laban Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 Det blir fort helt umulig hvis foreldre blander seg i voksne barns samlivsproblemer. Hvis en av partene drar inn (sviger)mor, er det nok best om man klarer å svare så nøytralt / generelt som mulig og oppfordre til at de får finne ut av det selv - selv om man kanskje egentlig mener en hel masse Når det gjelder svangerskap og babyer, synes jeg min egen mor valgte en utmerket løsning da jeg hadde født hennes første barnebarn. Hun var slett ikke typen til å vite eller mene lite, men holdningen hennes var hele tiden at "det er så mye nytt nå" (sammenliknet med da hun selv hadde småbarn) - og så spurte hun meg hvordan jeg ville ha tingene. Jeg tror det var en helt bevisst tilnærming fra hennes side. Hun hadde nok reagert hvis jeg hadde vært helt uansvarlig, men det er jo de færreste. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Skrevet 24. februar 2017 8 minutter siden, laban skrev: Det blir fort helt umulig hvis foreldre blander seg i voksne barns samlivsproblemer. Hvis en av partene drar inn (sviger)mor, er det nok best om man klarer å svare så nøytralt / generelt som mulig og oppfordre til at de får finne ut av det selv - selv om man kanskje egentlig mener en hel masse Når det gjelder svangerskap og babyer, synes jeg min egen mor valgte en utmerket løsning da jeg hadde født hennes første barnebarn. Hun var slett ikke typen til å vite eller mene lite, men holdningen hennes var hele tiden at "det er så mye nytt nå" (sammenliknet med da hun selv hadde småbarn) - og så spurte hun meg hvordan jeg ville ha tingene. Jeg tror det var en helt bevisst tilnærming fra hennes side. Hun hadde nok reagert hvis jeg hadde vært helt uansvarlig, men det er jo de færreste. Ja har lært nå, skal si det må de nesten finne ut av selv eller ta det opp med hjelpeapparatet. Meningene får jeg holde for meg selv. Ja det var jo en god innstilling, er nok mye nytt nå og siden jeg fikk barn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.