Gå til innhold

For mye ansvar lagt på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fått diagnosen bipolar, legeteamet diskuterer enda om jeg er 1 eller 2, da jeg er veldig i gråsona i mine hypomaniske perioder. Men greit nok det. Jeg ble satt på seroquel som en start, for å få vekk tankekjøret, få sove bedre og dempe svigningene litt. 

Samtidig fikk jeg beskjed om å registrere humøret/svingninger hver eneste dag, og skal gi tilbakemelding etter 4 uker hvordan jeg syns medikamentet har fungert. Jeg starta med dette, og ble etter min mening syklig opptatt av dette her. Jeg overanalyserte alt, og ble helt stressa av å skulle registrere alt. Det blir da ikke en reel registrering, fordi det blir på en måte leita etter tegn på dep. og hypomani. Er det riktig å gi en pasient dette ansvaret, når diagnosen er såpass fersk. Denne registreringen skal være en del av vurderingen for videre langtidsregistrering.. noe jeg syns er skremmende nok i seg selv. Å bli syklig opptatt av et tema, er det feks et varseltegn på noe? 

Skrevet
13 minutter siden, YouKnowWho skrev:

Jeg har nylig fått diagnosen bipolar, legeteamet diskuterer enda om jeg er 1 eller 2, da jeg er veldig i gråsona i mine hypomaniske perioder. Men greit nok det. Jeg ble satt på seroquel som en start, for å få vekk tankekjøret, få sove bedre og dempe svigningene litt. 

Samtidig fikk jeg beskjed om å registrere humøret/svingninger hver eneste dag, og skal gi tilbakemelding etter 4 uker hvordan jeg syns medikamentet har fungert. Jeg starta med dette, og ble etter min mening syklig opptatt av dette her. Jeg overanalyserte alt, og ble helt stressa av å skulle registrere alt. Det blir da ikke en reel registrering, fordi det blir på en måte leita etter tegn på dep. og hypomani. Er det riktig å gi en pasient dette ansvaret, når diagnosen er såpass fersk. Denne registreringen skal være en del av vurderingen for videre langtidsregistrering.. noe jeg syns er skremmende nok i seg selv. Å bli syklig opptatt av et tema, er det feks et varseltegn på noe? 

Det høres ut som om registreringsoppgaven muligens ikke ble konkretisert nok? Hva helt konkret skulle du registrere og på hvilken måte? Jeg tror at dersom oppgaven ikke er konkret, så kan det fort føre til en slik "overopptatthet" som du beskriver.

Når det er sagt, så kan du jo bare informere din behandler om hvordan dette har vært - og så kan dere justere mht hvordan du skal gjøre dette fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...