Gå til innhold

NHD - Lamictal og Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker cipralex 20 mg. Og det har blitt mindre migrene av dette. Behandlern min foreslår Lamictal, og da lurer jeg på om jeg bør gå på begge eller kun Lamictal? Har gått opp av cipralex, så har lyst å slutte med den. Behandlern er usikker på dette, derfor spør jeg deg som har mye erfaring. 

Anonymkode: 1aa17...264

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kun mot migrene eller også av andre årsaker?

Skrevet
8 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Brukte den også mot OCD og depresjon. Men jeg syns ikke cipralex har virket noe som helst på ocd og depresjon. Men auraen migrenen har blitt bedre

Skrevet

Men har hørt Lamictal virker bedre. Så vet ikke om det er vits å gå på cipralex..

Skrevet
8 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Også bruker jeg triptanter som er migrene medisin som man tar ved anfall, og det har jeg lest man ikke kan ta når man bruker AD

• 4 måneder senere...
Marthekeannie
Skrevet

Jeg bruker Lamictal og Cipralex. Har brukt Lamictal i flere år, og har nå i tillegg begynt med Cipralex. Jeg tar det for kronsike depresjoner. Lamictalen har gjort så nedturene ikke blir like dype som de var før. Og Cipralexen har nå hjulpet med opp fra en lang depresjon, så jeg nærmer meg "nullpunktet". Jeg skal i samarbeid med psykiater sette opp en plan for hvordan jeg kan regulere dosen på Cipralex ut i fra behov, for det vil ikke alltid være behov for like stor dosering.

I tillegg tar jeg Maxalt (triptan) når jeg får migreneanfall. Har ikke merket noen forskjell på effekter etter at jeg introduserte Cipralex i daglig medisinering. Min psykiater er veldig opptatt av interaksjoner mellom medisiner og sier at så lenge det bare er anfallsmedisin går det bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...