Gå til innhold

Professor: - Norge bør ta imot hundre tusen flyktninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, Xtra said:

Nordmenn som flyttet til USA før krigen skapte norske samfunn, og flere snakket ikke engelsk før etter flere generasjoner. Hvorfor forvente mer av andre?

Her snakker vi gode argumenter! Amerikaimmigrantene skapte som du nettopp sier egne samfunn, og det var fordi det var nybrottsland man kunne bygge og bo på. Men slik er det ikke i Norge i 2017, nå er det ikke mulig for "muslimene" å skape egne samfunn (selv om de riktignok samler seg på samme bosted og ikke omgås andre enn seg selv). I dag skal immigranter har helsetilbud, skoletilbud etc. etc, de skal ikke bare finne et jorde og dyrke mark på, i et land og en tid hvor eneste statlige innblanding stort sett var håndheving av lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Xtra skrev:

Mener du at det var feil av USA å ta i mot nordmennene og alle de andre som kom i stride strømmer, eller hva?

Disse måtte klare seg selv, de fikk ikke sugerør rett inn i statskasse og 2G rett i hånden. De drev heller ikke å bombet de vantro.

Anonymkode: 2825b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maw87 skrev:

Ja, jeg satt det opp mot dere! Muslimer er også mennesker med menneskerett som deg og meg! Men så fort noen skriker autist, DA er det mobbing! Vet du hva det kalles? Dobbeltmoralsk, hykler!

Uansett hva man skriver så er man hykler. Du kan jo bruke sparepengene dine på å hjelpe flyktninger istedefor å bruke dem på unyttige ting. Er litt hykler du også. Du driver med personangrep. Syter over at du ikke får ha egne meninger, mens andres meninger er bare fra feige anonyme og autister. Voksent av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Xtra said:

Det var en utrolig snever tankegang, som jeg ikke orker begi meg innpå.

Snever??? Forklar hvor hvorfor det ikke er slik det fungerer. Ja, det er overflod i Norge av materielle goder som mobiltelefoner og mat, men det hjelper ikke på hva som er problemet her, som da er antall offentlige ansatte som kreves for å ta vare på 100.000 flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xtra skrev:

Mener du at det var feil av USA å ta i mot nordmennene og alle de andre som kom i stride strømmer, eller hva?

Dette kan ikke sammenlignes, noe andre allerede har svart deg godt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Her snakker vi gode argumenter! Amerikaimmigrantene skapte som du nettopp sier egne samfunn, og det var fordi det var nybrottsland man kunne bygge og bo på. Men slik er det ikke i Norge i 2017, nå er det ikke mulig for "muslimene" å skape egne samfunn (selv om de riktignok samler seg på samme bosted og ikke omgås andre enn seg selv). I dag skal immigranter har helsetilbud, skoletilbud etc. etc, de skal ikke bare finne et jorde og dyrke mark på, i et land og en tid hvor eneste statlige innblanding stort sett var håndheving av lov.

Mange av de jeg snakket om bosatte seg i storbyer som New York, Seattle m.fl. og skapte egne samfunn i byene der. Men en stor forskjell er (som flere påpeker) at de ikke kunne forvente "sugerør" i statskassen; de måtte klare seg selv. Trygdeordningene våre skaper rett og slett barrierer mot immigrasjon og integrering, med mindre vi ønsker å dele kaken, og det er vel tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Maw87 skrev:

Du er så firkanta at det er flaut. Jeg legger deg på ignorert nå, for du er så dum at det er kleint.

Du må være DOLs mest uforskammede bruker. Tror jeg skap rapportere deg til admin.

Anonymkode: 2825b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse måtte klare seg selv, de fikk ikke sugerør rett inn i statskasse og 2G rett i hånden. De drev heller ikke å bombet de vantro.

