Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før det blir krig i Norge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutes ago, Inner self said:

Full ut krig tror jeg neppe det blir på mange tiår. Men økt uro, økt terror det tror jeg bare er rett rundt hjørnet.

Da blir Norge kanskje en politistat, med myndigheter som overvåker alt og alle, og har mulighet for å fengsle folk uten rettssak.

Anonymkode: 760b7...092

Jeg tar sjansen på en dristig konklusjon: Atomvåpen ble brukt i krig første og siste gang i Hiroshima & Nagasaki. Med mindre terrorister får tak i atomvåpen. Det er ganske usannsynlig med det første.

Selv den galeste leder (f.eks Kim) vet at å angripe med atomvåpen resulterer til total utslettelse av sitt eget land. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at atomvåpen har skapt særdeles mye fred på 1900-tallet og forsåvidt også i nåværende årtusen. Jeg tror det vil vedvare.

Borgerkrig tror jeg også er relativt usannsynlig. Det måtte eventuelt vært på sikt ved at noen forsøkte seg på en radikal islamistisk revolusjon, men jeg tror at de neste tiårene vil Islam bli vesentlig mer preget av vestlig kultur og således mindre fremtredende. Man ser ganske tydelige tegn på det i samfunnet allerede.

Så jeg tror man (foruten terror) vil leve i fred i lang tid. Overskuelig tid. Det er jeg glad for.

21 hours ago, issomethingwrong said:

Jeg tar sjansen på en dristig konklusjon: Atomvåpen ble brukt i krig første og siste gang i Hiroshima & Nagasaki. Med mindre terrorister får tak i atomvåpen. Det er ganske usannsynlig med det første.

Selv den galeste leder (f.eks Kim) vet at å angripe med atomvåpen resulterer til total utslettelse av sitt eget land. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at atomvåpen har skapt særdeles mye fred på 1900-tallet og forsåvidt også i nåværende årtusen. Jeg tror det vil vedvare.

Borgerkrig tror jeg også er relativt usannsynlig. Det måtte eventuelt vært på sikt ved at noen forsøkte seg på en radikal islamistisk revolusjon, men jeg tror at de neste tiårene vil Islam bli vesentlig mer preget av vestlig kultur og således mindre fremtredende. Man ser ganske tydelige tegn på det i samfunnet allerede.

Så jeg tror man (foruten terror) vil leve i fred i lang tid. Overskuelig tid. Det er jeg glad for.

Ja, dette er jo det "offisielle" synet, men man vet ikke.

Annonse

1 hour ago, Maw87 said:

Selvfølgelig vet man ikke, men de som kan dette har jo en viss peiling og oversikt da.

Det kan hende det er noen som virkelig har peiling og oversikt, som mener noe helt annet enn det som er vanlig å tenke. Det har hendt før, se bare på hvordan nazi-tyskland ble en militær trussel. Men en kan såklart lure på hva hensikten er for vanlige folk å gå og engste seg for krig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...