Gå til innhold

Hvilken diagnose er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har fått en diagnose som jeg vil vite hva er.

Jeg har fått uspesifisert sosial angstlidelse barn. Jeg fant ikke denne på Google, og jeg vil gjerne vite hva symptomene på dette er. Noen som vet?

Anonymkode: 37244...103

Skrevet

Blir ikke det en uspesifisert spesifisert angstlidelse? Er det egentlig mulig å spesifisere noe uspesifikt?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sosial fobi deles i en generalisert type som omfatter de fleste sosiale situasjoner og en "fremføringstype" (performance) der det er avgrenset til situasjoner der en skal eksponere seg og prestere noe som holde tale, ønske velkommen, holde foredrag, gi rapport etc.

Når det står uspesifisert, betyr det at en ikke har spesifisert i en av de to ovennevnte.

Skrevet
12 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Sosial fobi deles i en generalisert type som omfatter de fleste sosiale situasjoner og en "fremføringstype" (performance) der det er avgrenset til situasjoner der en skal eksponere seg og prestere noe som holde tale, ønske velkommen, holde foredrag, gi rapport etc.

Når det står uspesifisert, betyr det at en ikke har spesifisert i en av de to ovennevnte.

Ok, takk for svar.

Men er det litt likt sosial angst da?

Skrevet
14 timer siden, Trine skrev:

Blir ikke det en uspesifisert spesifisert angstlidelse? Er det egentlig mulig å spesifisere noe uspesifikt?

Ja, tror det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar.

Men er det litt likt sosial angst da?

Det ER sosial angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...