AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 Skrevet 29. januar 2017 Hei! Kona mi har bipolar 1. Går på litium. Hun har vært frisk en stund, men sist hun var hos psykologen skjedde det noe. Psykologen ringte meg fordi kona mi hadde stukket av fra timen, og lagt igjen jakke (med telefon og lommebok), lue og votter. Hun hadde kommet seg hjem ved å snike på toget... Hjemme fortalte hun meg at psykologen ikke var seg selv, at h*n var en annen - noen hadde overtatt kroppen til psykologen - noe kona hadde gjennomskuet under timen. Hun ble redd for at psykologen skulle drepe henne, og løp derfor derifra. I helgen har kona virket litt hypoman (lavt på skalaen, men noen likheter), litt skvetten og mistenksom, men ellers fornøyd. Dette som skjedde hos psykologen er IKKE typisk for kona mi. Veldig out of caracter. Hva er dette? Hun vil ikke tilbake til psykologen, og tar ikke telefonene når h*n ringer. Hva er dette? Psykose? Hypomani? Mani? Noe skurrer veldig her, og jeg liker dette dårlig. Hvorfor har hun ikke blitt innlagt? Virker dette uskyldig? Jeg er litt forvirret. Anonymkode: 29a2c...be2 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. januar 2017 Skrevet 30. januar 2017 Ja, dette er overveiende sannsynlig en psykose. Om det ikke har gått over, må du straks ringe fastlegen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.