Gå til innhold

Hypokonder eller reelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter en del skisko f har slitt en del med hypokonderi. Men jeg vet for en gang skyld at disse symptomene ikke erninnbildning men reelle. Grunnen til jeg spør i psykiatri forumet er fordi jeg lurer på om det komme av mine psykiske problem , medisiner , lavt stoffskifte eller rett og slett noe alvorlig som jeg frykter aller mest. 

Morgenmedisiner

-truxal 25mg

-Lamictal 100 ( PS, symptomene begynte før jeg begynte på Lamictal )

levaxin 100 ug 3 ganger i uken

levaxin 75 ug 4 ganger i uken

divisun

kveld medisiner

100 MG truxal

2 stk catepresan

så spørsmålet

Den siste måneden så opplever jeg dette flere ganger daglig. Nummenhet, følelsen av at ganen er bedøvet. Problemer med å svelge til tider, tungen blir nummen, følels ut som den er bedøvet! Litt smerter til og fra i tannkjøttet. ( vært hos tannlege og ingen ting med tennene ). Leppa blir også bedøvet i perioder. Hatt en del vondt og ubehag i hodet ( kommer gjerne om ettermiddag/kveld. ) har også en del tics med øynene, hatt i 3 år. Jeg har lavt stoffskifte og er på opptrapping på levaxin. Når jeg drikker så kjenner jeg at halve venstre siden oppe i ganen er "bedøvet". Har også gått ned 10kg men lagt på meg 6 av dem igjen. Bruker truxal. Bør jeg beskymre meg for hjernesvulst, kreft i munnen osv. ? Eller hva tror dere at det kommer av? Skal til legen men har veldig helse angst så roer meg ikle fort ned. ( nei, dette er ikke innbilte symptomer ) mister også litt av følelsen i venstre hånd men kommer tilbake når jeg knytter og åpner hånda igjen. Føttene og fingrene sovner også veldig fort.

Skrevet
15 minutter siden, vfjs skrev:

Sliter en del skisko f har slitt en del med hypokonderi. Men jeg vet for en gang skyld at disse symptomene ikke erninnbildning men reelle. Grunnen til jeg spør i psykiatri forumet er fordi jeg lurer på om det komme av mine psykiske problem , medisiner , lavt stoffskifte eller rett og slett noe alvorlig som jeg frykter aller mest. 

Morgenmedisiner

-truxal 25mg

divisun

kveld medisiner

100 MG truxal

2 stk catepresan

så spørsmålet

Den siste måneden så opplever jeg dette flere ganger daglig. Nummenhet, følelsen av at ganen er bedøvet. Problemer med å svelge til tider, tungen blir nummen, følels ut som den er bedøvet! Litt smerter til og fra i tannkjøttet. ( vært hos tannlege og ingen ting med tennene ). Leppa blir også bedøvet i perioder. Hatt en del vondt og ubehag i hodet ( kommer gjerne om ettermiddag/kveld. ) har også en del tics med øynene, hatt i 3 år. Jeg har lavt stoffskifte og er på opptrapping på levaxin. Når jeg drikker så kjenner jeg at halve venstre siden oppe i ganen er "bedøvet". Har også gått ned 10kg men lagt på meg 6 av dem igjen. Bruker truxal. Bør jeg beskymre meg for hjernesvulst, kreft i munnen osv. ? Eller hva tror dere at det kommer av? Skal til legen men har veldig helse angst så roer meg ikle fort ned. ( nei, dette er ikke innbilte symptomer ) mister også litt av følelsen i venstre hånd men kommer tilbake når jeg knytter og åpner hånda igjen. Føttene og fingrene sovner også veldig fort. Får også slike små synske øyeblikk, får opp en ting i hodet å så skjer det. Andre ganger får jeg opp noe så skjer det ikke. Når alt dette skjer blir jeg livredd, pulsen stiger og hjertet slår raskt. Har også en kul i nakken som legen undersøkte. Hun fortalte meg at den hsr grei størrelse, litt større enn normalt, hsr fin form, beveger seg bra.

Skrevet
18 minutter siden, vfjs skrev:

Sliter en del psykisk og har slitt en del med hypokonderi. Men jeg vet for en gang skyld at disse symptomene ikke erninnbildning men reelle. Grunnen til jeg spør i psykiatri forumet er fordi jeg lurer på om det komme av mine psykiske problem , medisiner , lavt stoffskifte eller rett og slett noe alvorlig som jeg frykter aller mest. 

Morgenmedisiner

-truxal 25mg

divisun

kveld medisiner

100 MG truxal

2 stk catepresan

så spørsmålet

Den siste måneden så opplever jeg dette flere ganger daglig. Nummenhet, følelsen av at ganen er bedøvet. Problemer med å svelge til tider, tungen blir nummen, følels ut som den er bedøvet! Litt smerter til og fra i tannkjøttet. ( vært hos tannlege og ingen ting med tennene ). Leppa blir også bedøvet i perioder. Hatt en del vondt og ubehag i hodet ( kommer gjerne om ettermiddag/kveld. ) har også en del tics med øynene, hatt i 3 år. Jeg har lavt stoffskifte og er på opptrapping på levaxin. Når jeg drikker så kjenner jeg at halve venstre siden oppe i ganen er "bedøvet". Har også gått ned 10kg men lagt på meg 6 av dem igjen. Bruker truxal. Bør jeg beskymre meg for hjernesvulst, kreft i munnen osv. ? Eller hva tror dere at det kommer av? Skal til legen men har veldig helse angst så roer meg ikle fort ned. ( nei, dette er ikke innbilte symptomer ) mister også litt av følelsen i venstre hånd men kommer tilbake når jeg knytter og åpner hånda igjen. Føttene og fingrene sovner også veldig fort.

Skrevet

Det er alltid vanskelig å svare på slike ting over nettet. uansett bør fastlegen din ta deg på alvor og undersøke deg skikkelig. 

Vil bare si at jeg har hatt mange rare fysiske symptomer som resultat av angst. Nummenhet og svekket kraft i munn, kjeve og armer. Verre i perioder med mye angst . Er ikke noe jeg innbiller meg men har med spenninger og låsninger i muskulaturen. Måttet ha fysikalsk behandling. 

Jeg vet ikke om dette kan ha med bivirkninger av medisiner å gjøre. 

Hadde en periode med mye helseangst selv. Det er ikke noe å tøyse med , faktisk veldig vanskelig . Man trenger gode og klare svar og at legen tar seg litt tid . 

Anonymkode: b5a3e...651

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...