Underbar Skrevet 22. februar 2017 Skrevet 22. februar 2017 Noen som har vært på slikt? Hvordan foregår det? Foredrag, gruppeoppgaver, terapi..? positive og negative erfaringer? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 Skrevet 22. februar 2017 Kanskje du kan finne noe her: http://bipolarskolen.no Anonymkode: e635b...c6c 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. februar 2017 Skrevet 22. februar 2017 Først ca 30-50% foredrag. Deretter utveksling av pasienterfaringer i gruppa. Underveis bruker en mye tid på at hver enkelt lager en oversikt over sin sykdoms forløp, deretter identifisering av varselsignaler for den enkelte, så utarbeidelse av krideplan. Dvs hva en iverksetter når varselsignalene kommer. Ingen psykoterapi. PS: Terapi er det samme som behandling, så slik sett kan en si at det er terapi, for dette er meget virksomt. 0 Siter
Gjest franklyscarlet Skrevet 22. februar 2017 Skrevet 22. februar 2017 Jeg har vært med på et sånt kurs. Synes det var ok. Mye er veldig basic og grunnleggende om bipolar lidelse. Jeg er litt "helsenørd", så jeg kunne det meste fra før. Andre lærte mye av kurset. Det mest verdifulle for min del, var å utveksle erfaringer med de andre pasientene. Jeg vil anbefale å prøve det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.