Gå til innhold

Godt knep når det gjelder ordhandlinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et knep jeg har lært meg gjennom årene når det gjelder hva jeg kaller "ordhandlinger" altså ikke slag og spark eller noe form for fysisk vold jeg har opplevet mot meg selv er inni meg å tenke meg at vedkommende hadde gitt uttrykk for det motsatte Dvs at jeg spør meg selv inni meg Hva om vedkommende hadde sagt noe positivt isteden for altså en negativ "ordhandlinger" eller kanskje bedre kalt melding F eks sagt du er pen isteden for du er stygg

Veldig ofte slår det meg at jeg egentlig ikke ønsker noe kompliment fra vedkommende fordi jeg synes det er for komplisert "at the time" eller kanskje noensindeOg kanskje på grunn av intuitivt store forskjeller mellom oss på så mangt

Hva jeg vil frem til Er dette en del av psykisk lidelse?Spiller man ubevisst opp til konflikt man kanskje uansett aldri kan komme godt ut av? At man driver rovdrift på seg selv og kanskje burde agert på annen mer adekvat måte uten å miste sitt poeng Det motsatte er kanskje å bli feig og konfliktsky og kanskje selvutslettende?

Vi deler ikke alltid syn på tingene og bør kanskje bare respektere og verdsette det Som ung syntes det som umulig øvelse for meg Kanskje fortsatt uten at jeg tenker på meg selv som spesielt forutinntatt og fordomsfull eller tilbøyelig til å plassere andre mennesker i noen bås eller sortere dem i typer ditt og datt

Men det er kanskje som med landet i dag Man kan bare håpe at tida jobber for oss?

Anonymkode: d4cc6...956

Skrevet

Jeg vet ikke om de tilfellene av psykisk mishandling/krenkelse er innen et forhold - det seg være famile, venner eller kanskje til og med fremmende. Men min egen erfaring er at man, så godt det er mulig, må unngå mennesker som gjør slikt. Jeg har lært meg til å innvendig notere hver gang et menneske kommer med - som du kaller det - ordhandlinger, og da av negativ art. Når antallet av slike handlinger har tippet tre, så sier jeg bare stopp innvendig, og på direkte eller indirekte vis så ber jeg adressaten om å gå.

Skrevet

Jeg er blitt fortalt at punktum bruker man ikke i forbindelse med elektroniske medier Det er avlegs Vet ikke helt hvorfor det var det Ingen stoppet lenge nok til at jeg fikk spurt om det

Men det ligger ofte så mye bak tingene og man ønsker jo ikke å falle mer utenom systemet enn man er

Har gjort ellers mange rare erfaringer med mobilene jeg har hatt Jeg har tatt vare på alle sammen I tilfelle man kunne nøste tilbake i dem De eneste fysiske bevis man stort sett har på noe i dag I vår nye "verden Men det er en annen historie Jeg har en stadig bratt læringskurve

Anonymkode: d4cc6...956

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er blitt fortalt at punktum bruker man ikke i forbindelse med elektroniske medier Det er avlegs Vet ikke helt hvorfor det var det Ingen stoppet lenge nok til at jeg fikk spurt om det

Det har jeg ikke lest, og det har jeg heller ingen sans for. Anbefaler deg å bruke punktum og andre tegn, det gjør innleggene dine mer lesbare og dessuten mindre gjenkjennelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...