Gå til innhold

Er hun rett og slett lei ?


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Fullammer lillejenta på 4 1/2 mnd.

I en ukes tid nå har hun villet ha mindre og midre pupp. men hun er jo fornøyd og sover godt, virker kanskje litt trøttere.

Hun har spist ganske ofte i en periode på ca 1 mnd, minst hver 3 time, og gjerne to ganger om natten. Nå kan det gå 4 og 5 timer, kanskje 6 før hun er interressert igjen. Hun virker ikke sulten. Hvorfor dette "taktomslaget" nå ?? Er det vanlig i den alderen ?? Hva gjør dette med melkeproduksjonen, den går vel ned nå, da ? Hun vil ikke ha flaske/tutekopp/nebbesmokk, så hvis jeg pumper meg må jeg bare kaste eller fryse melken. Jeg kan alle triksene med amming i stille mørke rom osv.......

Mamma'n min sier at jenta er matlei og vil smake annen føde, men jeg har lyst til å fullamme henne til minst 6 mnd og så begynne med grøt og noen smaksprøver av annen mat. (Mamma'n min er verdens beste og gir ellers mange gode råd, altså!!!)

Hva synes dere om dette ?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Anonymous.

det er ikke uvanlig at et brystbarn plutselig tar færre måltider. Kanskje dier hun mer effektivt nå enn tidligere. Går vekten tilfredsstillende oppover så er det ingenting å bekymre seg for. Om melkeproduksjonen fra før er god, og barnet dier effektivt, så behøver ikke det påvirke til mindre melk å amme færre ganger. Skulle det skje vil det som oftest løse seg med noen dager med hyppig amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...