Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir fort helt umulig hvis foreldre blander seg i voksne barns samlivsproblemer. Hvis en av partene drar inn (sviger)mor, er det nok best om man klarer å svare så nøytralt / generelt som mulig og oppfordre til at de får finne ut av det selv - selv om man kanskje egentlig mener en hel masse :wacko:

Når det gjelder svangerskap og babyer, synes jeg min egen mor valgte en utmerket løsning da jeg hadde født hennes første barnebarn. Hun var slett ikke typen til å vite eller mene lite, men holdningen hennes var hele tiden at "det er så mye nytt nå" (sammenliknet med da hun selv hadde småbarn) - og så spurte hun meg hvordan jeg ville ha tingene. Jeg tror det var en helt bevisst tilnærming fra hennes side.

Hun hadde nok reagert hvis jeg hadde vært helt uansvarlig, men det er jo de færreste.

Skrevet
8 minutter siden, laban skrev:

Det blir fort helt umulig hvis foreldre blander seg i voksne barns samlivsproblemer. Hvis en av partene drar inn (sviger)mor, er det nok best om man klarer å svare så nøytralt / generelt som mulig og oppfordre til at de får finne ut av det selv - selv om man kanskje egentlig mener en hel masse :wacko:

Når det gjelder svangerskap og babyer, synes jeg min egen mor valgte en utmerket løsning da jeg hadde født hennes første barnebarn. Hun var slett ikke typen til å vite eller mene lite, men holdningen hennes var hele tiden at "det er så mye nytt nå" (sammenliknet med da hun selv hadde småbarn) - og så spurte hun meg hvordan jeg ville ha tingene. Jeg tror det var en helt bevisst tilnærming fra hennes side.

Hun hadde nok reagert hvis jeg hadde vært helt uansvarlig, men det er jo de færreste.

Ja har lært nå, skal si det må de nesten finne ut av selv eller ta det opp med hjelpeapparatet. Meningene får jeg holde for meg selv. 

Ja det var jo en god innstilling, er nok mye nytt nå og siden jeg fikk barn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...