Gå til innhold

nhd, ver så snill å svar meg...

Anbefalte innlegg

for ca. 6mnd siden ble det slutt mellom meg og kjeresten min, vi haddevert sammen i 2år. Hun elsket meg ikke lenger og det var grunnen til at det ble slutt. Jeg slet veldig med å komme over henne. Nå føler jeg at jeg ikke elsker henne lenger, men jeg blir fortsatt sjalu. Hun driver på med en bekjent av meg og dette er noe som plager meg.

Hun sier til meg at jeg betyr veldig mye for henne og hun er veldig glad i meg. Jeg er veldig glag i henne også, men om jeg hører noe om henne og kameraten min klikkert det bare for meg og det har hendt jeg sjeller henne ut. Jeg fatter ikke hvorfor det er slik. Det har gått 6månder siden brudde og fortsatt så sjalu.. Jeg har foreslått at vi ikke skal snakke med hverandre og ikke ha kontakt med hverandre men hun sier at jeg må se sannheten i øynene og ikke syns så synd på meg selv.

Kanskje jeg bare syns synd på meg selv, men for meg føles det bare vondt.

Hva kan jeg gjøre for å dempe sjalusien?

Beklager langt innlegg... håper du forstår problemstillingen min.

MVH

Tommy

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41660-nhd-ver-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svar-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kanskje du er mer glad i henne enn du greier å innrømme for deg selv? Hun hjelper deg heller ikke med å komme over det ved at hun stadig bedyrer hvor glad hun er i deg og hvor mye du betyr for henne.

Kanskje du for en god stund må slutte å være i denne "mellomposisjonen".

Enten må du satse alt på å få henne tilbake, eller du må holde deg helt unna henne.

Husk også at sjalusi ikke er en unormal eller syk følelse når en _virkelig_ utsettes for trusselen om å miste sin kjærste til en annen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...