Gå til innhold

Bare så fortvilet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fortvilet... Jeg går på maksimal dose av både Orfiril og Lamictal, men likevel er jeg ikke anfallsfri. Det eneste Orfiril gjør er at jeg går opp i vekt selv om jeg ikke putter mer i kjeften nå enn tidligere.I slutten av januar hadde jeg ett anfall tre dager på rad. Da ble jeg innlagt på nevrologisk avdeling og de sjekket blodtrykksfall, kontinuerlig hjerteovervåkning, balanse, gangfunksjon og MR. De fant avvik på balanse og gange, men ellers ingenting. Nevrologen synes det også var bra at jeg sto på Rivotril.

Men hva i all verden gjør jeg når medisiner ikke virker! Anfallene tar knekken på meg og gjør meg virkesløs i 12 timer etterpå. Jeg orker knapt å få i meg en yogurt som samboeren min åpner for meg. Jeg får GTK forresten.

Jeg går til nevrolog to ganger i året, men der har de det så travelt. Hva er den beste medisinen?

Anonymkode: ed24e...a08

Skrevet

Jeg ville bedt instendig om henvisning til Statens senter for epilepsi. Der vet de hva de driver med, og kan gi deg en grundig utredning. Samtaler med forskjellige og travle legespesialister to ganger i året høres ikke tilstrekkelig ut når du sliter slik du gjør.

Skrevet
På ‎24‎.‎02‎.‎2017 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er så fortvilet... Jeg går på maksimal dose av både Orfiril og Lamictal, men likevel er jeg ikke anfallsfri. Det eneste Orfiril gjør er at jeg går opp i vekt selv om jeg ikke putter mer i kjeften nå enn tidligere.I slutten av januar hadde jeg ett anfall tre dager på rad. Da ble jeg innlagt på nevrologisk avdeling og de sjekket blodtrykksfall, kontinuerlig hjerteovervåkning, balanse, gangfunksjon og MR. De fant avvik på balanse og gange, men ellers ingenting. Nevrologen synes det også var bra at jeg sto på Rivotril.

Men hva i all verden gjør jeg når medisiner ikke virker! Anfallene tar knekken på meg og gjør meg virkesløs i 12 timer etterpå. Jeg orker knapt å få i meg en yogurt som samboeren min åpner for meg. Jeg får GTK forresten.

Jeg går til nevrolog to ganger i året, men der har de det så travelt. Hva er den beste medisinen?

Anonymkode: ed24e...a08

Jeg er enig med FjellogDalar - synes du skal be om å bli henvist til SSE. Kan det være en mulighet for at du har flere typer anfall eller er det påvist at alle er epileptiske?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...