Anonymkode: 2825b...67b

Ja, ser argumentet i første setning; vi føler vi har en opparbeidet og nedarvet rett til disse pengene. Andre setning gidder jeg ikke kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kanonføde skrev:

Her snakker vi gode argumenter! Amerikaimmigrantene skapte som du nettopp sier egne samfunn, og det var fordi det var nybrottsland man kunne bygge og bo på. Men slik er det ikke i Norge i 2017, nå er det ikke mulig for "muslimene" å skape egne samfunn (selv om de riktignok samler seg på samme bosted og ikke omgås andre enn seg selv). I dag skal immigranter har helsetilbud, skoletilbud etc. etc, de skal ikke bare finne et jorde og dyrke mark på, i et land og en tid hvor eneste statlige innblanding stort sett var håndheving av lov.

Så svar med gode argumenter i det minste da! Du drar jo alle over en bam ved å skrive at de ikke omgås andre enn seg selv! Jeg kjenner mange muslimske familier, som har et felles ønske; om å ikke bli sett ned på, sett på som annerledes. For meg er de like norske som meg selv. Det er kvalmende å lese om hva nordmenn generelt mener om muslimer. Skulle tro det var annerledes her inne, da mange er "annerledes" selv, men det var visst for stort håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.
22 minutter siden, Maw87 skrev:

Endrer regler? Hva faen er reglene her da? Uansett hva jeg sier eller gjør så er det ALLTID feil. en haug med feige anonyme og autister som stanger i veggen. Gud for et galehus!

Det er frivillig å være her, din tulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.
28 minutter siden, Maw87 skrev:

Der kom det! VI er dårlig på å integrere! Skyld for faen ikke på muslimer!

Kanskje muslimene IKKE VIL "integreres"? Det er merkelig nok ikke samme problemer med andre innvandrergrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må være DOLs mest uforskammede bruker. Tror jeg skap rapportere deg til admin.

Anonymkode: 2825b...67b

Å nei gud nå ble jeg skremt. Kanskje må skrive anonymt selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aspergers Inc. skrev:

Det er frivillig å være her, din tulling.

Og du har ikke lest hva jeg mente med det jeg skrev nei. Snakk om nærtagen:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, ser argumentet i første setning; vi føler vi har en opparbeidet og nedarvet rett til disse pengene. 

Har vi ikke det mener du? Du sier kanskje frivillig fra deg din opparbeidede pensjon? Eller er du som sosialister flest, en hykler?

Anonymkode: 9ce1a...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline
25 minutter siden, Trine skrev:

Og, by the way, du har akkurat like lite rett til å be meg holde tåta som jeg har rett til å be deg bestemme deg. Så kanskje byrde du ta en titt på deg selv før du pisser på andre.

 

24 minutter siden, Maw87 skrev:

Endrer regler? Hva faen er reglene her da? Uansett hva jeg sier eller gjør så er det ALLTID feil. en haug med feige anonyme og autister som stanger i veggen. Gud for et galehus!

Vennligst slutt å krangle med hverandre ved enhver anledning. Vi forventer et bedre debattklima enn dere to praktiserer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har vi ikke det mener du? Du sier kanskje frivillig fra deg din opparbeidede pensjon? Eller er du som sosialister flest, en hykler?

Anonymkode: 9ce1a...9ab

Som jeg har sagt: Det er et moralsk dilemma. Det er ikke selvsagt at vi som tilfeldigvis er født i denne oljeoverfloden skal disponere den alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aspergers Inc. skrev:

Kanskje muslimene IKKE VIL "integreres"? Det er merkelig nok ikke samme problemer med andre innvandrergrupper.

Jeg gidder ikke å kommentere det pisset der engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.
2 minutter siden, Maw87 skrev:

Og du har ikke lest hva jeg mente med det jeg skrev nei. Snakk om nærtagen:blink:

Tosk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.
1 minutt siden, Maw87 skrev:

Jeg gidder ikke å kommentere det pisset der engang.

Nei, du liker ikke virkeligheten.

Takk for den innrømmelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aspergers Inc. skrev:

Tosk.

Fordi jeg skrev om autister slik mange av dere skriver om muslimer? Det var for å bevise, ikke for å være ufin. Selvironi er selvsagt en god ting å ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...