Gå til innhold

NHD: Aggressiv av Ritalin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Ritalin 20 mg i flere år med unntak av to perioder uten medisinen. Det første som slo meg når jeg ikke tar pillene, er at humøret blir meget godt! Jeg er også langt mindre tilbøyelig til å forsvinne inn i "mørke" tanker, og dermed komme ut på andre siden som en sintere og mer dyster person. Nå når jeg tar dem merker jeg at det til tider klør i fingrene etter å være på krigsstien, og det er nærmest sånn at jeg håper at noen vil diskutere eller krangle med meg. Tanken har slått meg at jeg kanskje ikke har ADHD lenger? Vel og merke blir jeg litt glemsk og distré uten medisin, og konsentrasjonen er litt dårligere. Men jevnt over er jeg en bedre person umedisinert.. Samtidig er det noe som sier meg at jeg har ADHD, så jeg kunne ikke tenkt meg å prøve og "bli kvitt" diagnosen i den forstand. 

Jeg har også lagt merke til at Ritalin og PMS (som jeg sliter med) er en svært dårlig kombo, så derfor forsøker jeg å ta en mindre dose når jeg har denne uka der hele verden er svart. Jeg blir ikke deprimert uansett om jeg har PMS eller ikke, men jeg er bare ... mørkere til sinns og rett og slett sint. Så, er dette en normal reaksjon på Ritalin, eller er det noe jeg bør ta videre til legen min?

Anonymkode: e30a3...db7

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har det på samme måte. De gjør meg irritert, aggressiv og nærmest ustabil... 

Anonymkode: daa58...d6b

Skrevet

Depresjon er en vanlig bivirkning av Ritalin, bytte Elvanse bør da gjøres, dette da Elvanse gir mindre risiko for depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...