Gå til innhold

Hvordan føles det å ta imovane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søvnproblemer og lurer litt på imovane, hvordan føles det å ta det?

Anonymkode: 3e198...d10

Fortsetter under...

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv brukt den lenge, men har fortsatt god effekt av den. Virker veldig angstdempende og roer meg veldig ned slik at jeg får sovne.

Du vil ikke bli slått ut av den i motsetning til mye annet. Du vil nok også merke en slags bitter smak etter du har tatt den, noe som kan sitte i til neste dag, noen syntes det er ubehagelig.

Anonymkode: 95c83...c4a

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv brukt den lenge, men har fortsatt god effekt av den. Virker veldig angstdempende og roer meg veldig ned slik at jeg får sovne.

Du vil ikke bli slått ut av den i motsetning til mye annet. Du vil nok også merke en slags bitter smak etter du har tatt den, noe som kan sitte i til neste dag, noen syntes det er ubehagelig.

Så bra. Hvor stor dose tar du? Takk for svar.

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra. Hvor stor dose tar du? Takk for svar.

7.5 mg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok individuelt.

Hvis du trenger noe hver kveld over lang tid, er Imovane vanligvis ikke så lurt, da den er vanedannende. 

Her virker den ofte dårlig hvis jeg er altfor urolig/venter for lenge før jeg tar den. Tar jeg den før uroen blir for ille, sovner jeg raskere, og jeg sover roligere og med færre oppvåkninger. Med 7,5 mg. hjelper den meg også mot tidlig oppvåkning.

Bruker den ikke fast, men etter noen netter med lite søvn eller hvis jeg skal noe der det er viktig å være uthvilt. 

Metallsmaken trenger ikke være ubehagelig. Jeg liker den, fordi jeg forbinder den med virkningen.

Må tas ikke senere enn 8 timer før bilkøring

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg har opplevd å bli "dritings" av kombinasjon av flere sovemedisiner samtidig, hvor jeg ikke har klart å holde meg stående, men måtte ta meg etter vegg, stoler, etc for å komme inn på badet. Samboer ble litt sjokka og lurte på hva i all verden jeg gadde tatt.

Ellers er Imovane alt fra virkningsløst (noen ganger) til mer i retning rus (sovner lett) i andre tilfeller. Imovane og Stilnoct kan gi rus, benzo gir bare trøtthet, spør du meg. Muligens et svar litt på siden av ditt spørsmål.

Annonse

Skrevet

Etter daglig bruk i mange år virker den fortsatt overraskende bra. Følger i hovedsak pakningsvedlegget og virkningstiden er bare noen få timer, så veldig bra på innsovning.

Anonymkode: b8b5b...b68

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du aldri har prøvd lignende medisiner kan det holde med 5 mg. for å behandle forbigående søvnproblemer. 

Merk deg at Imovane ikke gjør noe som helst med årsaken til at du sover dårlig, og en ansvarlig lege vil ikke la deg bruke dette i stort mer enn to-tre uker pga avhengighet. Det er altså en høyst midlertidig løsning.

Det er i tillegg en overhengende fare for at søvnproblemene dine kommer tilbake når du seponerer, og da verre enn de var før du startet med Imovane. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...