Gå til innhold

Er det den rette måten?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke DEN rette måten, men helt sikkert nyttig i tillegg til andre positive tiltak. 

Men så må en huske at ulike situasjoner (settinger) krever ulik tilnærming. Hos behandler er dette ikke en hensiktsmessig strategi.

Skrevet

Nja... Av og til kan det være klokt å gjøre det, men ikke over tid. Man må før eller siden forholde seg til det man "put aside".  Jeg har funnet ut at min styrke var proporsjonal med min redsel. Stoor... Men ikke bærekraftig i lengden. 

Skrevet
11 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ikke DEN rette måten, men helt sikkert nyttig i tillegg til andre positive tiltak. 

Men så må en huske at ulike situasjoner (settinger) krever ulik tilnærming. Hos behandler er dette ikke en hensiktsmessig strategi.

Ja som "Fake it until you make it", prøve å smile og være takknemlig. Stay strong! 

Nei hos behandler skal man vel være sann, fortelle om sine svakheter. 

Skrevet
6 minutter siden, Mari- skrev:

Nja... Av og til kan det være klokt å gjøre det, men ikke over tid. Man må før eller siden forholde seg til det man "put aside".  Jeg har funnet ut at min styrke var proporsjonal med min redsel. Stoor... Men ikke bærekraftig i lengden. 

Ja man får det vel slengt i fjeset før eller senere, men til da "Dont worry, be happy". Yes!

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja man får det vel slengt i fjeset før eller senere, men til da "Dont worry, be happy". Yes!

Eller kanske be worried AND happy? Å møte utfordringene livet byr på, inkludert å føle seg redd og sårbar i blant fører kanskje til mer velvære enn å feie bekymringene under teppet. 

Skrevet
2 minutter siden, Mari- skrev:

Eller kanske be worried AND happy? Å møte utfordringene livet byr på, inkludert å føle seg redd og sårbar i blant fører kanskje til mer velvære enn å feie bekymringene under teppet. 

Men noen ganger må man feie bekymringene under teppet for å overleve, eller for å leve. Men ja får ta utfordingene på strak arm, de er jo til for å løses. 

Skrevet

Hvordan det egentlig føles, men du og du man kommer langt med et smil :)

Bilderesultat for quotes about mental illness

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...