bedre hjelp til voldsofre. Men her i landet har strafferettspleien et enda mer alvorlig problem: Etter soning svikter oppfølgingen. Derfor faller den kriminelle lett tilbake til samme mønster med ugjerninger som førte til domfellelse.

På 29.11.2016 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Greit å være skeptisk mot masseinnvandring.

Men jeg ville hatt et ekstra punkt: Fjerne pressestøtten, legge ned norsk kulturråd, fjerne NRK-lisensen og privatisere NRK.

De gnomene i media og kultur har spredt  propaganda for masseinnvandring og er skyld i at masseinnvandringen har gått så langt. Jeg har ikke noe imot folk fra andre land. Det jeg har imot er økonomiske migranter, trygdesnylere, kriminelle og ikke minst fanatiske muslimer. Får man stengt hylekoret i media, kan man få arbeidsfred til å rydde opp.

Sosialdemokratisk? Nei. Det er jo sosialistene som har stått i første rekke for masseinnvandring. Da skulle de ikke fått en tøddel mer av fordeler. Man kan godt gi statlig skikkelig hjelp til utslåtte og hjelpetrengende mennesker uten å gasse seg i sosialisme.

Er det marked for yrkesgruppen din i USA? Samfunnt du beskriver ligner på punkt og prikke drømmebildet Trump tar til orde for. Om du jobber og bor der vil du kunne trives bedre enn du gjør her.

Anonymkode: 42d2e...7e0

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det marked for yrkesgruppen din i USA? Samfunnt du beskriver ligner på punkt og prikke drømmebildet Trump tar til orde for. Om du jobber og bor der vil du kunne trives bedre enn du gjør her.

Du får flytte til Cuba da vettu, det virker som om du ikke bryr deg om demokrati?

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker mye av det Trump står for. Det første jeg reagerte på, var mangelen på folkskikk og den verdighet og ydmykhet jeg forventer en topp-politiker skal ha. Det er en forutsetning for tillit. Senere reagerte jeg også på vingling, lite konsekvent tankegang og en del standpunkter som ikke var tilstrekkelig gjennomtenkt.

Jeg reagerte på lignende måte overfor H.Clinton. Hun lyver massevis og var usedvanlig frekk. Utenrikspolitikken hun ville ført, hadde dradd USA inn i enda flere kostbare kriger. USA hadde ikke trengt å ta opp så enormt med statsgjeld hadde det ikke vært for de kostbare krigene. Der har herr og fru Clinton mye skyld.

Min yrkesgruppe (eller mer presist det jeg er utdannet for) er godt grunnlag for å finne bra betalte jobber både i USA og Norge. Men jeg trives i eget hjemland. Politikken i USA med langt dårligere velferd enn i Norge, er ikke noe jeg har noe til overs for. Jeg misliker også våpenloven de har i USA.

Trump har gått tilbake på noe av det ha sa om bedre sosialomsorg. Han har gått inn for forbedring for de med laveste lønner. Utenrikspolitikk er langt bedre enn Clinton. Jeg tror at USA kan få en viss bedring med ham og bedre enn med Clinton, men de mar mye å jobbe med skal de opp på samme nivå for velferd og samfunnsøkonomiske effektivitet som oss. Ellers har jeg lest en del annet enn tradisjonelle aviser som kun var interessert i å være et propagandarør for Clinton. Deres politisk korrekte vrengebilde av Trump, Clinton og USAs valgkamp, var bare helt latterlig virkelighetsforvrengning.

18 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke akkurat det, men mer moderne våpen trengs. Automatisering kan langt på vei kompensere for møte med fientlig hær med mer manuelt utstyr. Som alltid i krig er hurtighet, mobilitet og rekkevidde avgjørende for hvem som vinner. (F.eks. vant romerske hærer i sin tid mot motstandere fordi de brukte våpen med mye lengre rekkevidde (pil og bue pluss spyd) og var veldig hurtige og kunne da utnytte overraskelser mot motstandere.) Det eneste russerne har av fordeler NATO ikke klarer å stå imot nå, er kjernefysisk krigføring, ubåtkrig og elektrisk/elektronisk krigføring (f.eks. sending av radiostøy for å forstyrre radar osv.) En ren konvensjonell krig mot NATO er de fullstendig underlegne.

Det er håpløst. Opprustning fører bare til provokasjon. Problemet er at det i Russland tenkes at det er Russland som trues av Europa. Før eller siden smeller det.

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er håpløst. Opprustning fører bare til provokasjon. Problemet er at det i Russland tenkes at det er Russland som trues av Europa. Før eller siden smeller det.

Opprustingskarusellen ble startet av Putin. Før hans tid passerte russiske militærfly norskekysten uten å lage kvalm. Nå sneier de norske fly med vilje og er nær å kollidere. De sender militære fly ut uten bruk av transpondere (apparater som gir slags radio med flyets kjenningssignal.) Det gjør at Vest-Europeiske land får et svare strev med å unngå kollisjoner med sivile rutefly. Det har vært nære på mange ganger. Mange av disse flygningene gjør de med atombomber ombord (man kan måle radioaktiv stråling fra flyene).

Etter Putin startet de invasjon av et annet land: Krimhalvøyen i Ukraina. Enda det forlå skriftlig avtale om å ikke angripe mot at Ukraina gav fra seg atomvåpene. Deretter invaderte Russland ØstUkraina. De har forsynt seg av en del av Georgia sitt område. Og nå er de i gang med å bombe kvinner og barn i Øst-Aleppo og andre steder i Syria. Nå truer Russland Vest-Europa og vil visst utplassere atomraketter i Kalingrad-enklaven (mellom Polen, Litauen og Østersjøen). Obama-adminstrasjonen har vist at Putin har løyet åpenlyst minst 10 ganger på helt avgjørende punkter for å sikre fred.

Så skal ikke Russland være krigshisser og provokatør? NATO har prøvd å trekke Russland med i fredsordninger, men er blitt avvist. Det ovenstående viser med all tydeliget en aggressivitet som ikke kan begrunnes ut fra provokasjoner fra NATO, men ut fra groteske forestillinger om maktbruk i hode på mafiaen i Kreml. Ta gjenstår bare en ting: Sørge for at russerne aldri får militær overmakt og dermed bli avskåret franytten ved opprusting. Så får helle Putin gnåle alt han vil om vestlig opprusting og provokasjoner. Han får slutte å lyve og få sine egne militære til å overholde avtaler, før NATO snur.

15 hours ago, AnonymBruker said:

Opprustingskarusellen ble startet av Putin. Før hans tid passerte russiske militærfly norskekysten uten å lage kvalm. Nå sneier de norske fly med vilje og er nær å kollidere. De sender militære fly ut uten bruk av transpondere (apparater som gir slags radio med flyets kjenningssignal.) Det gjør at Vest-Europeiske land får et svare strev med å unngå kollisjoner med sivile rutefly. Det har vært nære på mange ganger. Mange av disse flygningene gjør de med atombomber ombord (man kan måle radioaktiv stråling fra flyene).

Etter Putin startet de invasjon av et annet land: Krimhalvøyen i Ukraina. Enda det forlå skriftlig avtale om å ikke angripe mot at Ukraina gav fra seg atomvåpene. Deretter invaderte Russland ØstUkraina. De har forsynt seg av en del av Georgia sitt område. Og nå er de i gang med å bombe kvinner og barn i Øst-Aleppo og andre steder i Syria. Nå truer Russland Vest-Europa og vil visst utplassere atomraketter i Kalingrad-enklaven (mellom Polen, Litauen og Østersjøen). Obama-adminstrasjonen har vist at Putin har løyet åpenlyst minst 10 ganger på helt avgjørende punkter for å sikre fred.

Så skal ikke Russland være krigshisser og provokatør? NATO har prøvd å trekke Russland med i fredsordninger, men er blitt avvist. Det ovenstående viser med all tydeliget en aggressivitet som ikke kan begrunnes ut fra provokasjoner fra NATO, men ut fra groteske forestillinger om maktbruk i hode på mafiaen i Kreml. Ta gjenstår bare en ting: Sørge for at russerne aldri får militær overmakt og dermed bli avskåret franytten ved opprusting. Så får helle Putin gnåle alt han vil om vestlig opprusting og provokasjoner. Han får slutte å lyve og få sine egne militære til å overholde avtaler, før NATO snur.

"Ekspertene" hevder at Russland føler seg truet av Europa og vestlig kultur. Innrykningen i Ukraina skal visst skyldes en vestlig dreining i Ukraina, det begynte å føles som en trussel og da måtte de ha strategisk viktige Krim.

De som føler seg truet mest er nok eliten i Kreml, som nyter godt av at Russland ikke holder Vestlig standard hva gjelder gjennomføringen av demokrati og korrupsjon. Men selv om den demokratiske prosessen kan trekkes i tvil har de store deler av folket med seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...